Gå til innhold

Vis Russland invaderte

Hvor lang tid ville det gått  

10 stemmer

1. 1. Hvor lang tid ville det gått

• 1 Time
      2
    • 2 Dager
      0
    • 7 Dager
      3
    • 50 Dager
      0
    • 1 År
      0
    • 5 År
      0
    • De hadde ikke greid det
      5
    • Norge hadde knust Russiske hær og Okupert Moskva
      0
    • Russland ville blitt en Norsk koloni
      0

Anbefalte innlegg

Gjest King James
Skrevet

Hvor lang tid tror dere Russland ville brukt på og okupere Norge

vis de hadde invadert oss ?

og bare for og neven det vi kan ikke få hjelp fra NATO vi må greie oss selv

Bare for og neven det Norge og Russland har alldri i sin 1000 år som naboer vert i vepnet konflikt

Videoannonse
Annonse
Gjest Markus i Oslo
Skrevet

Akkurat i dag hadde det nok gått ganske treigt på grunn av snø og tåke. Så de bør vente til våren.

Skrevet
Akkurat i dag hadde det nok gått ganske treigt på grunn av snø og tåke. Så de bør vente til våren.

:ler:

Bare de ikke ødelegger sommerferien min, så!

Gjest Markus i Oslo
Skrevet

Bare de ikke ødelegger sommerferien min, så!

Ja det er sant! Skal vi be dem vente til høsten? Kanskje vi kan få litt effektiv hjelp i elgjakta?

Dobre vejtr, Elgovskij.

Gjest kenneth
Skrevet

Hvis ikke denne tråden hører hjemme i "Guttas rom" så vet ikke jeg.

(Hadde jeg vært kvinne, skulle jeg tillatt meg å rakke mer ned på fjompen...)

Gjest Markus i Oslo
Skrevet

Jeg synes du klarte det ganske bra uansett, jeg!

Skrevet

Russerne hadde ikke klart det. De er for opptatt av å banke opp egne soldater og voldta.

Skrevet

Jeg synnes ikke du burde undervudere Russerene. Husk det var det Hitler og Napoleon gjorde og hva skjedde med dem.

Jo de ble knust til pinner av en hær de trodde var knust .......

Skrevet
Jeg synnes ikke du burde undervudere Russerene. Husk det var det Hitler og Napoleon gjorde og hva skjedde med dem.

Jo de ble knust til pinner av en hær de trodde var knust .......

Det var kun antallet som gjorde det under 2. verdenskrig. Russerne var elendig organisert. Under vinterkrigen mot Finland, slet de med sine 3 kjempedivisjoner mot finnenes to bittesmå divisjoner.

Gjest Gjesta
Skrevet
Ja det er sant! Skal vi be dem vente til høsten? Kanskje vi kan få litt effektiv hjelp i elgjakta?

Dobre vejtr, Elgovskij.

Ja, eller til rett før jul, i tilfelle jeg kommer opp i eksamen da. Regner med at en russisk invasjon er grunn til å kansellere slike ting? :sjarmor:

Gjest Markus i Oslo
Skrevet
Ja, eller til rett før jul, i tilfelle jeg kommer opp i eksamen da. Regner med at en russisk invasjon er grunn til å kansellere slike ting?  :sjarmor:

Nei, eksamen går nok som vanlig. Det er bare sensuren som er strengere når vi er i krig.

;)

Skrevet

Russerne var gode til å forsvare Mother Russia når det trengtes. Men patriotfølelsen er nok litt mindre idag. Dessuten er nok bl.a. norske flyvere og marinegaster noget bedre trent enn russerne, samt at vi har kjøretøyer som virker. Det faktum at Russland er en atommakt bekymrer meg mer. Alltid kjekt å ha en åtter man kan vri med. ;)

Skrevet
Russerne var gode til å forsvare Mother Russia når det trengtes. Men patriotfølelsen er nok litt mindre idag. Dessuten er nok bl.a. norske flyvere og marinegaster noget bedre trent enn russerne, samt at vi har kjøretøyer som virker. Det faktum at Russland er en atommakt bekymrer meg mer. Alltid kjekt å ha en åtter man kan vri med. ;)

Jepp. De hadde vel bare nuka oslo så hadde hele greia vært over.

Skrevet

Envt. trua med det. Norge hadde bare "Ja ok, vi gir oss vi. Ryggrad? Nei den har vi ikke sett.."

Gjest -eline-
Skrevet

Russerne kunne fint ha tatt Finnmark i 45 hvis de virkelig ville, det var jo ikke noen andre enn de og noen få finnmarkinger igjen etter tyskerne brente alt. Men de trakk seg ut, hvis de virkelig ville angrepet nå så hadde det vel ikke tatt så lang tid, de vernepliktige oppe i Troms er ikke akkurat beredt til å gjøre noe med det...

Men jeg tror ærligtalt russerne har bedre ting å gjøre enn å innvadere Norge, vi er ikke så interessante, olje eller ikke olje.

...forsøk å fortell den jevne amerikaner at det faktisk var russerne som redda "oss" (som finnmarking så må jeg nesten kunne si "oss"...) under krigen...morsomt syn ;)

Gjest King James
Skrevet

Ja Russerene reddet oss. Bra noen er klar over det sammen med Britene.

Men en invasjon fra Russland er jo egentlig utenkelig når man tenker på at

Vi har vert naboier i over 1000 år. Og den eneste gangen Russiske soldater har kommet over grensen var for og frigjøre oss fra Tyskerene.

Det er mer en vi kan si om Sverige.

Russland er tross alt den eneste av våre naboer som ikke har innvadert oss.

Gjest Markus i Oslo
Skrevet
Ja Russerene reddet oss. Bra noen er klar over det sammen med Britene.

Men en invasjon fra Russland er jo egentlig utenkelig når man tenker på at

Vi har vert naboier i over 1000 år.

Plutselig fikk denne tråden og pollen enda mer mening, med dette utsagnet fra han som startet tråden!

Skrevet
Envt. trua med det. Norge hadde bare "Ja ok, vi gir oss vi. Ryggrad? Nei den har vi ikke sett.."

Hvis du treffer en på gata som truer deg med en pistol, ber du da ham å dra til helvete? Hvis du ikke gjør det eier du da ikke ryggrad, eller er du kanskje bittelitt fornuftig?

Gjest Gjest_King James_*
Skrevet

Hvordan i huleste presterte jeg og skrive naboier...Skal jo vere naboer.

Poenget med at jeg skrev 1000 år. Er at vi aldri har vert i krig med Russland.

Noe som ikke er vanlig mellom to naboland.

Skrevet

Det er sant, men nå deler vi en knøttliten og lite interessant grense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...