Gå til innhold

Hvor mye penger skal du bruke på julegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger pengene til strømregninger og mat så det blir ikke mye julegaver fra  meg i år. Fulltidsjobb, men holder ikke tydeligvis. Ca. 1000 kr tilsammen (for familiemedlemmer/slekt). 

Anonymkode: 6c35e...b65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer for familieøkonomien.

Min side:
Foreldre = 2000 kr
Bror (ingen barn) = 900 kr
Søstra mi sitt barn (i stedet for søster) = 900
Bestemor = 200 kr (personlig gave)

Mannens side:
Foreldre = 2000 kr
9 nevøer og nieser = 2700 kr

Mannen og jeg gir hverandre sikkert noe fin sjokolade eller vin til hverandre, 200 kr x 2 = 400 kr

Så på julegaver fra oss går det sikkert ca rundt 9000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ashley jackson skrev (På 23.11.2024 den 15.53):

Jeg sender et beløp til Gaza og så sender jeg en melding til venner og bekjente at jeg har gjort det istedenfor å kjøpe gave.

Særlig. Du kan like godt brenne de opp.

Anonymkode: 1f967...955

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt nøyaktig 14599 kr 😅 men det er mange gaver, både mannen og jeg har store familier med mange barn.

Anonymkode: 4422a...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Drar opp igjen denne, nå som det begynner å nærme seg litt mer. Jeg forstår ikke hvordan dere bruker så lite på gaver. Jeg veit godt at gaver er helt valgfritt, men jeg ønsker å gi, og skal en gi noe som faktisk er litt fint, selv det å bake, så koster det litt. 

For å spare inn der jeg kan har jeg gått sammen med min bror for å kjøpe til nevøer og nieser, da bruker vi i snitt 300 per barn, så 150 på hver. 

Til mine foreldre gir jeg konsertbilletter: 1400 kr

Vet ikke hva det blir til sammen, men det blir nok 7-8000 kr. Jeg innrømmer det, jeg ønsker meg mer penger. Jeg ønsker en annan livsstil. Jeg ønsker å kunne gi min søster massasjeweekend, og min bror to billetter til en konsert han liker, og kjæresten en langhelg i Wien. 

Anonymkode: 7b2ff...781

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir minst 12 000 kr i år. Det er barna og mannen som får de dyreste gavene. Har brukt ca. 8000 på dem til sammen. Ellers er det mine foreldre, mitt søsken med partner, to nieser og to kusiner. Ca. 500 kr til hver av dem. 

Mannen kjøper til sine foreldre, sitt søsken og nevøer. 

Anonymkode: ba07f...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel kjøpt julegaver til barnebarn på nærmere 5000.- pr barn. Til barn havner jeg nok på rundt 3000.- per barn.

Til andre familiemedlemmer legger jeg meg på 500.- per pers.

Ett vennepar og deres barn får for ca 600.- tilsammen. 

Ei annen venninne får for ca 300.-

Blir dyrt i år, men jeg ønsker det sånn. Klarte ikke å stoppe og handle heller, var bare gøy 😊

Anonymkode: 32d3a...793

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 24.11.2024 den 0.02):

Da hadde jeg blitt irritert (hadde blitt like irritert om du hadde sendt til Israel). Leger uten grenser eller annen nøytral organisasjon hadde vært ok.

Altså.. man sender jo gjerne til typ Plan, Leger uten grenser, Røde Kors. Du trodde vel ikke at personen bare vippser over penger til en tilfeldig person i Gaza?

Men tilbake til tråden:

Blir vel fort en 3000-4000.

Anonymkode: ad8b3...d03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok ca 10 000 kr.

Barna 2000 hver. Nieser og nevøer 300 hver, totalt 1500 kr. Foreldre og svigerforeldre 3000-400 hver, totalt ca 1500.

Mannen 1000. Mine søsken og mannens søsken 200 per søskenpar. Det baller på seg. Pluss barna til en venninne, blir nok MINST 10000 kr denne jula...

Anonymkode: a2235...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke mye nå lenger. Sluttet med julegaver til venninner for 4-5 år siden, etter avtale oss i mellom. Vi ga jo uansett bare billige smågreier til 300, ting vi selv kunne kjøpt oss selv året gjennom. Ingen vits å bruke penger på det i gaver, for det er ting vi normalt ikke har bruk for en gang som blir gitt.

Sønnen min får gave. Jeg gir også gaver til mamma og pappa (de er skilt), men ikke til brødrene mine lenger heller. Samme avtale der. Ingen vits å bruke penger på ting som blir lagt bort i et skap eller skuff. Men de tre gavene til sønn og foreldrene mine, blir vel 2000 tilsammen, omtrent.

De fleste ønsker seg ting de ikke selv har råd til å kjøpe når som helst. Og gaver i den prisklassen gir man vanligvis ikke i gave til søsken eller venner.

Skal nevnes at jeg ikke er særlig "julete" av meg i det hele tatt, og har ikke juletre eller julepynt lenger en gang.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir for 1000 pr barn, 500 til min mor, 250 til nevøer og nieser, og en liten oppmerksomhet til søsken. Så lander på ca 5000 kr totalt. 

Anonymkode: 800d8...084

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløbig brukt 8.000, men skal også ha noen tilleggsgaver så vil nærme meg 10.000. Det er til fem personer, men 4.500 går til tantebarnet alene.

Anonymkode: d0ec0...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 tantebarn og 3 egne barn. I tillegg er det de voksne som ikke selv har barn (onkel, tante, 3 par med besteforeldre). Kommer lett opp i 10.000,-. Men vi er to voksne med hver vår familie, så da blir det naturlig nok mer enn om man var alene. 

Kjøper ikke til mannen min, der gjør han selv. Jeg får som regel lommepenger til en familietur jeg tar initiativ til å reise på. 

Anonymkode: edc08...db1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5000 kr til tenåringen. Gir til noen andre ca 200 kr per gave. Ca 6000 kr

Anonymkode: 2b4f5...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noen tusen ja. Ca. 4000 hver til de tre ungdommene, men ofte er det ting de trenger uansett, som ski og klær. 1500 til foreldre. 1000 til søsken. 600 hver til tantebarn. Og så noe til oss foreldre fra barna, men igjen, noe vi hadde kjøpt uansett. Pluss tilsammen 1000 til andre. 

Anonymkode: fbbb0...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...