Gå til innhold

Hvor mye penger skal du bruke på julegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kona får en ganske stor gave til 6000. Det ødelegger hele opplegget i år. Vanligvis bruker jeg kanskje 2000 totalt på alle mine gaver.

Anonymkode: bd866...c0b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er sammen med mannen;

Gaver til familie og diverse smågaver og slik kommer på ca 10 000.

Gaver til hverandre og felles er i år samlet 30 000. Men det er fordi vi "sparer opp" ting vi ellers bare hadde kjøpt. Så de store gavene er aldri overraskelser. 

Anonymkode: 690fe...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir forresten til veldedighet i tillegg.

Men aldri om jeg hadde gitt det til andre. Mange har sterke meninger om ulike organisasjoner. Blant annet er Gaza mote-tingen i år, for det første gis det mer enn nok, for det andre er det høyst usikkert hvor pengene går, for det tredje er det nesten umulig å komme til med hjelp for de organisasjonene som faktisk kunne gjort en forskjell. Så som noen allerede har påpekt, ville blitt sur om det hadde gått penger dit i mitt navn. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe til bror og dama, mamma og pappa og tante.

7000 blir jeg å bruke.

Anonymkode: 6a9b5...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å sette sparepenger inn på kontoen til barnet vårt, da hun er for liten til å forstå hva gaver er (to måneder gammel når det er jul). Ca. 200-500 pr gave til de andre (bestemor, mamma, pappa, lillesøster, kusine også tanter og onkler). Gir ofte fellesgaver til onkler og tante. Et sted mellom 1400-3500 kr

Til samboeren min har jeg kjøpt ny telefon nå hvor det var black weekend. Har skylt han noen kroner, så har derfor valgt å legge de kronene inn i julegaven for å kjøpe noe han virkelig trenger. (Da han har gått med knust telefon i over et halvt år) det landet på ca 7100 med deksel og skjerm beskytter. (Aldri gitt så dyr gave i mitt liv 😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksne barn, liten familie. Bruker ca 10.000. Mann, to voksne barn, ett barnebarn, en svigersønn, to små venninnegaver. Har god råd, men syns dette holder. Ikke tilhenger av å gå helt amok med julegaver. Liker å vippse barna noen overraskelser ellers i året, så jeg er ikke gjerrig 🙃. De fikk 5000 hver for noen uker siden som en overraskelse. Nesten morsommere enn å gi julegaver pga at det ikke er forventet noe. Gir aldri penger i julegaver.

Anonymkode: 288a6...03b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Voksne barn, liten familie. Bruker ca 10.000. Mann, to voksne barn, ett barnebarn, en svigersønn, to små venninnegaver. Har god råd, men syns dette holder. Ikke tilhenger av å gå helt amok med julegaver. Liker å vippse barna noen overraskelser ellers i året, så jeg er ikke gjerrig 🙃. De fikk 5000 hver for noen uker siden som en overraskelse. Nesten morsommere enn å gi julegaver pga at det ikke er forventet noe. Gir aldri penger i julegaver.

Ups, gir til et søsken også. Så 10.000 fordelt på 8, men de to venninnegavene er bare på ca 300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna får vel gaver til et snitt på 4000 hver i år. de får klær/utstyr de ønsker seg og det en dyrere variant enn om det ikke ble gitt som gave. Feks ønsker den ene jenta seg treningstøy fra lulu lemon. Vanligvis får hun billigere tøy, men siden det blir julegave så får hun det merket hun ønsker seg.... Mannen har fablet om felleski i mange år, men kommer seg aldri ut for å kjøpe det og jeg får kjempegod pris gjennom jobb så kanskje det blir det....

ifjor ble det iphone14 til alle 3, det blei DYRT....(men de forrige telefonene hadde de hatt i 3-4 år så de tar vare på tingene sine)

Anonymkode: cfbc5...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg sluttet å bytte penger med så og si all familie og venner til jul.

Jeg gir gave til barn og svigerbarn, kjøper en ting eller to til "ensomt juletre søker gaver". Ender nok opp på å bruke ca 2000 på dette. Vi er enige om å være nøkterne både i hva vi ønsker oss og hva vi gir.

Utenom dette baker jeg litt ekstra når jeg først er i gang så jeg kan gi litt til nære og kjære som ikke baker selv. Har ikke regnet på utgifter til dette, men mange hundrelappene blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kona får en ganske stor gave til 6000. Det ødelegger hele opplegget i år. Vanligvis bruker jeg kanskje 2000 totalt på alle mine gaver.

Anonymkode: bd866...c0b

Hvorfor får hun så dyr gave om det ødelegger for deg? Hva har du kjøpt?

Anonymkode: 8ab00...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meste av julegavene som ligger under juletreet rundt om i dei norske hjem er garantert bare husefyll. 

Anonymkode: 1831a...7a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mellom 12 000 og 15 000. Vi har ganske stor familie, og har 20 personer vi gir gave til

Anonymkode: 2d079...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Med meste av julegavene som ligger under juletreet rundt om i dei norske hjem er garantert bare husefyll. 

Anonymkode: 1831a...7a5

Hva legger du i husfyll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper til mor og far, min mann og barna mine pluss to nieser. Prøver å holde det nede men så er det også viktig at de får noe de har bruk for og i år ble det dyrt..mine barn har kjøpt ps5 til min mann, han er stefar men verdt det sier de (ble varm om hjertet jeg da). De er voksne og har jobb pluss at jeg har spyttet i litt der i stede for å kjøpe gave kun fra meg til han. Ellers blir det de faste beløpene som jeg alltid kjøper for.

Anonymkode: 34670...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-3500kr inkludert en gave til veldedighet på 400kr. Samboer gir til meg og sin side av familien for ca. 5000 + 400 til veldedighet.

Anonymkode: b3ec5...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca. 5000,- til mine to barn. Kjøper ikke til flere. Det fører bare til at vi får brukte eller rimelige gaver tilbake. Det er jeg ikke interessert i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt av til kjæresten og barna🫣😂 Utenom én venninne som jeg anser som en søster så har jeg prater med venner om at vi ikke gir julegaver til hverandre. 

Jeg har kjøpt mye til kjæresten da jeg syntes han trengte en del klær og han HATER å shoppe. Han fikk en ytterjakke i førjulsgave fordi han trengte det og han elsket den så er trygg på det andre jeg har kjøpt. Og han ga meg førjulsgave som jeg ble totalt overrasket over med total verdi på over 20K som i seg selv var MER enn nok og jeg sa han ikke trengte å kjøpe noe mer julegaver👀

Jeg er ufør og er generelt veldig forsiktig med penger, men har god økonomi. Utenom ungen har jeg ingen familie. Hadde en del ekstra denne julen og ønsket å kjøpe en del til kjæresten og ungene hans og min egen.

Totalt har jeg brent over 10K. 

Ingen av oss er opptatt av penger og materielle ting i den forstand at vi bryr oss om dyre ting og merkevarer. Men vi er begge glad i å gi til de vi er glad i. Heldigvis er vi begge også sånne som ikke kjøper noe for å kjøpe noe. Vi gir gaver som vi vet og ser den andre har glede av. 

Anonymkode: b128a...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mye! Stor familie. Tipper rundt 15’ totalt. Blir svett av den summen!

Anonymkode: 86988...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...