Gå til innhold

Hva er dette på kinnet?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Nå som kulden og vinteren er her så blir jeg rød/svært tørr den ene siden på kinnet. Noen som vet hva det er? Spesielt verre kald luft og i disse mnd. er forresten mann. Noen kremer som kan hjelpe?

Endret av Svennis
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Svennis skrev (5 minutter siden):

Hei! Nå som kulden og vinteren er her så blir jeg rød/svært tørr den ene siden på kinnet. Noen som vet hva det er? Spesielt verre kald luft og i disse mnd. er forresten mann. Noen kremer som kan hjelpe?

IMG_1069.jpeg

Atopisk eksem? Viktig å smøre seg i kulden om man sliter med det, det kan holde det i sjakk. Kuldekrem eller en A-krem kan funke. 

Anonymkode: 848b4...b61

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Atopisk eksem? Viktig å smøre seg i kulden om man sliter med det, det kan holde det i sjakk. Kuldekrem eller en A-krem kan funke. 

Takk for tips :) 

Funker denne tror du? https://www.apotek1.no/produkter/sebamed-kuldekrem-75ml-903411p?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAl4a6BhBqEiwAqvrquqM_WtcQQjjxXnLZgXH-sx4Owq1iIINW_vuDOv28plDFzT3x9EXz0hoCPGgQAvD_BwE

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja den kan du prøve.

Men jeg har også de prikkene som det står, så er jeg rød, så er svært mulig det er eksem ja. Men er det sånn at en fet krem vil holde det i sjakk? Er det rødt pga tørrheten?

Skrevet
Svennis skrev (13 minutter siden):

Men jeg har også de prikkene som det står, så er jeg rød, så er svært mulig det er eksem ja. Men er det sånn at en fet krem vil holde det i sjakk? Er det rødt pga tørrheten?

Om det er atopisk eksem så er det rødt og sårt pga tørrhet,  det hjelper å smøre. Siden du allerede har utbrudd så kan du smøre hver dag en periode også om du ikke er ute i kulden. Men man kan jo også reagere på tørr inneluft. Nå svarer jeg ut fra erfaring med atopisk eksem hos ett av barna mine -om du er usikker på hva du har så ta evt kontakt med lege. 

Skrevet
Svennis skrev (1 time siden):

IMG_1068.jpeg

En tørr kulderekord, smør huden skikkelig og unngå sminke. 

Anonymkode: 8d67f...c33

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En tørr kuldeflekk, smør huden skikkelig og unngå sminke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...