Gå til innhold

Folk som leser Messenger meldinger, men ikke svarer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er for såvidt enig, men jeg er ekspert på å lese meldinger «i farta», for så å glemme hele greia… 

Anonymkode: e631c...9e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er en forskjell på å ikke svare i det hele tatt, og svare litt senere når det passer seg. 

Det er problem i vår tid at vi alltid skal være så innmari tilgjengelige. Jeg stressa utrolig mye med dette med å åpne og svare på meldinger tidligere, men så en dag bestemte jeg meg for at det er JEG som bestemmer over mitt liv, og jeg svarer når jeg kan og har krefter til det. Å planlegge en kaffedate med forslag til datoer og konkrete ting man bør svare på er en ting, og det er jeg helt med på. Jeg svarer dersom det er tidsfrister å forholde seg til, eller andre viktige ting. Men ellers synes jeg det er skikkelig slitsomt å få bilder på snap ti ganger om dagen, førti meldinger på messenger man liksom skal svare på, meldinger på mobilen, meldinger på instagram, tagging meg her og  der, andre meldinger på whatsapp, enda flere meldinger på signal, pluss en hel haug med søppelmail som gjør at du ikke ser de viktige mailene. Man blir bombardert hver eneste dag. Jeg forstår godt at folk ikke henger helt med.

Anonymkode: 5dcf1...74c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er for såvidt enig, men jeg er ekspert på å lese meldinger «i farta», for så å glemme hele greia… 

Anonymkode: e631c...9e0

Det kan jeg og gjøre, men da svarer jeg "Ops, glemte å svare på denne jeg!" eller noe når jeg kommer på det. 

Anonymkode: acc5d...a84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor ha messenger hvis man ikke gidder å bruke den til å svare folk? Idiotisk i min bok. Jeg respekterer ikke slik jeg, for når jeg sender en melding så er det aldri snikksnakk men noe som krever et svar. Helst fort. 

Anonymkode: 07ab0...28d

Selv om ikke du sender intetsigende snikksnakk, så gjør veldig mange andre det...

Jeg har messenger blant annet fordi det er der det diskuteres treninger og konkurranser. Det bør ikke gjøre meg forpliktet til å svare på alt mulig annet snikksnakk...

Men jeg forventer at dersom det haster med svar så bruker man telefonen og sender melding eller ringer, man sender ikke melding via en app mange har slått av varsler på...

Anonymkode: eb950...6af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv om ikke du sender intetsigende snikksnakk, så gjør veldig mange andre det...

Jeg har messenger blant annet fordi det er der det diskuteres treninger og konkurranser. Det bør ikke gjøre meg forpliktet til å svare på alt mulig annet snikksnakk...

Men jeg forventer at dersom det haster med svar så bruker man telefonen og sender melding eller ringer, man sender ikke melding via en app mange har slått av varsler på...

Snakket om meg selv , ikke deg. ALT jeg sender krever et svar, ikke noe er høflighetsfraser . Jeg er ikke 12 år! 

Og jeg har ikke anledning til å ringe når jeg er på jobb, har ikke eget kontor eller noe sted å trekke meg tilbake. Så da blir det messenger eller sms. Og dette vet de som får melding. 

Anonymkode: 07ab0...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mange her inne som anser seg som for viktige til å svare kjapt på en melding, samtidig som dere tydeligvis har tid til å henge og bevare ukjente på et forum. Jeg kan forstå gruppechatter der det er mye aktivitet, der klarer ikke jeg heller alltid å holde tritt når det plutselig er 30 nye meldinger mens jeg f.eks er på jobb. Men det er ikke så tidkrevende å svare kjapt på en meldinger fra enkeltpersoner.  Er det spørsmål til noe man f.eks kan gi et konkret svar på der og da, så skriver man bare det.

Om du har bekjente som er uviktige for deg at du ikke kan gi dem respekten av å svare de på melding/messenger, så vær tøff nok til å avslutte bekjentskapet på en ordentlig måte i stedet.  

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mye kontakt har du hatt med henne siden sist dere avtalte hundepass?

Ingenting, men hun skrev til meg at hun gjerne ville passe, så det var bare å kontakte henne når jeg trengte hundepass.

Ts

Anonymkode: ecf96...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (4 minutter siden):

Men det er ikke så tidkrevende å svare kjapt på en meldinger fra enkeltpersoner.  Er det spørsmål til noe man f.eks kan gi et konkret svar på der og da, så skriver man bare det.

Hva vet vel du om det?

Hva vet du om de som spør oss om ting og hva de spør om?

Ingen verdens ting.

Selvfølgelig melder jeg tidvis med mine venner. Men det er da snakk om hyggelige meldinger og avtale treff.

Mennesker som henger på meg og stiller spørsmål på sms er som fireåringer som spør hvorfor det hvorfor det hvorfor det. Det er alltid de samme som sitter der og maser og maser og maser. De spør og spør og spør. Krever og krever og krever. Dette er mennesker som skyver andre vekk ved å mase, hvorfor er det ikke like gjerne de som kan lære seg sosiale spilleregler?

Jeg kjenner mennesker med autisme som er langt bedre i stand til å godta at de ikke er verdens midtpunkt og må ta hensyn til andre, enn hva disse menneskene er. 

Anonymkode: 64f6e...2f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting, men hun skrev til meg at hun gjerne ville passe, så det var bare å kontakte henne når jeg trengte hundepass.

Ts

Men kan du ikke ringe henne da eller møte henne? Det å melde for å bestille en tjeneste er nokså kjølig måte å gjøre det på, mye mer hyggelig å invitere på en middag som takk for hjelpen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva vet vel du om det?

Hva vet du om de som spør oss om ting og hva de spør om?

Ingen verdens ting.

Selvfølgelig melder jeg tidvis med mine venner. Men det er da snakk om hyggelige meldinger og avtale treff.

Mennesker som henger på meg og stiller spørsmål på sms er som fireåringer som spør hvorfor det hvorfor det hvorfor det. Det er alltid de samme som sitter der og maser og maser og maser. De spør og spør og spør. Krever og krever og krever. Dette er mennesker som skyver andre vekk ved å mase, hvorfor er det ikke like gjerne de som kan lære seg sosiale spilleregler?

Jeg kjenner mennesker med autisme som er langt bedre i stand til å godta at de ikke er verdens midtpunkt og må ta hensyn til andre, enn hva disse menneskene er. 

Men hvorfor er du så venner med disse menneskene hvis du synes de er så masete og krevende? Du kan jo fortelle dem hva du faktisk mener om de, så løser det problemet seg nok. Hvem av dere som mangler sosiale spilleregler er vi nok uenige om

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kan du ikke ringe henne da eller møte henne? Det å melde for å bestille en tjeneste er nokså kjølig måte å gjøre det på, mye mer hyggelig å invitere på en middag som takk for hjelpen. 

Hvorfor skal jeg invitere henne på middag når hun ikke har passet hunden min enda?

Å invitere henne på middag for å "smøre" henne slik at hun skal si ja til å passe hunden er jo sleipt.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor er du så venner med disse menneskene hvis du synes de er så masete og krevende? Du kan jo fortelle dem hva du faktisk mener om de, så løser det problemet seg nok. Hvem av dere som mangler sosiale spilleregler er vi nok uenige om

Jeg er selvfølgelig ikke venn med de.

Og nei, problemet løser seg ikke, det blir verre, nettopp fordi de ikke godtar at de ikke er vedens navle. De mener at andre skylder de oppmerksomhet, spiller på samvittighet (ensomhet, selmordsfare, etc). Det er snakk om en helt utrolig egosentrisisme og mangel på hensyn til andre. Deler av denne tråden er et godt eksempel på hva man blir møtt med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal jeg invitere henne på middag når hun ikke har passet hunden min enda?

Å invitere henne på middag for å "smøre" henne slik at hun skal si ja til å passe hunden er jo sleipt.

Ts

Ooooooookei :skalle:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og nei, problemet løser seg ikke, det blir verre, nettopp fordi de ikke godtar at de ikke er vedens navle. De mener at andre skylder de oppmerksomhet, spiller på samvittighet (ensomhet, selmordsfare, etc). Det er snakk om en helt utrolig egosentrisisme og mangel på hensyn til andre. Deler av denne tråden er et godt eksempel på hva man blir møtt med.

Men hva med de som faktisk er venner av deg? Hender det at du aldri svarer på meldinger fra dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du følger med på om meldinger er lest og hvor raskt eller seint folk svarer, er du som kan legge fra deg det heller enn å kritisere andre for deres vaner og hvordan de velger å kommunisere.

Enkelt og greit dette med kommunikasjon, at dersom noen er tilbakeholden så kan du med hell trekke deg litt tilbake selv, alle har vi dem vi kommuniserer vesentlig mer og bedre med enn andre. Så synes du skal justere dine egne forventninger til et naturlig nivå, altså se hvordan kommunikasjonen er med hver enkelt og justere dine forventninger deretter.

Sett fra mitt ståsted er hvordan du er opptatt av at folk nødvendigvis skal svare deg kjapt og at du spaner på og stiller spørsmål ved andre problemet her, heller enn at de kommer sent opp med eller ikke svarer på alt du sender (siste er normalt alt etter hvem man kommuniserer med).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får du blokkere de da, vanskeligere er det ikke. Du virker generelt ganske egosentrisk selv slik du svarer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva med de som faktisk er venner av deg? Hender det at du aldri svarer på meldinger fra dem? 

Nei, jeg svarer selvfølgelig alltid vennene mine. De liker jeg jo og ønsker å bevare i livet mitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (Akkurat nå):

Da får du blokkere de da, vanskeligere er det ikke. Du virker generelt ganske egosentrisk selv slik du svarer.

Jeg blokkerer en del, men det er ikke alle jeg kan blokkere av ulike grunner. Og de dropper jeg å svare når de spør om ting.

Ja, du har allerede kommet med et angrep før, og nå kommer du med et nytt. Godt eksempel på hva jeg mener. Dette får bli siste svaret til deg fra meg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg svarer selvfølgelig alltid vennene mine. De liker jeg jo og ønsker å bevare i livet mitt :) 

Ja, i mitt tilfelle er det en venn av meg som plutselig bare aldri svarte, jeg synes bare det er rar oppførsel 😅 Men folk er jo forskjellige 🤷‍♀️ Han er 50, mulig det er noe med alderen 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ufint og vondt å bli ghosta av både venner og bekjente på meldinger/messenger at folk fortjener ikke å ha folk som bryr seg om de i det hele tatt.

Jeg kaller dem Søppel mennesker. Det er jo det de er. Normal høflighet og medmenneskelighet finnes kun hos kvalitetsmennesker.

Anonymkode: 1afa7...c2a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...