AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #201 Del Skrevet 26. november 2024 Fedme er jo egentlig en sykdom, og bør behandles deretter. En partner som blir feitere og feitere gjør det jo fordi hun ikke greier å styre matinntaket sitt, og bokstavelig talt spiser seg til døde, med mindre hun på et eller annet tidspunkt stopper aktiviteten. Anonymkode: a6247...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. november 2024 #202 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 21.14): Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ... Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet? Anonymkode: a5a97...ba4 Du kan legge det på interesser istedenfor. Si at du ønsker deg en partner som er glad i å trene feks. Er du glad i det selv? Hva man ønsker og hva man kan få er jo ulikt det...Tror ikke du drar damer med den retorikken der 😂. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #203 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er slank, for diskusjonen blir jo veldig vanskelig om mange mener slank er normalvektig og andre mener da tynn. Jeg er ikke slank, jeg har lår som disser, har fått en liten valk på magen jeg er normalvektig. Bmi på 23, jeg er aktiv. Trener yoga og er enormt mye ut i naturen. Går rundt 5-6 mil i uka, i tillegg til en jobb der jeg går minimum 15000 skritt hver vakt. Jeg ser ikke på slanke de som ser ut som meg; derimot jeg var slank engang. Da trente jeg ikke, jeg spiste usunt men bmi var da på 15,5. Anonymkode: 439c9...96b Ikke sant? Undersøkelsen viser at menn anser kvinner med BMI over 22,5 som overvektige, og at mange menn foretrekker damer helt ned i BMI på 17. Jeg har også vært syltynn som ung, spiste masse dritt og trente ikke. Anonymkode: f5d46...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 26. november 2024 #204 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 21.14): Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ... Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet? Anonymkode: a5a97...ba4 Hvis ditt eneste krav til en dame er at hun er slank, er du jo litt grunn. Mener ikke at du skal være helt «altetende» mht størrelse, men betyr det ingen ting hvordan hun er, bare hun er tynn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 28. november 2024 #205 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 21.14): Kom i verdens teiteste diskusjon med noen studievenninner. Vi snakket om dating, Tinder, m.m., og hvilke absolutte krav vi har til en potensiell make. Jeg sa at mitt eneste generelle krav er at kvinnen er slank. That's it. Selv trener jeg 3-4 ganger i uka og holder meg slank, med blodårer i forarmene. Jeg fikk såå mye shit fra de pga. det kravet. Hun ene begynte å antyde at jeg var misogynist 🤣 ... Er det virkelig for mye å be om i dag? At potensiell partner har den naturlige kroppsformen som mennesker egentlig er designet for å ha i utgangspunktet? Anonymkode: a5a97...ba4 Når du har kroppen til det selv, syns jeg det er fair. Dere skal jo helst fungere sammen, og en couch potato og en som trener mye, ser jeg ikke på som en umiddelbar match - bare potensielle krangler om man skal ha junkfood eller sunn mat til middag eller om man skal sykle eller ta bilen hit og dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #206 Del Skrevet 28. november 2024 knooters skrev (49 minutter siden): Når du har kroppen til det selv, syns jeg det er fair. Dere skal jo helst fungere sammen, og en couch potato og en som trener mye, ser jeg ikke på som en umiddelbar match - bare potensielle krangler om man skal ha junkfood eller sunn mat til middag eller om man skal sykle eller ta bilen hit og dit. Noen ganger har man med ting, da funker det ikke med sykkel. Og nå er det midt på vinteren. Og noen ganger liker damer å pynte seg, skal hun si adjø til alt dette fordi du vil ha sykkel som fremkomstmiddel istede for å ha dem som trening utenfor hverdagslivet a til b? Koslig om dere skal til en liten piknik i skogen, men mange steder er det bare ufunskjinelt å komme svettende. Tror noen damer vil syns det er slitsomt krav, selv om de trener. Anonymkode: f2b6d...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #207 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 22.10): Gå på youtube og se hvor flotte og slanke folk var på 1970 tallet. Anonymkode: 4bdb3...a62 Brukte ikke folk amfetamin da og kalte det "slankepiller"? Anonymkode: 86e8d...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #208 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Brukte ikke folk amfetamin da og kalte det "slankepiller"? Anonymkode: 86e8d...01c Min mor brukte i hvert fall ikke amfetamin, og hun var syltynn på 70-tallet. Men da var det mye vanligere å gå dit man skulle, så aktivitetsnivået i løpet av en dag var høyere, og man spiste heller ikke unødvendig mye. Anonymkode: a9d56...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 28. november 2024 #209 Del Skrevet 28. november 2024 DelvisPresley skrev (På 22.11.2024 den 21.24): Hvis du er slank selv så er det naturlig. Hvorfor skal ikke en som er overvektig få lov å ønske seg en slank partner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #210 Del Skrevet 28. november 2024 Tuppeluri skrev (27 minutter siden): Hvorfor skal ikke en som er overvektig få lov å ønske seg en slank partner? De kan, men det ser jo mer kravstort ut. Anonymkode: f2b6d...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 28. november 2024 #211 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Noen ganger har man med ting, da funker det ikke med sykkel. Og nå er det midt på vinteren. Og noen ganger liker damer å pynte seg, skal hun si adjø til alt dette fordi du vil ha sykkel som fremkomstmiddel istede for å ha dem som trening utenfor hverdagslivet a til b? Koslig om dere skal til en liten piknik i skogen, men mange steder er det bare ufunskjinelt å komme svettende. Tror noen damer vil syns det er slitsomt krav, selv om de trener. Anonymkode: f2b6d...46f Noen ganger ditt og noen ganger datt. Jeg snakker ikke om sære tilfeller. De fleste som liker å løpe i skauen eller sykle har jo lappen i tillegg, men SOM REGEL kan du velge fremkomstmiddel. Må du til en butikk en mil eller to unna og skal ha noe som passer i en sykkelveske kan du velge å sykle bort, ta bussen, gå en vei (eller begge), jogge, ta bil etc. Skal du til det lokale fjellvannet i sommer, sykler du? Går du? Løper du? Tar du bilen? Det virker bare klossete hvis folk er så ulike at de sjeldent faktisk bruker samme type transportmiddel til hverdagslige gjøremål. Det forsvinner jo faktisk en god del kvalitetstid om den ene gjerne går en to timers tur for å handle, mens den andre ikke orker/vil, og den andre pent nekter å sitte på i bilen når hen tenker det er en bortkastet mulighet til frisk luft. Og i dette ligger det også et premiss om at folk med ulik fysikk gjerne er disponert for å ta ulike valg. Har du god kondis er det jo typisk fordi du liker bevege deg7være ute, og har du ikke det, er det typisk fordi du liker å være mer i ro (og bruke bil/buss/whatever når du må et sted). Selvsagt kommer du ikke svett til en restaurant. Men svært ofte har det lite å si om du er ultrafresh eller er småsvett ellers. De fleste skjønner jo også tegninga - en ting er å være random svett fordi du er en slask, men syns det på deg at du akkurat har trent, er det mye mer forståelig at det er tilstanden når du i et par øyeblikk skal prate med noen og ordne en liten filleting og haste videre. Det finnes ikke noen som hever et øyenbryn over sånt om du står der med tights og løpeskjorte, årasken er legit og åpenbar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 28. november 2024 #212 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): De kan, men det ser jo mer kravstort ut. Anonymkode: f2b6d...46f Og ikke minst er det oftest urealistisk. Den slanke er som regel slank for en grunn, og det er ikke at hen ser på overvekt som en turnon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #213 Del Skrevet 29. november 2024 Tja. Den gjennomsnittlige mannen er vel ikke helt slank selv. Anonymkode: 86e8d...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 29. november 2024 #214 Del Skrevet 29. november 2024 Flintis skrev (På 25.11.2024 den 2.42): Kroppen er designet for muskler og energilager i form av fett. Den ble vel utviklet i Afrika og der er det ikke så mye årstider. Synes likevel det er en interessant vinkling. Nomadiserende jeger-sankere hadde høyt energi forbruk, og ikke så voldsomt mye mat til vanlig. Men så kom det kanskje et tråk med storvilt eller noe annet som i n periode ga bedre ernæring og folk ble feitere, og kvinnene mer fertile, med barn med bedre mulighet til overlevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå