Gå til innhold

Fryse ned egg. Hva hadde du gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å fryse for å ha en ekstra forsikring er vel og greit hvis du har råd til det. 

Men jeg må likevel si at det ikke er noen garanti, dessverre. Jeg frøs ned egg pga. at jeg skulle i gang med cellegift. Var 21 år og hadde ingen indikasjoner på dårlig fertilitet i forkant. Fikk hentet ut og fryst flere egg, men viste seg i ettertid at ingen av de overlevde tining og befruktning. 

Jeg trodde, siden jeg var ung og ikke hadde satt meg godt inn i det, at å ha fryste egg var det samme som å ha fryste blastocyster, men det er dessverre langt fra saken, og jeg skulle oppriktig ønske at noen informerte meg grundigere på forhånd. 

Når det er sagt så angrer jeg jo absolutt ikke uansett, behandlingen var også gratis for min del, men det var ikke den trygge banken jeg trodde at det var. 

(Fikk dog barn til slutt ved hjelp av donor ❤️)

Anonymkode: ad25e...c8d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 17.13):

Å fryse for å ha en ekstra forsikring er vel og greit hvis du har råd til det. 

Men jeg må likevel si at det ikke er noen garanti, dessverre. Jeg frøs ned egg pga. at jeg skulle i gang med cellegift. Var 21 år og hadde ingen indikasjoner på dårlig fertilitet i forkant. Fikk hentet ut og fryst flere egg, men viste seg i ettertid at ingen av de overlevde tining og befruktning. 

Jeg trodde, siden jeg var ung og ikke hadde satt meg godt inn i det, at å ha fryste egg var det samme som å ha fryste blastocyster, men det er dessverre langt fra saken, og jeg skulle oppriktig ønske at noen informerte meg grundigere på forhånd. 

Når det er sagt så angrer jeg jo absolutt ikke uansett, behandlingen var også gratis for min del, men det var ikke den trygge banken jeg trodde at det var. 

(Fikk dog barn til slutt ved hjelp av donor ❤️)

Anonymkode: ad25e...c8d

Hvor mange egg fikk du på frys, husker du det?

Beklager å måtte høre at ingen overlevde tining, men flott du fikk du slutt med donor 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...