Gå til innhold

Er man for kravstor hvis man ønsker en slank kvinne i 2024/25?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For et utrolig merkelig svar. Er vel strengt tatt en stråmann du setter opp nå, så klart det blir rart for deg å tro dette.

Er jo en lang vei å gå fra å ha slank som preferanse mot ellers normale kvinner, enn å å finne seg ei som du legger opp til bare fordi hun er slank.

Anonymkode: 63eea...fe4

Nettop. Vi kan omformulere. Ts ønsker ei slank kvinne som har alle de fantastiske personlighetskarakteriske egenskaper og ubegrenset sexlyst som ei perfekt tjukk kvinne på KG har. Ei kvinne som har doktorgrad i psykologi, tjener over milion i året, har en fullt betalt enebolig og selvfølgelig en eks som er uteligger. Slik dame ønsker han seg, bare hun er slank.  

Anonymkode: ff713...48f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For et utrolig merkelig svar. Er vel strengt tatt en stråmann du setter opp nå, så klart det blir rart for deg å tro dette.

Er jo en lang vei å gå fra å ha slank som preferanse mot ellers normale kvinner, enn å å finne seg ei som du legger opp til bare fordi hun er slank.

Utrolig merkelig å påstå at man har ett eneste krav også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei Burugle, vi forventet litt mer gjennomtenkt svar fra deg 🫠

#skuffings 

Og jeg forventer at folk kan oppføre seg bedre enn mobbere i tenårene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nettop. Vi kan omformulere. Ts ønsker ei slank kvinne som har alle de fantastiske personlighetskarakteriske egenskaper og ubegrenset sexlyst som ei perfekt tjukk kvinne på KG har. Ei kvinne som har doktorgrad i psykologi, tjener over milion i året, har en fullt betalt enebolig og selvfølgelig en eks som er uteligger. Slik dame ønsker han seg, bare hun er slank.  

Vel, det er et hav mellom slank og tjukk, gitt. Hva skjedde med å være normalvektig?

Anonymkode: f5d46...bb6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du absolutt ha en tynn kvinne, TS? Hvorfor er normalvektige kvinner ikke bra nok? Er det slik at hun må være tynn hele livet, ellers er ikke følelsene der lenger?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken. Har hørt at menn vanligvis ønsker dame med stor bakende, de blir betegnet som best til å føde barn. Tyrkere liker store eller frodigere damer, for det er signal om de har godt med penger... Så liker du slanke damer så er det din greie. Jeg liker best normalt slanke menn som et tegn på at de tar vare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at man er ikke kravstor hvis man forventer det samme i en partner som man oppfyller selv. Så jeg som er slank, veltrent og har mastergrad forventer det samme i en mann.

Anonymkode: a9d56...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ...

Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet?

Anonymkode: a5a97...ba4

Noen vil alltid bli fornærmet og krenket uansett hva du sier og mener. Det er slik andre veien også. Helt umulig å være seg selv og bli akseptert av alle.

Ville helst brukt den reaksjonen som en god grunn til å tilbringe mindre tid med henne. For selv har jo hun selvsagt sine krav og preferanser som hun selvsagt mener er helt legitime

Anonymkode: 7e17d...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan ønske deg en slank kvinne værsågod, men dette er ikke kjærlighet. 

Anonymkode: 57797...c10

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vet at slanke mennesker og har følelser og er elskbare?

Anonymkode: 3f3c4...216

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor ikke? Litt bitter?

Anonymkode: 55aec...137

Poenget er jo at gjennom et langt liv så endrer utseendet seg. Mange er slanke og veltrente som bekymringsfrie 25-åringer med 8 timer fritid hver eneste dag. Mens når man er 35 og sover 3-4 avbrutte timer hver natt pga småbarn, har en kreftsyk forelder som man ønsker å stille opp for, en sliten og sur gubbe som roter og krever, jobbmail som renner inn døgnet rundt og krever respons, kanskje en krevende økonomi pga høyt boliglån og rente, samtidig som man både skal hente på fotballkamper, hjelpe med lekser, stille i FAU og utrede eldstemann hos BUP midt i beste arbeidstid, da er det faktisk ikke rom for en daglig time på MOVA lengre, ei heller motivasjon eller vilje til å sulte seg og "kose seg" med gulrøtter for å se lekker ut for en unnasluntrende surgubbe.

Anonymkode: f1091...d29

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ...

Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet?

Du trener mye så selvfølgelig ser du ikke på overvektige kvinner. Like barn leker best er det noe som heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (Akkurat nå):

Du trener mye så selvfølgelig ser du ikke på overvektige kvinner. Like barn leker best er det noe som heter. 

Man trener ikke spesielt mye hvis man trener 3-4 ganger i uka som ung og barnløs. Han har vel nærmere 8 timer fritid hver eneste dag, i tillegg til vidåpne helger. Men du har helt rett i at like barn leker best. Hvis man elsker friluftsliv, klatring, langrenn, slalom og seiling, så er det dumt å finne seg en hjemmekjær sofapotet.

Anonymkode: f1091...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handlet vel ikke om at du er kravstor, men at du har i overkant fokus på utseendet om det var det eneste kravet du har. 

Anonymkode: 0a69d...55a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Man kan ønske seg hva man vil, men om man får det er en annen sak.

Anonymkode: cc880...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som flere andre har sagt er det helt innafor å ha preferanser på det fysiske og da gjerne noen som er lik deg. Er du atletisk vil nok ei som har samme livsstil og kroppstype gjøre mange like valg og prioriteringer i hverdagen. Jeg syntes derimot at det er litt rart om en helt utrent person har som "krav" at partneren må være atletisk. Mener å ha lest en forskningsartikkel om norske forhold hvor det viste seg at de fleste par bestod av folk som hadde både relativt lik alder, BMI og utdanning. Så at likt søker likt er vel intet nytt under solen.

Men om slank er ditt eneste krav tenker jeg du er litt uerfaren ang psykologi og følelser. Mulig du blitt støtt av det, men det er min ærlige tanke. Et langsiktig forhold handler i stor grad om man er kompatibel med tanke på kommunikasjon, kjærlighetsspråk og drømmer for fremtiden. Et forhold finner man ikke, man bygger det. Og da er det sårt å bruke flere år med noen som vil bygge noe annet enn deg. Hvilke kjærlighetsspråk har du? Er det et som dominerer eller flere som er likestilt? Hvilken tilknytingsstil har du? Hvor mye egentid trenger du i et forhold? Hvordan vil du din partner skal kommunisere med deg når du er urimelig eller tar feil? Hva tenker du om barn, jobb og hvilken plass skal paret på 2 ha i familien på 3/4 osv? Alt dette skriver du ikke noe om? Er du virkelig så smidig at alle varianter av dette vil passe deg?

Endret av Te- Presten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (50 minutter siden):

Utrolig merkelig å påstå at man har ett eneste krav også. 

Slank er kravet, utover det har man jo alltids preferanser, smak, kjemi osv. 95% av slanke kvinner har helt normale verdier og normalt liv, så det er tullete å dra i gang en diskusjon basert på ytterpoler mot TS eller andre menn som har slank som krav. Det er ingenting som tilsier at man med slank som krav tar i på hva som helst da.

Skulle jo nesten tro dette var logisk, men tydeligvis ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te- Presten skrev (9 minutter siden):

Jeg syntes derimot at det er litt rart om en helt utrent person har som "krav" at partneren må være atletisk. 

Er det rart om en kvinne med fyldig hår foretrekker en mann som er skallet?

Er det rart om en kvinne med ti tommeltotter foretrekker en mann som er handy?

Er det rart om en kvinne som er ufør ønsker en mann i fast jobb?

Er det rart om en mann som er dårlig til å lage mat ønsker en dame som er flink?

etc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor må du absolutt ha en tynn kvinne, TS? Hvorfor er normalvektige kvinner ikke bra nok? Er det slik at hun må være tynn hele livet, ellers er ikke følelsene der lenger?

Slank = normalvektig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MannenFraMars skrev (8 minutter siden):

Er det rart om en kvinne med fyldig hår foretrekker en mann som er skallet?

Er det rart om en kvinne med ti tommeltotter foretrekker en mann som er handy?

Er det rart om en kvinne som er ufør ønsker en mann i fast jobb?

Er det rart om en mann som er dårlig til å lage mat ønsker en dame som er flink?

etc

Du skiller ikke mellom krav og foretrekker her. Misforstår du med vilje eller er det er forsøk på å skape en dialog eller diskusjon?
Og som jeg skreiv handler det om valg. En kvinne med fyldig hår og en mann som er skallet er i liten grad valg og livsstil, men biokjemi (sett vekk fra valg om tupe osv). Godt mulig jeg mistforstår hva du prøver å formidle her, men jeg syntes dette er magasintømming utenfor blinken. Det kan ikke sammenlignes. Fysisk form gjenspeiler livsstil og valg i svært stor grad.

Endret av Te- Presten
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan ønske deg en slank kvinne værsågod, men dette er ikke kjærlighet. 

Anonymkode: 57797...c10

En høy mann derimot, med god inntekt..💓

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Slank er kravet, utover det har man jo alltids preferanser, smak, kjemi osv. 95% av slanke kvinner har helt normale verdier og normalt liv, så det er tullete å dra i gang en diskusjon basert på ytterpoler mot TS eller andre menn som har slank som krav. Det er ingenting som tilsier at man med slank som krav tar i på hva som helst da.

Skulle jo nesten tro dette var logisk, men tydeligvis ikke.

Dette blir litt mannete "What you see is what you get.", "Menn snakker ikke om følelser. " og "Kvinner har urimelig mange krav, mens vi menn er enkle." 

Tydeligvis veldig kult som mann å fremstille seg som veldig rett frem og enkel, eller kanskje menn tror de er enkle fordi de forstår seg selv,  for dette er gjengangere, men vi kvinner dater og lever med menn og så enkle er menn på ingen måte  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...