AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #1 Del Skrevet 23. november 2024 Hjelp, jeg sliter så veldig med å finne sko som passer føttene mine. jeg har små brede føtter, str 36. Med brede så mener jeg BREDE. For å gjøre det mer komplisert så har jeg raynauds og tærne mine tåler ikke kulde. Det eneste som har fungert greit hittil er uggs(og div andre kopier med ullforing) som er et nummer for stort så det er plass til tjukke ullsokker, og slik at tærne har plass til å røre på seg. Men dette ser jo veldig slaskete ut og det er jo heller ikke så veldig behagelig å gå i lenge om gangen. Nike air Max med raggsokker i er reserveløsningen min. Har prøvd alle de typiske vinterskoene som man finner i skobutikker. Sorel, dr Martens, timberland osv. ingenting passer i bredden. vurderer å investere i selskinnsko. nesnalobber fungerer også litt, men de er kjipe hvis man må vasse i snø. Noen gode tips her? Anonymkode: 5d7cc...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #2 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg bruker sko fra New Feet. Disse er bredere enn vanlige sko, og finnes i tre ulike bredder. Noen av modellene er foret. Skoene har også god plass rundt tærne. Mulig du likevel bør ha ullsokker i. Anonymkode: 20341...ee7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #3 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg har Duckfeet Odense fordi de er så brede. Skinn og ull, så veldig varme. Anonymkode: db9e0...cb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #4 Del Skrevet 24. november 2024 Hva med de høye nesnalobbene? Anonymkode: cc4dd...05c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugline Skrevet 24. november 2024 #5 Del Skrevet 24. november 2024 Mulig for sjuskete (men bedre ergonomisk enn uggs). Ta en titt i barneavdeling. Damesko er ofte veldig smale - unisex barnesko er mye bredere i samme str. Jeg har samme problem. I skisko f. eks. så passer jr. modell mye bedre enn damemodell. Har også cherrox fra barneavd til basing i snøen. Har ikke prøvd andre vintersko men tipper det funker. Jeg har nok ikke like store utfordringer som deg da, for jeg har funnet noen merker av typisk dame boots jeg kan leve med, så lenge jeg kjøper de en str. for store (högl har jeg god erfaring med). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #6 Del Skrevet 24. november 2024 Ugline skrev (1 minutt siden): Mulig for sjuskete (men bedre ergonomisk enn uggs). Ta en titt i barneavdeling. Damesko er ofte veldig smale - unisex barnesko er mye bredere i samme str. Jeg har samme problem. I skisko f. eks. så passer jr. modell mye bedre enn damemodell. Har også cherrox fra barneavd til basing i snøen. Har ikke prøvd andre vintersko men tipper det funker. Jeg har nok ikke like store utfordringer som deg da, for jeg har funnet noen merker av typisk dame boots jeg kan leve med, så lenge jeg kjøper de en str. for store (högl har jeg god erfaring med). Jeg er ikke TS, men tusen takk for tipset! Jeg har gått rundt og trodd at barne- og juniorsko er smalere enn voksensko, så de har jeg aldri vurdert å prøve, engang. Jeg bruker 37-38, og det finnes jo faktisk ganske mange sko i juniormodell som går opp til både 38 og 40. Anonymkode: 62310...c8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugline Skrevet 24. november 2024 #7 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke TS, men tusen takk for tipset! Jeg har gått rundt og trodd at barne- og juniorsko er smalere enn voksensko, så de har jeg aldri vurdert å prøve, engang. Jeg bruker 37-38, og det finnes jo faktisk ganske mange sko i juniormodell som går opp til både 38 og 40. Anonymkode: 62310...c8a Ja, man skulle jo trodd det. Det er mulig det er forskjell på jente og gutt på junior også, det vet jeg ikke. Men når jeg ser på egen guttunge, har han veldig brede føtter i forhold til størrelse. Også er føtter i vekst veldig sensitive for klemming i tillegg 🙈 Hvis man har tilsvarende små og brede hender (som jeg har), så får man også bedre skihansker og votter i jr. Avdeling. Bonus for at de alltid er billigere også. Eneste som ikke funker er joggesko - for der er demping i barnesko laget for en mye lettere kropp. Og duger ikke til voksen dame. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #8 Del Skrevet 24. november 2024 Ugline skrev (16 minutter siden): Eneste som ikke funker er joggesko - for der er demping i barnesko laget for en mye lettere kropp. Og duger ikke til voksen dame. Det eneste jeg faktisk har kjøpt i junior-utgave er joggesko. Men da ikke for å løpe eller trene med, men til enkel hverdagsbruk av typen handle i butikken, reise på jobb osv. Anonymkode: 62310...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 24. november 2024 #9 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hjelp, jeg sliter så veldig med å finne sko som passer føttene mine. jeg har små brede føtter, str 36. Med brede så mener jeg BREDE. For å gjøre det mer komplisert så har jeg raynauds og tærne mine tåler ikke kulde. Det eneste som har fungert greit hittil er uggs(og div andre kopier med ullforing) som er et nummer for stort så det er plass til tjukke ullsokker, og slik at tærne har plass til å røre på seg. Men dette ser jo veldig slaskete ut og det er jo heller ikke så veldig behagelig å gå i lenge om gangen. Nike air Max med raggsokker i er reserveløsningen min. Har prøvd alle de typiske vinterskoene som man finner i skobutikker. Sorel, dr Martens, timberland osv. ingenting passer i bredden. vurderer å investere i selskinnsko. nesnalobber fungerer også litt, men de er kjipe hvis man må vasse i snø. Noen gode tips her? Anonymkode: 5d7cc...e48 CMP - fås kjøpt på Sport Outlet, XXL, og Sport 1.Beste vintersko for meg hverfall!😊 - De er brede og gode å gå i, aldri fått gnagsår av det merket, selv på laaange gåturer. Men Salomon og andre merker, er for smale, får gnagsår med en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #10 Del Skrevet 25. november 2024 Jeg bruker selskinnsko fra Topaz og kjenner flere som sverger til de. Veldig varme og kan bekrefte at de er ganske brede fremme, jeg bruker størrelsen jeg ellers bruker og får fint plass til tjukke ullsokker også, men har aldri følt behovet for det med de skoene. De er supre. Anonymkode: b6113...c6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå