AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:32 #1 Del Skrevet lørdag kl 01:32 Kjæresten har hatt alkoholproblemer, men han har vært edru i ca 2 måneder å gått jevnlig på AA møter, alt har vært på eget iniativ å jeg har backet han hele veien. I kveld skulle han se fotball kamp hjemme hos en kompis for så p komme til meg. Jeg prøver flere ganger å ringe han for å høre om jeg skal låse døren eller om han har med nøkler. Han svarer til slutt tydelig beruset å har havnet på byen, jeg fikk såvidt spurt han om hva han driver på med, men da sier han bare at «jeg ringer deg senere» Jeg ble irritert og samtidig utrolig skuffet å la på i sinne. Hvordan skal jeg forholde meg til han nå? Hva sier jeg? Han blir vemmelig og frekk mot meg i fylla, det var en av grunnene til at han selv tok steget for å slutte å drikke fordi han ville ikke såre meg, å at jeg tidligere har truet med å gjøre det slutt om han ikke sluttet å være frekk og ufyselig mot meg i fylla. Nå føler jeg at jeg ikke kan stole på han og at tillitten er brudt.. Noen råd? Anonymkode: fd378...845 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 01:48 #2 Del Skrevet lørdag kl 01:48 Uffda ☹️ ikke lag noe bråk i natt pga hva blir vemmelig og frekk lurt og vente til han er edru og sånt mitt tips ♥️ 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:53 #3 Del Skrevet lørdag kl 01:53 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Uffda ☹️ ikke lag noe bråk i natt pga hva blir vemmelig og frekk lurt og vente til han er edru og sånt mitt tips ♥️ Har egentlig ikke lyst til å snakke med han i natt, aner ikke om han kommer eller drar hjem til seg selv i natt. Om han ringer har jeg ikke lyst til å svare engang fordi jeg vett det kommer til å bli diskusjon eller drittslenging og sure miner fra han.. Anonymkode: fd378...845 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 01:56 #4 Del Skrevet lørdag kl 01:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har egentlig ikke lyst til å snakke med han i natt, aner ikke om han kommer eller drar hjem til seg selv i natt. Om han ringer har jeg ikke lyst til å svare engang fordi jeg vett det kommer til å bli diskusjon eller drittslenging og sure miner fra han.. Anonymkode: fd378...845 Ja det er utrolig trist når det blir sånn si minst mulig i kveld/natt så tar du diskusjonen når han er edru jeg forstår godt at du ble skuffet når han virkelig hadde tatt tak i problemene sine men er lett å la seg rive med når andre drikker og spesielt om det er noe som minner om gruppepress 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:58 #5 Del Skrevet lørdag kl 01:58 Jeg skal flytte sammen med han i januar i hans hus, men nå begynner jeg å tvile, å lurer på om jeg ikke kan stole på han lenger, eller om det er andre shady ting han driver med bak ryggen min som jeg ikke vet om. Anonymkode: fd378...845 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:01 #6 Del Skrevet lørdag kl 02:01 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har egentlig ikke lyst til å snakke med han i natt, aner ikke om han kommer eller drar hjem til seg selv i natt. Om han ringer har jeg ikke lyst til å svare engang fordi jeg vett det kommer til å bli diskusjon eller drittslenging og sure miner fra han.. Anonymkode: fd378...845 Lås døra, sett mobilen på lydløs eller flymodus (eventuelt skru den helt av) I morgen er dagen for oppvask❤️. Anonymkode: efdb7...832 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet lørdag kl 02:06 #7 Del Skrevet lørdag kl 02:06 Hadde en samboer i 2 år (kvinne) med et stort alkoholproblem, det endte med at hun anklaget meg for alt fra tyveri til vold, stjal drøye 30.000 både ved å bruke min vipps og rappe kontanter. mitt tips: LØP! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:08 #8 Del Skrevet lørdag kl 02:08 Hvis dere bare er kjærester, så har du en gylden mulighet til å springe så fort du kan. Dette blir IKKE bedre, og å ikke klare mer enn 2 måneder uten alkohol er et stort rødt flagg. Dette må du komme deg ut av! Anonymkode: 22a3b...dad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 03:17 #9 Del Skrevet lørdag kl 03:17 Nå hagler det inn med stygge meldinger fra han, han ringte flere ganger, jeg svarte at jeg ikke er interesert i å prate når han er drita, da ringte han igjen og igjen. Skrev melding tilslutt at jeg ikke vil snakke nå. Da fikk jeg masse stygge meldinger om at jeg kunne dra til hellvette, blandt annet, at han er ferdig med meg, jeg er en hore, bitch å at jeg får klare meg selv. Huff dette gjør vondt.. Anonymkode: fd378...845 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet lørdag kl 03:31 #10 Del Skrevet lørdag kl 03:31 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nå hagler det inn med stygge meldinger fra han, han ringte flere ganger, jeg svarte at jeg ikke er interesert i å prate når han er drita, da ringte han igjen og igjen. Skrev melding tilslutt at jeg ikke vil snakke nå. Da fikk jeg masse stygge meldinger om at jeg kunne dra til hellvette, blandt annet, at han er ferdig med meg, jeg er en hore, bitch å at jeg får klare meg selv. Huff dette gjør vondt.. Anonymkode: fd378...845 Og dette kan i verste fall ende opp med å bli enda verre. Pass på deg selv. Endret lørdag kl 03:35 av Kassettspiller 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet lørdag kl 03:32 #11 Del Skrevet lørdag kl 03:32 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå hagler det inn med stygge meldinger fra han, han ringte flere ganger, jeg svarte at jeg ikke er interesert i å prate når han er drita, da ringte han igjen og igjen. Skrev melding tilslutt at jeg ikke vil snakke nå. Da fikk jeg masse stygge meldinger om at jeg kunne dra til hellvette, blandt annet, at han er ferdig med meg, jeg er en hore, bitch å at jeg får klare meg selv. Huff dette gjør vondt.. Anonymkode: fd378...845 Du vet det allerede selv. Du bør ikke være sammen med denne mannen, og å flytte sammen med ham er det dummeste valget du kan ta. Du vet det, men følelser lurer deg til å tro dette kan gå bra. Det går ikke bra, og den mannen står nå i veien for at du kan treffe en mann du kan leve et godt liv sammen med. Det eneste riktige å gjøre er å kutte ham ut av livet ditt. Han er sikkert ikke et fælt menneske, egentlig, men du kan ikke leve med dette. Det vil ødelegge ditt liv. Mannen har en sykdom du ikke kan redde ham fra. Ja dette er vondt, men likevel kun en bitteliten smakebit på hva livet ditt vil være fremover dersom du ikke klarer å ta det vanskelige og vonde valget med å kutte ham ut NÅ. Ett år til med slikt jevnlig. 10 år til med slikt jevnlig. 20 år til med slikt jevnlig. Eller DENNE gangen, takle en kjærlighetssorg, og så ha muligheten til å treffe mannen du får et godt liv sammen med. Det valget du tar i morgen er veldig viktig. Du kan elske andre like høyt. Om ett år kanskje kan du treffe mannen som gjør deg virkelig glad og godt, om du takler en kjærlighetssorg først. Eller du kan satse på 10- 20 pr til med å bli kalt det du blir kalt i natt med jevne og ujevne mellomrom. Tøft valg, men ditt valg, og et veldig viktig valg for ditt liv fremover. Han er den han er. Den du ønsker at han skal være er han ikke. Endret lørdag kl 03:34 av Trolltunge 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:38 #12 Del Skrevet lørdag kl 07:38 Nei, her forstår du at du må gå. Det gjør veldig vondt, men det vil være mye vondere å bli hos en som holder på slik. Mannen min var fungerende alkoholiker da jeg traff han, men jeg forstod det altfor sent. Eller, jeg var så forelsket at jeg ikke lot meg skremme. Tenkte jeg kunne hjelpe han komme på rett kjøl. Det skjedde ikke, det ble verre og verre, og veldig likt det du beskriver. Det varte over lang tid, når hab var edru lovet han bot og bedring, men han ble mer og mer irritert på meg og følte nok at jeg var kontrollerende som ville at han skulle slutte å "ha det gøy". Så da begynte utroskapen på byen, kompisene var likedan mot sine damer. Ufyselig opplegg. Mye løgner og bedrag. Jeg gikk heldigvis, til slutt. Etter mange år hvor jeg ble helt nedbrutt. Selvtilliten forsvant helt. Jeg så ut som en skygge av meg selv. Først etter at jeg dro og flyttet ut, begynte han å ta tak. Det ble litt verre før det begynte å bli bedre, og det var den vondeste tiden for meg. Han var åpenlyst med andre jenter for at jeg skulle se det og vite om det, og han gikk etter jenter som hadde ting jeg manglet, som han visste jeg var usikker rundt. (Former; jeg var blitt tynn og ranglete etter stresset av hans oppførsel). Så kuttet han ut alkoholen og kameratene. Og han er jo et helt annet menneske uten det.. Det var vondt å se hvordan han fikset sitt liv uten meg, for jeg elsket han enda, men jeg holdt meg unna i seks måneders tid før jeg begynte å vurdere en ny sjanse. Nå er det fem år siden og vi har det bedre enn noenainne. Nå drikker han litt øl, kanskje et glass whisky med svigerfar en sjelden gang, men han går ikke på fylla. Og jeg lærte forresten også å sette sunne grenser for meg selv, det vae wr like stort problem egentlig, i etterkant. Anonymkode: e8d46...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet lørdag kl 07:41 #13 Del Skrevet lørdag kl 07:41 Maskinfører skrev (5 timer siden): Uffda ☹️ ikke lag noe bråk i natt pga hva blir vemmelig og frekk lurt og vente til han er edru og sånt mitt tips ♥️ Gid denne setningen hadde gitt noen som helst mening. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet lørdag kl 07:47 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:47 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skal flytte sammen med han i januar i hans hus Nei, det tror jeg nok ikke du skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:48 #15 Del Skrevet lørdag kl 07:48 Huff, så vondt å lese dette, TS. En mann som oppfører seg slik har store vansker inne i seg, som kommer ut når han drikker. Han må jobbe med sin indre uro og hvordan han regulerer den, hvis han skal ha håp om å holde seg edru. Jeg tror det er farlig for deg, psykisk, å være sammen med ham på den reisen. Måten han snakker til deg på hadde vært langt over grensen for min del, det hadde blitt slutt, jeg hadde ikke tålt det. Jeg hadde slitt med å stole på ham, og jeg ville blitt ødelagt av å gruble på det han sa, og når det kommer neste gang. Jeg håper du greier å avslutte dette. Klem til deg!!! Anonymkode: 99bdc...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:04 #16 Del Skrevet lørdag kl 08:04 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal flytte sammen med han i januar i hans hus, men nå begynner jeg å tvile, å lurer på om jeg ikke kan stole på han lenger, eller om det er andre shady ting han driver med bak ryggen min som jeg ikke vet om. Anonymkode: fd378...845 Du skjønner jo at det er det dummeste du kan gjøre. Alkoholisme er en sykdom og du må gi slipp på han når han ikke klarer å få dette under kontroll. Jeg hadde personlig slått opp. Det er ingen lykkelig fremtid med en som drikker og er stygg mot deg i fylla. Anonymkode: a299d...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:15 #17 Del Skrevet lørdag kl 08:15 Akkurat nå er han bare et komma i ditt liv, et kjærlighetsforhold som varte noen måneder, og en del vonde episoder. Som preget noen måneder (?) av livet ditt. Ikke la han bli den som definerer livet ditt. Den du bodde sammen med i mange år, og opplevde at han måtte hjem til felles hjem når han er slik som nå. Den som ødelegger ferier og familieselskap med fyll. Den som bruker penger dere ellers kunne brukt på felles hjem og opplevelser, på alkohol. Den som du ikke stoler på med egne barn. Og den du må forholde deg til i 18+ år, selv om forholdet ikke holder, og igjen og igjen har en klump i magen for du vet ikke om han faller tilbake akkurat den helgen han har barna. Anonymkode: 87a2e...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet lørdag kl 08:17 #18 Del Skrevet lørdag kl 08:17 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg