AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Tok bilen gjennom en NAF test, bare siden jeg lurte, etter å ha kjøpt brukt. Fikk et resultat med 20 sider på feilkoder, han på NAF sa det meste ville gå på nybil garantien. Bestilte verksted time, tok med de 20 sidene, og fikk til svar at det var ingenting galt med bilen. Det var øyeblikket som gjorde at kodene kom opp. Da lurer jeg da selvsagt på, neste gang jeg har service, da kommer ikke den på garantien, vil jeg da få meg en saftig regning, for da må jeg betale? Har inntrykk av at noen verksteder også lager feil for inntekten sin del, iallefall her jeg bor... Anonymkode: b2b5e...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Ville tatt den til et annet verksted, flere som prøver seg, har jeg opplevd flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tok bilen gjennom en NAF test, bare siden jeg lurte, etter å ha kjøpt brukt. Fikk et resultat med 20 sider på feilkoder, han på NAF sa det meste ville gå på nybil garantien. Bestilte verksted time, tok med de 20 sidene, og fikk til svar at det var ingenting galt med bilen. Det var øyeblikket som gjorde at kodene kom opp. Da lurer jeg da selvsagt på, neste gang jeg har service, da kommer ikke den på garantien, vil jeg da få meg en saftig regning, for da må jeg betale? Har inntrykk av at noen verksteder også lager feil for inntekten sin del, iallefall her jeg bor... Anonymkode: b2b5e...8a4 NAF test skal være nøytral, de tjener ikke noe på å finne eller påpeke feil. Har du kjøpt bilen, før du fikk den NAF testet? Få skriftlig fra verkstedet at de ikke finner feil, og så tar du saken opp med NAF og får råd om veien videre. Anonymkode: 9d3ff...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden trøndermann38 skrev (54 minutter siden): Ville tatt den til et annet verksted, flere som prøver seg, har jeg opplevd flere ganger. På hvilken måte prøver de seg? de sier jo at det ikke er noe galt med bilen. Anonymkode: dd779...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På hvilken måte prøver de seg? de sier jo at det ikke er noe galt med bilen. Anonymkode: dd779...235 De sier vel at de ikke finner noe galt med bilen? Det er en forskjell her. Har NAF og verkstedet ulike måter å søke feil på? Ulikt søkeverktøy? Da kan svaret bli ulikt. Anonymkode: 9d3ff...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Naf har ikke originale diagnoseapparat, så de kan ofte få opp feilkoder som ikke er reelle for bilen engang. Jeg jobber hos et merkeverksted, og mange ganger kommer det kunder med en liste med mange feilkoder på funksjoner bilen ikke engang har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 46 minutter siden #7 Del Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): På hvilken måte prøver de seg? de sier jo at det ikke er noe galt med bilen. Anonymkode: dd779...235 Har fått feil på eu kontroll som jeg nettopp har fikset selv f eks. Har også opplevd og ikke få feil når jeg skulle hatt 3er feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå