Gå til innhold

En ekte ”Danmarks-mor” — dealbreaker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ashley jackson skrev (53 minutter siden):

Kjære ts, en ekte mann som ikke klarer å skrive korrekt norsk er også en "deal breaker".

Ta noen flere år på universitetet, så skjønner sikert du også hva han skriver. Eller er det mobbing du vil inn på med innlegget dit.

Anonymkode: b3639...b38

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil vel si det er mye bedre at hun drar til Danmark, enn å lure en mann.

Har to venninner som var single, og barnløse, og nærmet seg tiden for at de burde få barn. Hun ene dro til Danmark. Hun andre startet å date, valgte han som tjente mest, sa hun gikk på p-pillen. Og hun ble gravid ganske raskt, da dumpet hun han. Hun sitter nå og får mye i bidrag. Og har samtidig gjort sitt, for at faren skal ha minst mulig kontakt med barnet sitt. 

Står jo så mye mer respekt av hun som dro til Danmark.

Anonymkode: 5afd5...62c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er turnoff med alenemødre hvor det er ingen eks. Det er riktig at det er litt ekstra styr å måtte dele omsorg med et annet menneske, men det klarer oppegående mennesker.

Alenemødre uten en eks er i beste fall en mor som fikk barn med en uansvarlig type og i verste fall en mor som ikke lar far se sitt eget barn.

Anonymkode: 20e1a...54b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville nå mye heller vært sammen med en kvinne med et barn med donorfar enn en kvinne med en eksmann det var mye styr med?

Hvis dama har et donorbarn, følger det ikke med noen ubrukelig eller vrien barnefar. 

Anonymkode: 88f0e...9ec

Dette 👏👏👏👍👍👍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er turnoff med alenemødre hvor det er ingen eks. Det er riktig at det er litt ekstra styr å måtte dele omsorg med et annet menneske, men det klarer oppegående mennesker.

Alenemødre uten en eks er i beste fall en mor som fikk barn med en uansvarlig type og i verste fall en mor som ikke lar far se sitt eget barn.

Husk nå på at dette er gjensidig da. Alenemødre syns det er turn off med menn som er så fordomsfulle og . Heller en alenemor som faktisk tar ansvar for og oppdrar sitt barn etter beste evne , enn en far som har barn han ikke tar seg av eller betaler for . Det fins nemlig flust av de og. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Husk nå på at dette er gjensidig da. Alenemødre syns det er turn off med menn som er så fordomsfulle og . Heller en alenemor som faktisk tar ansvar for og oppdrar sitt barn etter beste evne , enn en far som har barn han ikke tar seg av eller betaler for . Det fins nemlig flust av de og. 

Det er riktig at det er også masse håpløse fedre, men det er ikke de jeg skal date om jeg var singel.

For alenemødre så handler det ikke bare om hvordan hun oppdrar sitt barn, men også om hvorfor det er ingen eks. Hvis hun nekter far å se sitt eget barn, så risikerer jeg at det samme skjer med meg om vi blir skilt og det er et stort rødt flagg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er riktig at det er også masse håpløse fedre, men det er ikke de jeg skal date om jeg var singel.

For alenemødre så handler det ikke bare om hvordan hun oppdrar sitt barn, men også om hvorfor det er ingen eks. Hvis hun nekter far å se sitt eget barn, så risikerer jeg at det samme skjer med meg om vi blir skilt og det er et stort rødt flagg.

Det beste for deg , og alenemødre med barn , er å holde dere separat . Hun trenger ingen mann med sånne tanker, og du trenger ingen kvinne du ikke respekterer . Sånn . Enkelt 😊

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Funker fjell for de kvinner som er aseksuell

Eller for de kvinnene som ikke finner en god partner å få barn med... Sexdriven trenger ikke være off i det hele tatt - men mangel på menn som vil ha barn og som vil være i forhold med den aktuelle dame er mangelvare. Da er hun handlekraftig og går for det HUN ønsker seg: barn.  Ingenting turn off med folk som går etter det de ønsker seg.

Anonymkode: 49ef7...377

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være mye bedre med kvinner som drar til Danmark og gjør dette på ordentlig vis fremfor de som tar med seg ONS hjem fra byen og blir gravid på den måten :)

Jeg var singel fra jeg var 19 til 24. Var jo fortsatt veldig ung, men opplevde at det var så og si umulig å finne meg en mann som ville ha barn i fremtiden. Min erfaring var at de fleste menn i 20- og tidlig 30-åra var på et helt annet sted i livet enn det jeg var interessert i. For meg kunne det ikke være aktuelt å vente med å stifte familie til jeg ble 35-40 fordi jeg allerede hadde fått påvist kvinnesykdom og visste at jeg kom til å ha problemer med å få barn (gynekolog sa egentlig da jeg var 18: "hvis du vil ha barn bør du få det nå"), så min plan var at jeg skulle dra til Danmark hvis jeg ikke hadde en partner før jeg ble 30. 

Heldigvis møtte jeg den fantastiske mannen min lenge før jeg ble 30, og ble gravid rett før prøverørtimen vår, også før jeg ble 30. Så for meg hadde det en lykkelig slutt, men sånn er det ikke for alle kvinner. 

Anonymkode: 4f719...544

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor egentlig. Mistenker det er ubevisst tanken på å bli en deltaker i å oppdra en individ jeg ikke vet ”hvor” kommer i fra. 

Anonymkode: 74de5...d7f

Er det bedre å delta i barneoppdragelsen til et barn med en far da? Alle ferier og hendelser må planlages i sammarbeid med far og kansje en stemor. Man slipoer jo krangling og sjalusi ved en donor!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja eller en donor da, du glemer å nevne de mødrene tråden handler om.... Så finnes det også gode fornuftige fedre som dør eller blir så syke at de ikke er i stand til å stille opp lengre. Det at en foreldre ikke er tilstede i 18 år, trenger ikke bety at de aldri var gode foreldre!

Endret av Pippi Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av annen tråd, der ei kvinne ønsket mann og barn men var fortvilet grunn av klokken går.
En bruker kommenter og sier hun kan få seg et barn og så kunne hun bruke resten av livet til å finne seg en mann.

Som mann, reagerte jeg på dette og tenkte med meg. Det minst tiltrekkende jeg kunne tenke meg med ei kvinne er akkurat dette, å hun har gått i gjennom kunstig befruktning alene. 

Funker fjell for de kvinner som er aseksuell men ønsker seg barn men de er som sagt ikke på markedet. 

Flere menn her som er enige i
at ”Danmarks-mor” er det største turnoff som finnes når det gjelder søk av partner. 

Er hun asexuell er det den største turnoffen som finnes...Danmarksbrud viser handlekraft og vilje og er positivt i boka mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt over problematikken før dette innlegget, men jeg skjønner og forstår tankegangen. Hvis man aldri har vært i et forhold og nærmer seg 40, så forteller det noe om selvtillit og/eller sosial kompetanse.

(Har man derimot samboerskap/ekteskap i baggasjen uten at det har resultert i barn, så skjønner jeg Danmarks-turen.)

Anonymkode: 6171f...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lidhun skrev (2 timer siden):

Nå er ikke jeg mann da, men hvorfor tenker du at det er "det største turnoff" som finnes? 

Hun viser jo derimot at hun er handlekraftig, og ikke er villig til å senke standarden eller lure noen for å få det barnet hun ønsker seg? 

Hadde en mann fått barn ved hjelp av surrogatmor hadde i alle fall aldri jeg sett på det som turnoff på noe vis. 

Min utfordring med foreldre som får donor barn er egoismen i det. For 40 år siden var dette en relativt ny ting og folk trode det var en problem fri måtte å få barn på. I dag vet vi at donor barn kan få store problener rundt det å ikke kjene opphave sit! De risikerer å leve opp med manglende tilhørighet og store identitets problemer. Selv om man har veldig lyst til å bli mamma eller pappa, så vet jeg ikke om jeg synes det er greit å utsette barn for slikt.

Det blir enda mer etisk problematisk om man må leie en livmor i tileg, da det ofte er snak om utnyting av fatige kvinner i vanskelige situasjoner. Har man en søster eller vennine som faktisk ønsker å gjøre dette 100% frivilig, så er det kansje greit. Men når rike nordmen drar til fatige områder for å kjøpe en krop i 9 måneder, synes jeg det er direkte ekelt. En gravidtet har alt for mange helserisikoer og er for smerteful, til å kunne regnes for arbeid! 

Så jeg tenker donor foreldre er et rødt flag fordi det kreves et vist nivå av egoisme å utstte sine egne barn for den risikoen (i dag når vi vet om den). Surogat foreldre synes jeg er enda mer kyniske! Men det handler ikke om det at noen ønsker barn allene, men heller hvor mye lidelse de er villig til å påføre andre for å få hva de selv ønsker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det at dama går for å få et fullverdig liv for seg selv er det støreste turn off for deg, ikke maglende respekt, ikke manglende empati, ikke narsisistiske tendenser, ikke manipulerende personlighet, ikke dårlig impulskontroll, ikke stor gjeldsgrad og høyt forbruk osv osv listen bare vokser og vokser og ingen av de røde flaggene er der oppe sammen med "hun valgte bli mor fordi det var viktig for henne" ja da er det kanskje like greit du er single tenker jeg.. 

Anonymkode: 24445...00d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (6 timer siden):

Min utfordring med foreldre som får donor barn er egoismen i det. For 40 år siden var dette en relativt ny ting og folk trode det var en problem fri måtte å få barn på. I dag vet vi at donor barn kan få store problener rundt det å ikke kjene opphave sit! De risikerer å leve opp med manglende tilhørighet og store identitets problemer. Selv om man har veldig lyst til å bli mamma eller pappa, så vet jeg ikke om jeg synes det er greit å utsette barn for slikt.

Det blir enda mer etisk problematisk om man må leie en livmor i tileg, da det ofte er snak om utnyting av fatige kvinner i vanskelige situasjoner. Har man en søster eller vennine som faktisk ønsker å gjøre dette 100% frivilig, så er det kansje greit. Men når rike nordmen drar til fatige områder for å kjøpe en krop i 9 måneder, synes jeg det er direkte ekelt. En gravidtet har alt for mange helserisikoer og er for smerteful, til å kunne regnes for arbeid! 

Så jeg tenker donor foreldre er et rødt flag fordi det kreves et vist nivå av egoisme å utstte sine egne barn for den risikoen (i dag når vi vet om den). Surogat foreldre synes jeg er enda mer kyniske! Men det handler ikke om det at noen ønsker barn allene, men heller hvor mye lidelse de er villig til å påføre andre for å få hva de selv ønsker. 

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det siste jeg hadde bekymra meg for, om jeg valgte å få barn som solo-mor.

Da jeg var singel siste var det mange (med barn fra før) som syntes det var turn off at jeg ikke hadde barn og ønska barn. De sto ikke i kø for å gi meg et felles barn akkurat 😄

Anonymkode: 46d85...0d0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi kvinner skal vurdere det allikevel. Om å bli mor er vittig, kan man ikke lenger ta sjangsen på at man finner mann, spesielt ikke i 30 årene, derfor er det bedre å vurdere det å risikere ingen kjæreste, enn å slite med kjærligheten å miste begge deler fordi 30 årene forsvinner.

Det er vanskelig nok for noen å få en normal date, de må ta familie i egne hender eller miste den sjangsen for evig.

Anonymkode: 9dd87...c71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (6 timer siden):

Snakk heller om egoismen til alle de biologiske foreldre-barn konstellasjonene hvor foreldre utsetter barna sine for svik, for det er det mange av. Kvinner som velger få barn vha. donor er ofte av et annet kaliber enn folk flest, hvor kategorien "folk flest" nettopp er lite i takt med årsakene til hvorfor de får barn, derav egoistisk. Kvinner som er godt voksne, godt utdannede og med godt nettverk har ofte langt mer å tilby et barn enn folk flest. Det er også funnet at donorbarn i liten grad strever med identitet rundt opphav. Bare les forskningen, om du virkelig har interesse av temaet utover å spre fordommer. Identitetsproblemer kan komme av at man ikke har vært åpen rundt donasjonen. Idag anmodes man om å, innen barnet er 3-4 år gammel, fortelle om donorunnfangelsen. De fleste kvinner som får barn vha. donor idag er oppdaterte og engasjerte rundt dette med åpenhet og informasjonsutveksling rundt barnets tilblivelse, slik at dette blir en naturlig del av barnets oppvekst. Å være donorbarn er å være ønsket og elsket, i de aller fleste tilfeller. Omstendighetene rundt at "folk flest" får barn er ofte langt mer problematiske. Slutt å spre fordommer!

Et donorbarn lider ikke fordi det ble unnfanget vha. donasjon og ikke har et biologisk bånd til sin donor! Et donorbarn vil, som alle andre barn, derimot lide dersom det utsettes for omsorgssvikt. Å få barn vha. donor er IKKE omsorgssvikt. Kanskje du selv ble utsatt for svik fra dine biologiske foreldre, i likhet med de aller fleste av oss?

Anonymkode: 12552...935

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Snakk heller om egoismen til alle de biologiske foreldre-barn konstellasjonene hvor foreldre utsetter barna sine for svik, for det er det mange av. Kvinner som velger få barn vha. donor er ofte av et annet kaliber enn folk flest, hvor kategorien "folk flest" nettopp er lite i takt med årsakene til hvorfor de får barn, derav egoistisk. Kvinner som er godt voksne, godt utdannede og med godt nettverk har ofte langt mer å tilby et barn enn folk flest. Det er også funnet at donorbarn i liten grad strever med identitet rundt opphav. Bare les forskningen, om du virkelig har interesse av temaet utover å spre fordommer. Identitetsproblemer kan komme av at man ikke har vært åpen rundt donasjonen. Idag anmodes man om å, innen barnet er 3-4 år gammel, fortelle om donorunnfangelsen. De fleste kvinner som får barn vha. donor idag er oppdaterte og engasjerte rundt dette med åpenhet og informasjonsutveksling rundt barnets tilblivelse, slik at dette blir en naturlig del av barnets oppvekst. Å være donorbarn er å være ønsket og elsket, i de aller fleste tilfeller. Omstendighetene rundt at "folk flest" får barn er ofte langt mer problematiske. Slutt å spre fordommer!

Et donorbarn lider ikke fordi det ble unnfanget vha. donasjon og ikke har et biologisk bånd til sin donor! Et donorbarn vil, som alle andre barn, derimot lide dersom det utsettes for omsorgssvikt. Å få barn vha. donor er IKKE omsorgssvikt. Kanskje du selv ble utsatt for svik fra dine biologiske foreldre, i likhet med de aller fleste av oss?

Anonymkode: 12552...935

Det eneste er at en kan oppleve en tomhet der, sjalu for å ikke ha en sånn trygg far, når du ser en.

Men, jeg sier ikke dette og er ikke imot donor. Å dette kan skje i alle tilfeller det ikke er en pappa eller en trygg pappa i bildet, som er desverre, litt for vanlig i min krets. Jeg har ikke behov for det båndet og føler en rarhet over å skulle vært sårbar og elsket av en mann i en sånn relajson. Kanskje generelt, men det kan jobbes med.

Er noen gode pappaer også ❤️ Så det er nevnt.

Anonymkode: 9dd87...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...