Gå til innhold

Blokkert på iphone - Tisesvindel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker sterkt at jeg har blitt svindlet på Tise. Vippset en selger men varene dukket aldri opp. Profilen til selger er utestengt fra Tise. I begynnelsen svarte selger på SMS (hadde jo nr pga vipps) og hadde en million unnskyldninger for hvorfor varen ikke var kommet. Sendte en sms for noen dager siden og denne er ikke engang åpnet.

Jeg har sendt vippskrav på beløpet, men dette er så klart heller ikke besvart. 

Hvordan kan jeg finne ut av om jeg er blokkert fra mobilen til selger? Hva kan jeg eventuelt gjøre videre?

Håper noen har noen gode tips til meg.

Anonymkode: 1ebe6...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv fra en annen mobil som har annet nummer?

Anonymkode: 2ce7a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld men du får mest sannsynlig aldri pengene tilbake dessverre.

Anonymkode: c9cdf...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å ringe nr? Du hører der om du er blokkert eller ikke. For du kommer ikke gjennom da. 

Anonymkode: fb07e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prøv fra en annen mobil som har annet nummer?

Anonymkode: 2ce7a...e91

Har ingen annen mobil tilgjengelig, men kan kanskje få en venninne til å sende sms.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Anmeld men du får mest sannsynlig aldri pengene tilbake dessverre.

Anonymkode: c9cdf...089

Er dette noe politiet tar seriøst? Jeg innser jo at dette mest sannsynlig er en dyr lærepenge, men irriterende om personen bare skal slippe unna med det.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Prøvd å ringe nr? Du hører der om du er blokkert eller ikke. For du kommer ikke gjennom da. 

Anonymkode: fb07e...406

Nei har ikke prøvd å ringe. Har typisk nok skikkelig mobilskrekk 😅 Har aldri vært blokkert før, men er det sånn at man bare får opptattsignal f.eks?

TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg mistenker sterkt at jeg har blitt svindlet på Tise. Vippset en selger men varene dukket aldri opp. Profilen til selger er utestengt fra Tise. I begynnelsen svarte selger på SMS (hadde jo nr pga vipps) og hadde en million unnskyldninger for hvorfor varen ikke var kommet. Sendte en sms for noen dager siden og denne er ikke engang åpnet.

Jeg har sendt vippskrav på beløpet, men dette er så klart heller ikke besvart. 

Hvordan kan jeg finne ut av om jeg er blokkert fra mobilen til selger? Hva kan jeg eventuelt gjøre videre?

Håper noen har noen gode tips til meg.

Har du kredittkort på Vippsen din? Da kan du skrive reklamasjon til kredittkort selskapet/banken og få pengene tilbake derfra. 

Hvis ikke så kontakter du Vipps og ber om råd for fremgangsmåte, hvis det er pengene dine du vil ha tilbake, da?

Anonymkode: 747aa...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du kredittkort på Vippsen din? Da kan du skrive reklamasjon til kredittkort selskapet/banken og få pengene tilbake derfra. 

Hvis ikke så kontakter du Vipps og ber om råd for fremgangsmåte, hvis det er pengene dine du vil ha tilbake, da?

Anonymkode: 747aa...972

Aller helst ville jeg hatt varene, men det skjer jo tydeligvis ikke. Har bare vanlig bankkort. Det er også 14 dager siden pengene ble vippset så den transaksjonen er nok avsluttet for lengst 😬

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...