Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det noen som så på skaperen i går? I såfall, hvorfor skjelte hun ene dommeren ut han ene fyren som presenterte sin idé?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planen hans var å starte et firma som hjalp folk med å klage eller noe sånt. Misfornøyde kunder etc. Dommeren mente at han kun ville sko seg på andres misnøye og tok helt av. Litt tåpelig.

Skrevet
Planen hans var å starte et firma som hjalp folk med å klage eller noe sånt. Misfornøyde kunder etc. Dommeren mente at han kun ville sko seg på andres misnøye og tok helt av. Litt tåpelig.

utrolig råttent å skjelle ut mennesker på fjernsynet slik. Den programlederen burde fått seg en irettesettelse.

Skrevet

Slettes ingen dum ide i mine øyne. Men ikke så veldig innovativ.

Synes de jentene hadde knasende bar produkt, jeg!

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Hun burde egentlig ikke være der slik jeg ser det hvertfall. Det var ikke noen måte å snakke på i det hele tatt. Tror ikke hun lever som en god del av Norges befolkning, som ønsker forbedringer men ikke har ork til å gjøre noe med det, slik at der faktisk kunne skjedd noe. (Da tror jeg kanskje Oslo Sporveier hadde vært en smule anderledes med tanke på pris, for å ta et eksempel)

Også syns det det er litt rart at de selger programmet sitt som "Jakten på Norges beste ide" når du er nødt til å ha prøvd ut og ha laget/produsert e.l. ideen din. Det skulle jo da isåfall hete "Jakten på Norges beste produkt". Også sitter de og er "hoven" nesten irritert når folk ikke har et produkt å fremvise.

Skrevet

Synes ideen hans var kjempefin jeg... Har hatt behov for en sånn tjeneste mange ganger. Noen ganger føler jeg jeg har hatt heldags jobb med å følge opp dårlig kundeservice fra enkelte steder. Hadde bl.a. en i utgangspunktet kjempekostbar greie med en benkeplate, brukte flere uker på å få hjelp, og satt uten varmtvann deler av perioden. Var bare kasteball i et kundebehanlings system.

Noen ganger gir man bare opp enkelte krav, der man i utgangspunktet har både retten og fornuften på sin side, og bare tar et økonomisk tap, for det er for vanskelig å følge opp.

Skrevet

Jepp. Jeg tror det er mange som kunne ha trengt en slik tjeneste. (Selv om det sikkert finnes noe lignende i form av forbrukertjenester her og der.) Derfor var det litt teit av dommeren å mene at det var bare å tjene penger på andres ulykke og slikt.

For øvrig syntes jeg nesten det ble litt pinlig å se på da hun skøytedama presenterte produktet sitt. Stakkars, hun var jo kjempenervøs!

Skrevet
Også syns det det er litt rart at de selger programmet sitt som "Jakten på Norges beste ide" når du er nødt til å ha prøvd ut og ha laget/produsert e.l. ideen din. Det skulle jo da isåfall hete "Jakten på Norges beste produkt". Også sitter de og er "hoven" nesten irritert når folk ikke har et produkt å fremvise.

Egentlig skjønner jeg dommerene godt på dette punktet! Det viser ikke mye kreativitet eller interesse for egen ide å ikke engang gidde å sjekke om det er fysisk eller praktisk mulig å gjennomføre. Dette hadde jo vært greit om de hadde giddet å tenke igjenom ideen litt mer, de skal jo tross alt gjøre jobben selv videre..

Jeg er ellers enig i at hun ene dama er ganske ufin, jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor hun er med i panelet. Men ikke skjønner jeg hvorfor Vollevik er der heller. Savner egentlig en dommer med teknisk kompetanse!

Men en ting lurer jeg veldig på, alle de som presenterer sin ide på TV, men ikke kommer videre, vil ikke de få problemer med å ta patent senere? For så vidt jeg vet kan du ikke ta patenet på offentliggjorte ideer...

Gjest Gjest
Skrevet

Men en ting lurer jeg veldig på, alle de som presenterer sin ide på TV, men ikke kommer videre, vil ikke de få problemer med å ta patent senere? For så vidt jeg vet kan du ikke ta patenet på offentliggjorte ideer...

Det står kanskje mer her.

http://www.patentstyret.no/templates/Page____106.aspx

Uansett, når du selv har offentliggjort ideen spiller det kanskje ikke så stor rolle om du kan patentere den; det er jo bare å vise til offentliggjøringen for å fastslå at det (sannsynligvis) er din ide.

Ikke at jeg har så veldig peiling, men jeg vet i hvert fall at innen en del bransjer i Norge er det ikke SÅ vanlig å søke patent. En del baserer seg minst like mye på å offentliggjøre et produkt på et tidlig tidspunkt så ingen rekker å stjele ideen/produktet.

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet
Egentlig skjønner jeg dommerene godt på dette punktet! Det viser ikke mye kreativitet eller interesse for egen ide å ikke engang gidde å sjekke om det er fysisk eller praktisk mulig å gjennomføre. Dette hadde jo vært greit om de hadde giddet å tenke igjenom ideen litt mer, de skal jo tross alt gjøre jobben selv videre..

Det jeg mente er at jeg sitter igjen med en følelse av at juryen forventer en prototype når du stiller der. Og når det er "jakten på Norges beste ide" så inbefatter ikke det en prototype eller ett produkt. At de som stiller burde ha sjekket ut alt teoretisk syns jeg er riktig, men det er altså ikke det jeg følte kom fram i panelets kommentarer. Ideskaperene har mest sannsynligvis ikke kapital nok til å realisere ideen sin, og derfor er nok en del med på programmet.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som så det i går? Var der noen gode ideer?

Skrevet

ja!! det var en som visste råd i hvordan man kunne unngå bremsespor i trusa!!!

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

det kan vel ikek være så dumt :P Om man har det problemet. Så det var en som hadde laget en hygienelapp som man skulel putte i toalettet når man skulel sitte å tisse, for gutter altså. JEg har aldri egentlig tenkt over at tisseluren kommer borti poselenen.. At de ikke lot den gå videre er jo litt dumt. Tror nok det hadde vært et market for det. Så innmarig ekkelt det må være!

Ser det går i kveld og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...