Gå til innhold

Hvem tar først initiativ til sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du dater noen, hvem av dere (dama eller mannen) pleier å først ta initiativ til sex? Har inntrykk av at menn er mer utålmodige enn damer med å hoppe til køys? Jeg har aldri tatt initiativ først, lar alltid henne gjøre det.

Anonymkode: 00049...9ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ferdig med stevnemøter. Har vært gift i 25 år og tenker å fortsette med det. Vi var begge jomfruer frem til vi giftet oss.

Det varierer om det er jeg eller kona som tar initiativ til sex. Det hender jeg tar initiativ uten at hun vil, og det er greit, men det hender aldri t hun tar initativ og jeg sier nei. 

Anonymkode: e2ce2...2b4

Skrevet

Aldri planlagt,bare skjedd in the moment. Så da er man som regel like på'n.

Jeg er dame forresten 🤪

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Overaltalltid skrev (12 minutter siden):

Jeg er dame forresten 🤪

Er slik jeg har erfart også☺️

Skrevet

Tenker at det kan være litt på begges premisser. Man må føle seg litt fram.

Skrevet

Tenker du første gang med en ny date ? Eller videre i datingen også ?

Anonymkode: 84481...0dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker du første gang med en ny date ? Eller videre i datingen også ?

Anonymkode: 84481...0dc

Tenker første gang med en ny date ja.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Overaltalltid skrev (17 timer siden):

Jeg er dame forresten 🤪

Samme her. Jeg forstår ikke hvordan man kan planlegge sex. Det skjer bare liksom. Det hender at jeg tar initiativet eller partner. Dette varierer jo også veldig. Kommer ann på hvem som har mest lyst. Finnes ikke noe fasit svar for meg på dette. Utenom at man må være 2.

Endret av Rosa Gnom
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg lar alltid kvinnen ta initiativ ved første møte. Kall det unødvendig paranoia om dere vil, men ikke tale om at jeg skal ende opp med å bli anklagd for å ha vært upassende el.l. Det skjedde med en kompis av meg, og han ble banket opp i løpet av samme fest.

Anonymkode: 4b1ce...f68

Skrevet

Merkelig spørsmål. Sex skjer når det føles naturlig for begge, og er ikke noe man planlegger tenker jeg. Men mulig menn planlegger det? Altså det ligger jo fort litt i kortene om man inviterer til hjemmedate etter noen dater selvfølgelig, men det er da ingen selvfølge at det skjer. 

Anonymkode: 158ae...29b

Skrevet

Ingen som skjønner spørsmålet 😄 Spørsmålet er: når du har datet en ny person, er det daten eller du som har vært DEN FØRSTE til å TA INITIATIV til å ha sex FOR FØRSTE GANG?

Skrevet

Menn kan aldri ta intitiativ. Det er trakassering 

Anonymkode: 005b4...5c7

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver alltid å få til sex på første date, derfor tar jeg også initiativ. Hun er like interessert i over halvparten av tilfellene, og i tillegg kommer de som er med på det etter litt overtaling og småklining. Noen få er avvisende.

Men dette er sikkert ikke måten å gjøre det på hvis man dater for å ha forhold. Jeg dater bare for å ligge med daten og har sjelden flere enn tre dater med samme. Hvis hun ikke vil ha sex på første date blir det ikke mer.

Anonymkode: cdd65...636

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 20.31):

Jeg lar alltid kvinnen ta initiativ ved første møte. Kall det unødvendig paranoia om dere vil, men ikke tale om at jeg skal ende opp med å bli anklagd for å ha vært upassende el.l. Det skjedde med en kompis av meg, og han ble banket opp i løpet av samme fest.

Anonymkode: 4b1ce...f68

Da er du litt skvetten og meeto har skremt deg mer enn det burde da vi har fortsatt lov å prøve oss på damer på samme måte de kan prøve seg

Det er da bare begynne med en hånd bak på ryggen eller noe, så ser du fort om du får et smil og kanskje et kyss eller om hånda blir fjernet. DA er det bare å se reaksjon derfra

Anonymkode: c0701...fde

Skrevet

Definitivt jeg som dame😅

Anonymkode: 92734...b7d

Skrevet

For min del, om jeg hadde fått meg date, hadde jeg håpt det var mannen..

Anonymkode: 4a9c8...c0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 18.54):

Ingen som skjønner spørsmålet 😄 Spørsmålet er: når du har datet en ny person, er det daten eller du som har vært DEN FØRSTE til å TA INITIATIV til å ha sex FOR FØRSTE GANG?

Og vi svarer at det skjer naturlig, at det ikke er en av partene som tar tydelig initiativ. Når man tar seg tid til å bli kjent og ønsker noe varig så lar man sånt skje naturlig. Altså noen tar kanskje initiativ til første kyss da, for meg har det variert om det er han eller meg. Så på en date noe senere så er det gjerne klining/kosing som etter hvert går litt lengre, og det blir naturlig med sex. Uten at en av oss sier eller gjør noe spesielt for at det skal skje. Jeg tror svært mange av dere unge overtenker noe som bør være helt naturlig.

Men klart, om målet er sex på første date så må du nok ta initiativ til det. Men det er en helt annen form for dating, om sex er hovedmålet.

Anonymkode: 158ae...29b

Skrevet

Sjelden jeg tar initiativet sånn generelt. Om det er en date, eller langt ut i et kjæresteforhold.

Sjeldent jeg tenker på sex i den forstand før en annen tar initiativ. 

Anonymkode: 0ff40...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...