Gå til innhold

Ingen venner i studietiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på en bachelor i en passe stor by nå i høst. Bor et stykke hjemmefra (6t) på en liten hybel. Men har ikke fått noen venner, er veldig ensom. Var med i fadderuken, så har prøvd. Men følte veldig tidlig at de i klassen fant siden folk med en gang. Er en jentegjeng og en guttegjeng. Jeg har nok alltid vært litt guttejente. Syns det er spesielt vanskelig å bli god venn med jenter. Noe tips? Bør jeg droppe ut av studiet eller fullføre de to nesten årene til tross ensomheten? 

Er 26 år om det går noe betydning.

Anonymkode: a2392...b84

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere ikke noe gruppearbeid så du kan bli kjent med noen gjennom samarbeid? Skjønner at set er veldig ensomt og vanskelig men håper du ikke dropper ut. Kanskje det ordner seg, du har vel bare gått  måneder så kanskje du  får kontakt med noen etterhvert. De to gjengene er de du lettest ser, men det er vel andre der også?

Anonymkode: 0d500...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert noe fritidstilbud for studenter der. Kor, løpegruppe, fotball, et eller annet. Jeg vil anbefale deg å prøve å bli med på noe sånt. Evt en studentorganisasjon, politisk arbeid, ja et eller annet. Det er en god måte å treffe folk på. :) Masse lykke til!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem fadderuken, det er ikke der man får venner. Den er kun til for at eldre studentgutter skal sjekke opp nye, ferske studiner.

Du må bli med på sosiale aktiviteter utenfor forelesningssalen. Meld deg inn i studentidretten, studentkulturen eller en ideell organisasjon.

Venner kommer ikke løpende etter deg, du må oppsøke dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk på salsa og der ble jeg kjent med nye folk. Så du kan sjekke ut dans, kor, turlag osv etter din interesse. De må ikke være fra samme studie🙂

Anonymkode: 29408...06c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke dropp ut. Da vil du både være ensom og uten utdannelse, samt med studiegjeld. 

Forstår det er ensomt, men du kan finne venner utenfor klassen din også. Som andre over har nevnt så er det mange organiserte aktiviteter man kan melde seg på hvor det kan være mulig å bli kjent med folk. Det kan være både i regi av studiestedet eller utenfor.

Du kan også bruke den tiden du har til overs nå til noe positivt. Jeg tror alt for mange studenter vaser bort tiden på tull og tøys i stedet for å studere. Du har nå all tid i verden til å stå på hardt for å få gode karakterer og sikre deg en god jobb ved fullført studie. Du er der først og fremst for å studere, og om du belønnes med gode karakterer etter hard jobbing så er det en god følelse. 

Kanskje kan du søke en deltidsjobb? Det kan også være en måte å få sosial kontakt med andre samtidig som du selv vil få betalt for det. 

Anonymkode: 56ce8...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg begynte på en bachelor i en passe stor by nå i høst. Bor et stykke hjemmefra (6t) på en liten hybel. Men har ikke fått noen venner, er veldig ensom. Var med i fadderuken, så har prøvd. Men følte veldig tidlig at de i klassen fant siden folk med en gang. Er en jentegjeng og en guttegjeng. Jeg har nok alltid vært litt guttejente. Syns det er spesielt vanskelig å bli god venn med jenter. Noe tips? Bør jeg droppe ut av studiet eller fullføre de to nesten årene til tross ensomheten? 

Er 26 år om det går noe betydning.

Anonymkode: a2392...b84

Du fortsetter å studere men blir med på sosiale aktiviter og møter andre studenter..Er mange som deg skal jeg si deg, rene epidemien virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig ensom gjennom alle mine 6 studieår. Hadde ikke venner. Det var ikke gøy, samtidig ser jeg nå tilbake på studietiden som en fredelig tid hvor jeg bare kunne tenke på meg selv. Du må nyte det å studere er min anbefaling. For min del kom ikke de gode venninnene før jeg ble voksen og hadde funnet meg selv helt. Det ordner seg, ikke dropp ut. 

Anonymkode: 729e5...d97

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (11 timer siden):

nye, ferske studiner.

🤠🥰🤩

Anonymkode: 1f3d5...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...