AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:31 #1 Del Skrevet fredag kl 16:31 Hei! Jeg er nysingel, 31 år og har pcos. Har så smått begynt å lure på om jeg skal vurdere å fryse ned egg. Å få barn er viktig for meg og redd jeg ikke rekker finne ny partner «i tide», særlig mtp Pcosen. hva hadde dere gjort? Anonymkode: dec85...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:34 #2 Del Skrevet fredag kl 16:34 Fryst ned egg. Uten tvil. Så lenge jeg hadde pengene tilgjengelig og ikke måtte ta opp lån. Jeg hadde ingen fysiske utfordringer, men var i slutten av 30-åra da vi begynte å prøve, og vi brukte mange hundre tusen på å få ett barn + en graviditet til som jeg nå er halvveis i. Med yngre egg hadde jeg nok ganske sikkert sluppet så mange forsøk. Anonymkode: f3b69...b9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:35 #3 Del Skrevet fredag kl 16:35 Har du råd til det så kjør på! Skader absolutt ikke. Og du kommer til å bli veldig glad for det hvis den dagen kommer at du trenger det! Har selv egg på frys☺️ Anonymkode: 62d35...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:36 #4 Del Skrevet fredag kl 16:36 Frys dem ned😊 Anonymkode: 71989...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:36 #5 Del Skrevet fredag kl 16:36 Har foresten brukt 1 av de, og hun ligger nå å sover i armkroken min🥰 Anonymkode: 62d35...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:49 #6 Del Skrevet fredag kl 16:49 Står det koster 30.000 på volvat blant annet. Og 2500 kr i året for oppbevaring. vil det bli mye mer enn dette? Jeg håper jo selvfølgelig det holder med ett uttak men vet ikke hvor vanlig det er TS Anonymkode: dec85...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:02 #7 Del Skrevet fredag kl 17:02 Hva er maks alder på å fryse ned egg? Jeg har akkurat fylt 38. Anonymkode: d3979...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:16 #8 Del Skrevet fredag kl 22:16 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står det koster 30.000 på volvat blant annet. Og 2500 kr i året for oppbevaring. vil det bli mye mer enn dette? Jeg håper jo selvfølgelig det holder med ett uttak men vet ikke hvor vanlig det er TS Anonymkode: dec85...735 Tipper medisiner kommer i tillegg. Alt fra 10.000-15.000 per stimulering/egguthenting. Anonymkode: 91abc...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:28 #9 Del Skrevet fredag kl 22:28 Om barn var viktig ville jeg gått for det. Nedfrysning av egg er en falsk trygghet. Skal mye til at et egg tåler hele prosessen. Anonymkode: cc1aa...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet fredag kl 23:37 #10 Del Skrevet fredag kl 23:37 Hadde fryst ned egg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:05 #11 Del Skrevet søndag kl 14:05 Anonymkode: 15e57...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:08 #12 Del Skrevet søndag kl 14:08 Prisen er ca 30 000 + 3500 i oppstart + 5-10 000 i medisiner. Du må regne med 2-4 runder med egguttak for å være sikker på graviditet senere. Dersom du ikke planlegger barn nå, men du vet om 5-10 år at du vil starte med barn, frys ned !! Jeg hadde unnet meg en runde i året, og skulle ønske jeg gjorde det første gangen jeg ble singel som 31. Anonymkode: 15e57...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:20 #13 Del Skrevet søndag kl 14:20 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 17.36): Har foresten brukt 1 av de, og hun ligger nå å sover i armkroken min🥰 Anonymkode: 62d35...ea4 Gratulerer ❤️ Kan jeg spørre hvor mange du fikk på frys? Hvor mange overlevde tiningen, og hvor gammel var du når du frøys? Er så få av disse solskinnshistoriene Anonymkode: 15e57...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:43 #14 Del Skrevet søndag kl 14:43 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gratulerer ❤️ Kan jeg spørre hvor mange du fikk på frys? Hvor mange overlevde tiningen, og hvor gammel var du når du frøys? Er så få av disse solskinnshistoriene Anonymkode: 15e57...3df Jeg var 28 år. Hadde 1 uttak, fikk ut 14 egg, 8 av de kom på frys. 4 ble tint opp og forsøkt befruktet, 1 overlevde til insett og ble til en baby ❤️ føler meg veldig heldig🥰 var forresten 31 år når jeg ble gravid 🙂 Anonymkode: 62d35...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:09 #15 Del Skrevet søndag kl 15:09 Jeg ville ha fryst ned en god haug. Både med donor og uten. Dette fordi ferdige blastocyster er noe tryggere enn bare egg. Pass på at klinikken tar hensyn til at du har PCOS under medisineringen slik at du ikke får en haug med dårlige egg. Pcos = ofte mange egg av dårlig kvalitet. Det er derfor viktig at dette tas hensyn til slik at man heller lager noen færre egg, men som er skikkelig modne Anonymkode: 74822...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå