oslomaraton Skrevet 23. november 2024 #1 Del Skrevet 23. november 2024 Nylig gjorde jeg endringer i inntekten min for I år (2024) I skattekortet fordi jeg kommer til å tjene litt mere enn det som.var beregnet. Jeg har en bijobb I tillegg til hovedkort. Tidligere har jeg tabelltrekk på hovedjobb og prosentrekk på bi jobb. Nå får 30^ skatt på alt. får jeg fortsatt 1/2 skatt i desember? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #2 Del Skrevet 23. november 2024 Ja, hvis lønnssystemet i jobben din har desember som halv skatt måned så får du også det uavhengig av når du byttet skattekort. Vi hadde halv skatt november ser jeg Anonymkode: 9f5b1...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #3 Del Skrevet 23. november 2024 Skatteetaten har ikke noe med halv skatt i desember å gjøre. Hvis du feks ikke skulle ønske halv skatt så er det de som kjører lønn som må få beskjed om det da halv skatt er standard hos de fleste. Anonymkode: 8c0e2...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #4 Del Skrevet 23. november 2024 Det blir nok halv skatt av skattekortet ja. Men om du ønsker ekstra trekk kan du bare be lønnsavdelingen om det. Hos oss kan vi legge inn ekstra skattetrekk selv i HR-systemet for den perioden vi vil trekkes for. D Anonymkode: 0fd86...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #5 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir nok halv skatt av skattekortet ja. Men om du ønsker ekstra trekk kan du bare be lønnsavdelingen om det. Hos oss kan vi legge inn ekstra skattetrekk selv i HR-systemet for den perioden vi vil trekkes for. D Anonymkode: 0fd86...8d2 Med ekstra trekk mener jeg eksakt beløp og ikke prosent. Det er mye lettere å gjøre det sånn enn å drive å endre på skattekortet så sent i året. Anonymkode: 0fd86...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #6 Del Skrevet 23. november 2024 Ikke halv skatt, men halvt skattetrekk... Anonymkode: 518eb...31c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå