AnonymBruker Skrevet 23. november #41 Del Skrevet 23. november Enorm respekt til de damene som drar til Danmark og får barn alene, fremfor å "ta til takke" med en de kanskje egentlig ikke passer sammen med, for å få barn og ha familie før det toget går.. Jeg fant meg en fyr i midten av 30-årene, og han løy om alle våre "felles verdier" og var utro før jeg i det hele tatt rakk å få barnet vårt, og nå må jeg forholde meg til denne idioten resten av livet. Hadde jeg vært litt tøffere så hadde jeg fått det nydelige barnet mitt, uten å måtte drasse på en ubrukelig eks i tillegg! Kudos til de som tør å hoppe i det:) Det er å gjøre seg og barnet sitt en bjørnetjeneste av dimensjoner å få barn med en mann som ikke burde/klarer/gidder, 100x bedre å få et barn med en donor og være klar for å ordne alt selv, med håp om å evt finne en god mann senere som man altså ikke trenger å mase på:) Anonymkode: 53837...817 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #42 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det eneste er at en kan oppleve en tomhet der, sjalu for å ikke ha en sånn trygg far, når du ser en. Men, jeg sier ikke dette og er ikke imot donor. Å dette kan skje i alle tilfeller det ikke er en pappa eller en trygg pappa i bildet, som er desverre, litt for vanlig i min krets. Jeg har ikke behov for det båndet og føler en rarhet over å skulle vært sårbar og elsket av en mann i en sånn relajson. Kanskje generelt, men det kan jobbes med. Er noen gode pappaer også ❤️ Så det er nevnt. Anonymkode: 9dd87...c71 En trygg far? Hva om man har en veldig trygg og fin mor? Hva vet man om menn man bare ser "smørsiden" på i offentlig sammenheng, eller mødrene, for den saks skyld? Mange menn er ikke tilstrekkelig gode nok foreldre. Å være en god forelder avhenger ikke av kjønn, men er ofte ikke sett i sammenheng med å være mann. Å være en god forelder er å være et godt menneske, og mange menn er dårligere mennesker enn kvinner. Et donorunnfanget barn kan ha gode relasjoner til andre slektninger. Tror vi bare må innse at kvinner egner seg best som omsorgsgivere selv om det av og til finnes noen menn som fikser ansvaret høvelig greit. Mange menn er ordknappe, kan ikke føre gode samtaler, er dårlige på å regulere følelser, har lite selvinnsikt, lite empati, narsissistiske trekk. Dette kan ikke kompenseres for i form av å f.eks. være sterk og handy. Dårlige personlige egenskaper øker sjansen for omsorgssvikt. Mange barn har pappaer men savner en god og trygg pappa. Vi fant ut at bestevenninna mi sin pappa, som virka så veldig trygg og god utad blant alle andre, var en overgriper. En annen pappa var utro og forlot familien sin. En tredje pappa tok selvmord. En fjerde utsatte kona for økonomisk svindel. Spesielle unntak sier du? Jeg tror egentlig ikke det. Ikke kjøp dette narrativet om at pappaer skal komme og fikse og ordne alt. For som regel er det mammaene som alltid står der når alt stormer som verst. Papper er i mine øyne oppskrytt. Bare se på hvordan familier i praksis fungerer, hvor mor drar lasset i 9/10 tilfeller. Dette er urettferdighet av verste sort og skaper på sikt sykdom hos kvinner. Heller da 100% alene om alt enn å bli manipulert og må leve et fasadeliv, eller bryte og se barna annenhver uke. Det er heller mer misunnelsesverdig å ha to mammaer, enn en mamma og en pappa. Har du en mamma, uten en pappa, så slipper du iallefall en mamma som alltid må være den voksne som tar mest ansvar i ett og alt. Den bitterheten, og uhelsa, som slikt kan medføre, ønsker jeg ingen kvinner. Anonymkode: 12552...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #43 Del Skrevet 23. november Lidhun skrev (11 timer siden): Nå er ikke jeg mann da, men hvorfor tenker du at det er "det største turnoff" som finnes? Hun viser jo derimot at hun er handlekraftig, og ikke er villig til å senke standarden eller lure noen for å få det barnet hun ønsker seg? Hadde en mann fått barn ved hjelp av surrogatmor hadde i alle fall aldri jeg sett på det som turnoff på noe vis. Det hadde det vært for meg- Å kjøpe en livmor og en kropp er for meg like ille som å kjøpe sex Anonymkode: 0e250...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #44 Del Skrevet 23. november Enkelt, du finner dama før ho reiser til Danmark og lager barn på ho selv. Da har du full kontroll på hvilken unge du oppdrar, og du slipper å se ned på dama di. Case closed som du nok ville sagt det. Anonymkode: 5db66...37c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 23. november #45 Del Skrevet 23. november Dette er jo et ikke-problem, ts. Jeg tipper du er like uaktuell for henne som hun er for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 23. november #46 Del Skrevet 23. november (endret) Først, sånn bare for å drepe termen "Danmarks-mor": TS, kvinner kan bli solomødre i Norge også, enten med inseminasjon av donorsæd eller IVF med donorsæd. Trenger ikke reise til DK lengre. Men over til problemstillingen: Du får selvsagt ha dine preferanser for valg av partner. Men basert på flere venninner og bekjente som har blitt solomødre, så er det ikke problem å finne mann etterpå. Så langt fra alle tenker som deg. Endret 23. november av Stjertmeis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomatplanten Skrevet 23. november #47 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eller for de kvinnene som ikke finner en god partner å få barn med... Sexdriven trenger ikke være off i det hele tatt - men mangel på menn som vil ha barn og som vil være i forhold med den aktuelle dame er mangelvare. Da er hun handlekraftig og går for det HUN ønsker seg: barn. Ingenting turn off med folk som går etter det de ønsker seg. Anonymkode: 49ef7...377 Dette!👏🏻 Ingen kvinner blir Danmarksmødre for morro skyld! Det er svindyrt og vanskelig. De aller fleste ønsker en mann med stor M og far til sitt barn, det må du skjønne TS. Når flesteparten av single menn i 30-åra vil være frie fram til 40, og kvinners klokke tikker for alvor fra 35, da sier det seg selv at kvinner ikke kan bli rakket ned på… De burde hylles for at de holder ut det sirkuset av dating verden som finnes i landet. Jeg anser posten din som svært ufin mot kvinner i sårbare situasjoner. hvis du lurer på hvorfor kvinner velger Danmark framfor å få barn med en mann hun egentlig ikke vil være med, så er det det spørsmålet du må lage tråd om, TS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 23. november #48 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): Inspirert av annen tråd, der ei kvinne ønsket mann og barn men var fortvilet grunn av klokken går. En bruker kommenter og sier hun kan få seg et barn og så kunne hun bruke resten av livet til å finne seg en mann. Som mann, reagerte jeg på dette og tenkte med meg. Det minst tiltrekkende jeg kunne tenke meg med ei kvinne er akkurat dette, å hun har gått i gjennom kunstig befruktning alene. Funker fjell for de kvinner som er aseksuell men ønsker seg barn men de er som sagt ikke på markedet. Flere menn her som er enige i at ”Danmarks-mor” er det største turnoff som finnes når det gjelder søk av partner. Anonymkode: 74de5...d7f Jeg synes ikke det er turnoff. En får selvfølgelig ikke 50% barnefri som en kanskje ville hatt ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå