Gå til innhold

Når dere dater, hender det at dere avskriver noen fordi du tenker de er for pen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja, skjønner 😊 

Håper en kjekkas prøver å bryte seg inn i mitt liv selv om jeg tenker jeg ikke er god nok også. 

Anonymkode: e2615...f99

Det håper jeg også du får oppleve. En spesiell følelse som jeg unner deg! 😊

Eventuelt kan jo du være hun som bryter seg inn i livet hos en mann som har avskrevet seg selv. 😎 Det finnes garantert gode menn som avskriver seg selv, selv om de er noe for deg. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Å bli avvist betyr ikke at du ikke er bra.

Anonymkode: 6cbb3...ed3

Nei, men å bli avvist av alle er ikke akkurat et kvalitetstegn heller.  

Anonymkode: 15b89...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (15 minutter siden):

Det håper jeg også du får oppleve. En spesiell følelse som jeg unner deg! 😊

Eventuelt kan jo du være hun som bryter seg inn i livet hos en mann som har avskrevet seg selv. 😎 Det finnes garantert gode menn som avskriver seg selv, selv om de er noe for deg. 😊 

Jeg tror nok en god del drømmer om at det bare plutselig skal løse seg ut av det blå og man slipper å gjøre fremstøt og kjæresten inviterer segselv. Men vet ikke helt, det er jo urealistisk, selv om det hadde vært fint.

Har allerede brutt meg inn hos en sånn mann, men tror ikke jeg har lyst eller kan gjøre det igjen. Om problemet var veldefinert som for vakker, kanskje. Men når det ikke handler om det, så er det ikke like gøy om det blir et mønster av å måtte prøve seg på menn, som sikkert er forståelig. 

Du drømmer om neste innbruddstyv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror nok en god del drømmer om at det bare plutselig skal løse seg ut av det blå og man slipper å gjøre fremstøt og kjæresten inviterer segselv. Men vet ikke helt, det er jo urealistisk, selv om det hadde vært fint.

Har allerede brutt meg inn hos en sånn mann, men tror ikke jeg har lyst eller kan gjøre det igjen. Om problemet var veldefinert som for vakker, kanskje. Men når det ikke handler om det, så er det ikke like gøy om det blir et mønster av å måtte prøve seg på menn, som sikkert er forståelig. 

Du drømmer om neste innbruddstyv? 

Skjønner. Er nok ikke like lett eller like lurt å bryte seg inn hos noen i dag. 

Nei, jeg drømmer ikke om det. For det er urealistisk, særlig om man allerede har opplevd det én gang i livet. Hva er oddsen for 2 ganger, liksom. 🎅

Så etter å ha flydd høyt i mange år så har jeg landa med et brak nå. 😅 

Herav har jeg i nyere tid rukket å kjenne på det å avskrive seg selv igjen. Jeg prøver å gi blaffen og bare kjøre på, men det ligger latent likevel. Litt rart siden jeg ikke har et selvtillitproblem egentlig. Jeg bare vet om mine begrensninger. Alle har jo begrensninger. Med mindre man er Frida Karlsson da... 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (25 minutter siden):

Skjønner. Er nok ikke like lett eller like lurt å bryte seg inn hos noen i dag. 

Nei, jeg drømmer ikke om det. For det er urealistisk, særlig om man allerede har opplevd det én gang i livet. Hva er oddsen for 2 ganger, liksom. 🎅

Så etter å ha flydd høyt i mange år så har jeg landa med et brak nå. 😅 

Herav har jeg i nyere tid rukket å kjenne på det å avskrive seg selv igjen. Jeg prøver å gi blaffen og bare kjøre på, men det ligger latent likevel. Litt rart siden jeg ikke har et selvtillitproblem egentlig. Jeg bare vet om mine begrensninger. Alle har jo begrensninger. Med mindre man er Frida Karlsson da... 

Nei, spesielt når folk har begynt å installere kameraer 😮‍💨 Vil de ikke engang noen skal komme? Eller vil de bare filme det store møtet? 

Det kan jo være du er en sånn det kan skje 2 ganger med? Hvem vet? Kanskje 3-4 å? Men ja, det er ikke noe gøy å huske at realiteten er der og at kanskje ingen kommer om vi ikke gjør "noe" selv. Viser du deg frem for Fridaer? Gjorde du det sist gang?

Du vil bli elsket og elske igjen, selv om det er vanskelig å bestandig tro en er god nok. Håper du vet det.

Frida Karlsson 😒 Skulle vi ikke alle vært deg 💔/❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er en perfekt mellomting, skikkelig kjekkas men samtidig ikke for pen heller. Han er sånn husband material deluxe og verdens tryggeste fyr å være i forhold med. Best av alt, han får lange blikk hver gang vi er ute men han ser det ikke selv, og er heller ikke laget for å flørte rundt. Føler meg veldig heldig med han🥰 

Anonymkode: 32bce...705

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg avskrev min nåværende kjæreste da vi først møttes, og tenkte at jeg ikke hadde hatt sjans på henne. Det viste seg at hun tydeligvis hadde et øye for meg, så hun endte opp med å ta initiativ. Takk gud for det!

Anonymkode: 6f99e...a98

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri tenkt sånn. Jeg har alltid tilnærma meg de jeg har likt med ydmykhet fordi jeg har likt dem men samtidig selvtillit fordi jeg har tenkt at liker du meg så liker jeg deg osv. Jeg har behandla alle jeg har likt sånn. Inkludert han jeg er med nå som jeg behandler som min, og ikke "pen".

Han får lett oppmerksomhet. Men jeg er ikke sjalu. Tenker at han liker meg, jeg. 

Anonymkode: 13939...228

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 23.29):

Jeg er sånn, vil ha noen sånn passe. Orker ikke menn som kommer til å ha masse damer etter seg. 

Jeg vil dog ha en jeg er forelsket i og har ikke møtt noen jeg føler noe spesielt for ennå på mine app date eventyr.. bortsett fra e. Jeg likte godt ish, men han var useriøs. 

Anonymkode: 62aab...ee7

Er ikke de mennene  somregel intr I andre menn til syvende og sist? 

Anonymkode: 53e23...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg mann og spørsmålet var vel rettet mot kvinner.

Jeg var ikke noe attraktiv som ung og da er det lett å tro at en liksom er mer attraktiv for de mindre pene. Mulig det er sånn.

Imidlertid var det i grunn svært mange pene damer når jeg tenker tilbake og kanskje jeg måtte ha mindre pene damer tilgjengelig for å nå opp.

Men jeg prøvde meg nå på dem likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nå er jo jeg også den som faller for sjarm🙈 

Men så vet man jo logisk sett at både psykopater og narcissister er eksperter på å være sjarmerende. Så det er ikke helt trygt. 

Anonymkode: 62aab...ee7

Er de egentlig det da? Altså de elsker å snakke om seg selv. Og det gjør dem. Og de dømmer og har masse agressjon. Hvordan greier de å være så sjarmerende. Jeg opplever genuinitet som sjarmerende. At noen er litt usikker, eller sier noe feil eller kløner litt. Eller er sjenert eller bare vemdog ivrig og nerdete. Det er sjarm. Men en sånn agressiv selvgod idiot er jo veldig sjeldent skjønn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 timer siden):

Er de egentlig det da? Altså de elsker å snakke om seg selv. Og det gjør dem. Og de dømmer og har masse agressjon. Hvordan greier de å være så sjarmerende. Jeg opplever genuinitet som sjarmerende. At noen er litt usikker, eller sier noe feil eller kløner litt. Eller er sjenert eller bare vemdog ivrig og nerdete. Det er sjarm. Men en sånn agressiv selvgod idiot er jo veldig sjeldent skjønn. 

Har du møtt en psykopat?

Ikke meg du siterer, men så nettop en video om "hvordan kjenne igjen en psykopat". Det var ikke et aktivt valg, helt tilfeldig. Tenkte uansett jeg må dele, for noe er relevant til andre her.

Om vi kan stole på den videoen sjarmerer de visst, men jeg tror ikke du da er av typen som faller for det, ikke jeg heller selv om jeg er litt isolert, liker ikke ugenuin så godt.

Men du vil mulig få en ekkel følelse av dem uansett, når de sjarmerer og som at komplimentene ikke er genuine(Som du nevner). De smører unormalt tykkt på, hvor mange vil se det som overdrevet, men noen i en spesielt sårbar posisjon som kanskje trenger mer for å føle seg elsket(?) Vil ha større sjangse for å falle for knepet.

Som: Du er den vakreste jeg har sett, istede for, du er vakker. Vet ikke om disse eksemplene utelukker alle som ikke er psykopat men tilfeldigvis ser noen som er den vakreste eller er litt manipulativ eller veldig "jeg har aldri heiet på noen mer enn jeg skal heie på deg nå"? Uten å være omsorgsløs.

Spesielt utsatt: Eldre enn psykopaten, rike folk(De er en målgruppe, ikke sårbare nødvendigvis??) Og isolerte folk eller noen som føler seg veldig uattraktiv eller ensom. Som vil trenge den spesiell følelsen mer, enn noen som sikkert får sin porsjon omsorg(?) Og oppmerksomhet. Eller som bare vil ha noen som presterer slik en psykopat gjør i foreksempel sex eller annet, for alt er en konkurranse og om de er vinnere, vil mange sikkert ha av kaka? Som at hun er kjempe pen for en eldre rik mann eller han er mektig og suksessfull for ei som ser etter status. Men har en psykopat bestandig den statusen? Eller skjønnheten? Om nei, hva da?

Men jeg regner med dette er litt forenklet? 

- De føler ingen empati for deg, de bruker folk for resurser av ulik grad og kvinnelige vil mulig skille seg utifra mannlige fordi vi er ofte sosialisert anderledes. Føler de høres litt ut som ei mean girls dame, i dette eksemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du møtt en psykopat?

Ikke meg du siterer, men så nettop en video om "hvordan kjenne igjen en psykopat". Det var ikke et aktivt valg, helt tilfeldig. Tenkte uansett jeg må dele, for noe er relevant til andre her.

Om vi kan stole på den videoen sjarmerer de visst, men jeg tror ikke du da er av typen som faller for det, ikke jeg heller selv om jeg er litt isolert, liker ikke ugenuin så godt.

Men du vil mulig få en ekkel følelse av dem uansett, når de sjarmerer og som at komplimentene ikke er genuine(Som du nevner). De smører unormalt tykkt på, hvor mange vil se det som overdrevet, men noen i en spesielt sårbar posisjon som kanskje trenger mer for å føle seg elsket(?) Vil ha større sjangse for å falle for knepet.

Som: Du er den vakreste jeg har sett, istede for, du er vakker. Vet ikke om disse eksemplene utelukker alle som ikke er psykopat men tilfeldigvis ser noen som er den vakreste eller er litt manipulativ eller veldig "jeg har aldri heiet på noen mer enn jeg skal heie på deg nå"? Uten å være omsorgsløs.

Spesielt utsatt: Eldre enn psykopaten, rike folk(De er en målgruppe, ikke sårbare nødvendigvis??) Og isolerte folk eller noen som føler seg veldig uattraktiv eller ensom. Som vil trenge den spesiell følelsen mer, enn noen som sikkert får sin porsjon omsorg(?) Og oppmerksomhet. Eller som bare vil ha noen som presterer slik en psykopat gjør i foreksempel sex eller annet, for alt er en konkurranse og om de er vinnere, vil mange sikkert ha av kaka? Som at hun er kjempe pen for en eldre rik mann eller han er mektig og suksessfull for ei som ser etter status. Men har en psykopat bestandig den statusen? Eller skjønnheten? Om nei, hva da?

Men jeg regner med dette er litt forenklet? 

- De føler ingen empati for deg, de bruker folk for resurser av ulik grad og kvinnelige vil mulig skille seg utifra mannlige fordi vi er ofte sosialisert anderledes. Føler de høres litt ut som ei mean girls dame, i dette eksemplet.

Eksemplene gjelder i nye relajsoner, ikke nære relajsoner. Om due vakrest for noen som er glad i deg er det anderledes enn å være det for noen som nettop så deg for første gang.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 9.41):

Ja. Jeg er mann, og har ei venninne som er svært pen. Jeg er den typen som får null likes på Tinder og den slags og har vært singel i mange år, så jeg var jo ikke i nærheten av å tørre å prøve meg på akkurat henne. Det ville virka altfor innbilsk tenkte jeg. Så har hun i etterkant sagt at jeg faktisk hadde hatt sjans dersom jeg hadde prøvd. Det er ikke lett å vite hvor man skal legge lista når man blir avvist av alle slags kvinner i flere år, men plutselig kan ha sjans på den peneste man kjenner.

Anonymkode: 24dd6...7be

Den som intet våger, intet vinner 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 10.10):

Oi! Hva er det spisegreiene? Har du en spiseforstyrrelse?

Anonymkode: 0b5e0...f47

Nå troller du åpenlyst, men å spise en god porsjon til middag og hive i seg med smågodt på en kinodate mest sannsynlig i en helg er overhodet ikke det. Det å ikke kunne kose seg eller spise en skikkelig porsjon er derimot det. Sånne kommentarer er farlige, men nå tipper jeg du er singel og bitter når du må slenge slikt ut fordi en person er deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Jeg har uskammet høy selvtillit.

Og dessuten er ikke "klassisk norsk skjønnhet" noe jeg finner spesielt attraktivt, så for meg er de ikke interessante.

Anonymkode: 0dc0e...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, flere ganger 😅 Han ene var villig til å ligge, men jeg sa at det er faktisk ikke noe poeng 😅 

Anonymkode: e1103...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært en problemstilling for meg. De er sjelden penere enn meg. Men jeg har tenkt at de er for kule/ har for høy status for meg. Når det skjer blir jeg usikker og teit

Anonymkode: 7a924...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går stort sett for det jeg vil ha. 

På apper og sånt som jeg ikke er på nå der kan jeg nok mer overtenke ja men da er det mer at jeg tenker "han har sikkert ikke noen god personlighet, feks fordi han ser" sossete "ut. Etc

Men er derfor jeg holder meg unna apper og går for første inntrykk der ute i stede da kommer jo hele bildet og som for meg er mye mer intressant, er han sjarmerende? Er han morsom? Er han god  prate med? Føler jeg meg trygg?? Osv som kan starte med at jeg syns han var pen men så satt vi og snakket om kuer 🤭eller han som så soss ut men vi hadde en nydelig samtale om barn og fant ut vi hadde gått på samme studie. 

Virkeligheten slår apper, alltid. Jeg er mye mer fordomsfri og åpen for relasjoner der ute. Kansje han kjempe kjekke var den kjempe sjenerte som til slutt turte komme bort å prate? Ville aldri sveiper på tinder og endt i prat men der ute i virkeligheten funker det. Fordi personlighet trumfer det meste når det teller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (På 22.11.2024 den 23.32):

De typisk rå-kjekke sveiper jeg alltid bort. Vet jo ikke om jeg hadde hatt sjans uansett da. Men orker aldri å matche heller. Enten så er det køddeprofiler eller playere.

dette 

men så har det hendt at jeg har matcha og datet "mindre pene" menn, og alikavel blitt playet sååå har gitt opp 💀

Anonymkode: 877aa...1a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...