AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #1 Del Skrevet i går, 11:29 Skal ikke ha flere barn nå. Minste er et halvt år, og jeg ammer. Jeg veier va 7 kg mer enn før jeg fikk barn. Vil ned denne vekten, og «bli meg selv igjen». Ifølge MBI-kalkulator er jeg nå på «overvekt» og vil altså ned til normalvekt igjen. Jeg syns det er så vanskelig. Blir veldig sulten av å amme. Prøver å spise minst mulig/sunnest mulig hver dag. Klarer dette fint på dagen, men så kommer kvelden. Barna er i seng, og sulten «innhenter» meg, og jeg spiser ofte mer enn jeg skal og usunt (søte ting. Sjokolade O.l). Jeg ser problemet mitt, men syns det er vanskelig å gripe ordentlig fatt i det. Til deg som er tilbake der du var før du fikk barn, og som måtte jobbe for det (ikke deg der alt bare forsvant med en gang) : har du noen tips? Hvordan gikk du ned? Telte kalorier? La om på kostholdet? Jeg trener ikke, men går turer hver dag.. Anonymkode: 54dca...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby24*håper* Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Pass på å få nok kalorier, helst fra tidlig om dagen slik at du ikke får smellen om kvelden. Ikke ha i hus mat/snacks som ikke er gunstig for vektnedgangen din. Pass på å få i deg nok proteiner. Google kaloriforbruk kalkulator, så ser du hvor mye kalorier kroppen din trenger, så må du øke med ca 600 kalorier, å spise dette, men samtidig passe på å gå nok til at kroppen brenner mer enn den bruker. Muskler brenner ekstra, så kan være lurt å trene, om så bare litt hjemme...kanskje finne 3 øvelser du liker å gjøre disse hver dag 😊 Dette funke for meg...har prøvd mye 😅 men, du må bare prøve deg frem å se hva som funker for deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Som det skrives over - spis nok tidlig på dagen! Spiser jeg lite første halvdel av dagen kommer ulvehungeren på kvelden. Jeg gikk ned ved å spise nok i løpet av dagen, og unngå ultraprosessert! Ingen toro gryter osv, det spiser man mer av og blir fortere sulten etterpå. Egg er genialt. Det metter godt og holder lenge. Cottage cheese. Kylling. Osv. Test ut cottage cheese wrap. Sunt fett som nøtter og avokado. Prioriter ren mat. Proteiner, grønnsaker, sunt fett. Det holder deg mett lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Støtter de over! Ikke fokuser på å spise så lite som mulig, men å spise nok proteiner og grønnsaker så du ikke blir så fysen! Snacks spiser man fort alt for mye av på kvelden. Og husk at om du skeier ut så er ikke kvelden ødelagt. Man kan stoppe og det hjelper ikke å spise mer godis da. Anonymkode: fe726...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå