Maskinfører Skrevet 23. november 2024 #1 Del Skrevet 23. november 2024 Som aktiv sjåfør på flere tider av døgnet og over et større geografisk område Både skuffende og skremmende å se hvordan det påføres klær i moteriktig ninjasvart uten å ha på seg refleks Deprimerende det er så dekker dette alt fra 18+ til barn på vei til barneskolen Nå har jeg ikke sjekket prisene på refleks men spanderer dette på dere selv og ihvertfall eget avkom Det er så latterlig enkelt om en miks (drar det litt lekende med humor) sjåføren ser på mobil og SKVISJ eller en genuint edruelig sjåfør med fullt fokus på veien og en svartkledd ninja løper til bussen SKVISJ! Om noen kan legge ut informasjon hvor få gode refleks? Selv har sjefen spandert på meg arbeidstøy med reflekterende effekt og på fritiden har jeg refleksvest om jeg er i området med trafikk Like mye for egen sikkerhet som for å hindre at en sjåfør blir en potensiell drapsmann Refleks folkens! 4 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 23. november 2024 #2 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) Maskinfører skrev (12 minutter siden): Som aktiv sjåfør på flere tider av døgnet og over et større geografisk område Både skuffende og skremmende å se hvordan det påføres klær i moteriktig ninjasvart uten å ha på seg refleks Deprimerende det er så dekker dette alt fra 18+ til barn på vei til barneskolen Nå har jeg ikke sjekket prisene på refleks men spanderer dette på dere selv og ihvertfall eget avkom Det er så latterlig enkelt om en miks (drar det litt lekende med humor) sjåføren ser på mobil og SKVISJ eller en genuint edruelig sjåfør med fullt fokus på veien og en svartkledd ninja løper til bussen SKVISJ! Om noen kan legge ut informasjon hvor få gode refleks? Selv har sjefen spandert på meg arbeidstøy med reflekterende effekt og på fritiden har jeg refleksvest om jeg er i området med trafikk Like mye for egen sikkerhet som for å hindre at en sjåfør blir en potensiell drapsmann Refleks folkens! Refleks burde vært påbudt for gående. Det er verken dyrt eller vanskelig å finne dem som deler ut gratis refleks. Det kan imidlertid være lett å glemme å ha med refleks når det er lyst ute og gjerne oppdager man at det ble mørkt raskere enn forventet. Selv har jeg alltid refleks i vesken og en reserve som jeg kan gi eller låne til noen som trenger det. Endret 23. november 2024 av Kassettspiller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 23. november 2024 Kassettspiller skrev (3 minutter siden): Refleks burde vært påbudt for gående. Det er verken dyrt eller vanskelig å finne dem som deler ut gratis refleks. Det kan imidlertid være lett å glemme å ha med refleks når det er lyst ute og gjerne oppdager man at det ble mørkt raskere enn forventet. Selv har jeg alltid refleks i vesken og en reserve som jeg kan gi eller låne til noen som trenger det. Helt enig det burde det holdt på å kjøre ned 2 stk i går godt jeg fulgte med de så seg ikke om en gang før de krysset vegen på det føre vi har nå stopper ikke bilen på sekundet veldig bra at du har det @Kassettspiller har refleks på buksebeina 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. november 2024 #4 Del Skrevet 23. november 2024 Helt enig! Ikke bare refleks men også tydelige farger. Ikke alle situasjoner/lysforhold det er like lett å se fotgjengere/syklister. De mørkkledde ber jo om å bli nedkjørt, er min mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #5 Del Skrevet 23. november 2024 Enig. Men må innrømme at det ikke var før jeg tok mørkekjøring da jeg tok lappen at jeg skjønte hvor sinnsykt viktig det er. Før jeg kjørte selv var refleks mer noe mamma maste på at jeg skulle ha, nå vet jeg mer akkurat hvordan det ser ut og er for en bilist med versus uten refleks. Jeg har alltid refleks, men de har det litt med å forsvinne i sekker og skuffer og skap og lommer. Særlig nå når det "plutselig" ble mørkt så har jeg blitt stående uten. Jeg må lete gjennom rotet her og finne frem alle jeg har, og kjøpe noen flere evt. Anonymkode: f8098...0e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beliis Skrevet 23. november 2024 #6 Del Skrevet 23. november 2024 Forstår ikke hvorfor det ikke er standard på alt vinteryttertøy, og kun vanlig på barneklær? Det finnes så mange smarte løsninger som er pene. Enklere med refleks som er sydd fast eller integrert i tøyet. Så slipper man å glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #7 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg har liggende i bilen og deler ut til ninjaer jeg holder på å kjøre på. Anonymkode: a4159...b59 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #8 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (14 timer siden): Som aktiv sjåfør på flere tider av døgnet og over et større geografisk område Både skuffende og skremmende å se hvordan det påføres klær i moteriktig ninjasvart uten å ha på seg refleks Deprimerende det er så dekker dette alt fra 18+ til barn på vei til barneskolen Nå har jeg ikke sjekket prisene på refleks men spanderer dette på dere selv og ihvertfall eget avkom Det er så latterlig enkelt om en miks (drar det litt lekende med humor) sjåføren ser på mobil og SKVISJ eller en genuint edruelig sjåfør med fullt fokus på veien og en svartkledd ninja løper til bussen SKVISJ! Om noen kan legge ut informasjon hvor få gode refleks? Selv har sjefen spandert på meg arbeidstøy med reflekterende effekt og på fritiden har jeg refleksvest om jeg er i området med trafikk Like mye for egen sikkerhet som for å hindre at en sjåfør blir en potensiell drapsmann Refleks folkens! Du som yrkessjåfør på veien må bare snakke til folk, så kanskje de får litt respekt for refleks Anonymkode: be7a9...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du som yrkessjåfør på veien må bare snakke til folk, så kanskje de får litt respekt for refleks Anonymkode: be7a9...7e0 Ikke som yrkessjåfør men kjører masse i jobben som maskinfører brøyter også med traktor og fres og ser mye rart etter veien ja har snakket til mange men de lærer aldri ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #10 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Ikke som yrkessjåfør men kjører masse i jobben som maskinfører brøyter også med traktor og fres og ser mye rart etter veien ja har snakket til mange men de lærer aldri ☹️ Er ikke det yrkessjåfør, når yrket er sjåfør? Trodde alle som kjørte noe i yrke var yrkessjåfører ☺️ Idioter, de burde høre på deg, før de ender opp invalide. Anonymkode: be7a9...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke det yrkessjåfør, når yrket er sjåfør? Trodde alle som kjørte noe i yrke var yrkessjåfører ☺️ Idioter, de burde høre på deg, før de ender opp invalide. Anonymkode: be7a9...7e0 Hehe godt spørsmål det ? Hører jeg yrkessjåfør så ser jeg for meg en i Lastebil som leverer varer og gods nå bruker jeg min Private Pickup ut til gravemaskin og hjem igjen jobber fra 07:00-17:00 Jeg er Maskinfører de som kjører Lastebilene være er yrkessjåfører med fagbrev og Ysk ja de burde høre på meg kanskje jeg skulle skrevet leserbrev i avisa ? 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #12 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Hehe godt spørsmål det ? Hører jeg yrkessjåfør så ser jeg for meg en i Lastebil som leverer varer og gods nå bruker jeg min Private Pickup ut til gravemaskin og hjem igjen jobber fra 07:00-17:00 Jeg er Maskinfører de som kjører Lastebilene være er yrkessjåfører med fagbrev og Ysk ja de burde høre på meg kanskje jeg skulle skrevet leserbrev i avisa ? 😀 Aha da skjønner jeg, takk for oppklaring! Ja det burde du. Kanskje det får folk til å tenke og bruke hodet Anonymkode: be7a9...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 23. november 2024 #13 Del Skrevet 23. november 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 23. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aha da skjønner jeg, takk for oppklaring! Ja det burde du. Kanskje det får folk til å tenke og bruke hodet Anonymkode: be7a9...7e0 Ja så neste gang du er i butikken og ser lastebilen fra posten med pakker utenfor så er han Yrkessjåfør tilbringer tiden fra 06:00-18:00 mange timer bak rattet ☺️ ja jeg håper jo det da jeg vil jo at mennesker skal leve og ha det bra 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 23. november 2024 #15 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (9 minutter siden): Hehe godt spørsmål det ? Hører jeg yrkessjåfør så ser jeg for meg en i Lastebil som leverer varer og gods nå bruker jeg min Private Pickup ut til gravemaskin og hjem igjen jobber fra 07:00-17:00 Jeg er Maskinfører de som kjører Lastebilene være er yrkessjåfører med fagbrev og Ysk ja de burde høre på meg kanskje jeg skulle skrevet leserbrev i avisa ? 😀 Folk burde få høre og se den brutale virkeligheten som kan oppstå i slike ulykker. Hvis flere visste om dette, ville de sannsynligvis vært langt mer nøye med å bruke refleks. Tross alt er det livet som står på spill. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 23. november 2024 Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Folk burde få høre og se den brutale virkeligheten som kan oppstå i slike ulykker. Hvis flere visste om dette, ville de sannsynligvis vært langt mer nøye med å bruke refleks. Tross alt er det livet som står på spill. Ja det er mange av de forferdelige ulykkene før var det noe som het det er ikke tøft og være død som reise rundt og holdt foredrag på skolene aner ikke hvor de ble av men ja de hadde det da ja det er livet som står på på spill noe folk tar for gitt ☹️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 23. november 2024 #17 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Ja det er mange av de forferdelige ulykkene før var det noe som het det er ikke tøft og være død som reise rundt og holdt foredrag på skolene aner ikke hvor de ble av men ja de hadde det da ja det er livet som står på på spill noe folk tar for gitt ☹️ Det handler ikke bare om personen som blir påkjørt – mange sjåfører sliter også med store psykiske belastninger i ettertid. For øvrig hadde det vært interessant og kjekt om man kunne genmodifisere rådyr slik at de fikk refleks i pelsen.😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 Forfatter #18 Del Skrevet 23. november 2024 Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Det handler ikke bare om personen som blir påkjørt – mange sjåfører sliter også med store psykiske belastninger i ettertid. For øvrig hadde det vært interessant og kjekt om man kunne genmodifisere rådyr slik at de fikk refleks i pelsen.😉 Det stemmer 100% ja det hadde vært veldig kjekt lurer på om kunne det ble eksperimentert med eller åssen det var ? 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 23. november 2024 @Kassettspiller 😀 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/redder-rein-med-refleks-1.11455954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 23. november 2024 #20 Del Skrevet 23. november 2024 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Det stemmer 100% ja det hadde vært veldig kjekt lurer på om kunne det ble eksperimentert med eller åssen det var ? 😉 I dag er det meget strenge regler for genmodifisering. Norge har faktisk et av verdens strengeste regelverk for bruk av GMO (genmodifiserte organismer). Uansett får vi nok fokusere på at alle mennesker bruker refleks først. Påbud er et av forlagene som kunne ha hjulpet mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå