AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden Men er det ikke strengt å få sprøyten? Bmi på over 30 eller noe? Anonymkode: 10f80...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #42 Del Skrevet 7 timer siden Selbu skrev (1 minutt siden): Så dere bryr dere egentlig ikke om helsen til overvektige, det er det jeg får ut av svarene her. De færreste som klager over hvor tjukke folk er, bryr seg om helsa til folk. Det er jo utseende det går på, og at de elsker å føle seg ovenpå fordi de har selvkontroll nok til å ikke la seg bli tjukk. Anonymkode: 93b5c...a87 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 7 timer siden #43 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Slankesprøyter er latmannsløsning. Det kommer ikke til å gå i lengden. Folk må lære seg ay det eneste som virker, er å innta færre kalorier enn mann forbruker. Anonymkode: 0c149...333 Nei..det er er hjelpemiddel for mange .og der flott Og at du skriver dette ... skjønner jeg at du ikke vet hvordan ting funker. Nei det er ikke bare kalori inn og ut...hadde det vært så lett hadde vi alle vært tynne. Men der ligger mer bak...eks jeg har pcos og her hjelper ikke kalorier inn og ut... Noen kan spise hvor mye de vil uten å legge på seg..andre bare ser på kakestykke og legger på seg.. uansett om de trener flere ganger i uka. Og et der ikke bedre at vi mennesker betaler dette selv....en at Staten og helsevesenet må bruke masse penger på mennesker som er overvektige? Og er det rart folk sliter med selvtilliten og dytter i seg mat...men slike kommentarer og mennesker som deg og mange her inne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #44 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De som slanker seg ja, ikke de som gjør en livsstilsendring. Anonymkode: e124e...c74 Ikke mye forskjell på det. Det er vel godt kjent at «en gang overvektig, alltid overvektig.» Ja, når man sitter der så tilfreds m sin nye kropp etter å ha begynt å trene og spise, er det faktisk ikke så langt til at det glir ut og så er man overvektig igjen. Anonymkode: 9c24a...fe4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #45 Del Skrevet 7 timer siden Fant80 skrev (45 minutter siden): De der sprøytene der er midlertidig glede,det er jeg overbevist om. Sitter her å venter til <alle> legger på seg dobbelt så mye igjen. Snarvei er også en snarvei andre veien. Slankemedisinene virker så lenge man tar dem. Fedme er klassifisert som en kronisk sykdom på linje med diabetes. Har du diabetes, kan du kontrollere symptomene så lenge du tar medisin. Diabetes er ikke en sykdom du blir frisk av, men som kan kontrolleres med medisiner. Slik er det også med slankemedisin. Den fungerer så lenge man tar den, men straks man slutter, kommer symptomene tilbake igjen. Mange kan nok slutte med slankemedisin etter å ha lagt om til et bedre kosthold og kommet i gang med treningsrutiner, men noen må nok fortsette med medisinen livet ut, slik diabetikere må. Det vil variere fra person til person og alvorlighetsgraden av sykdommen. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og så er de villige til å betale 3000 i mnd på ubestemt tid (og få masse bivirkninger) for å slippe å jobbe med sin egen innstilling til mat? Anonymkode: 3b352...9f9 Jeg har slitt med overvekt og fedme hele mitt liv. har prøvd mange slankekurer og metoder, men ingen har hatt varig effekt. Jeg har ramla utpå igjen og ikke klart å begrense matinntaket. Fikk sjelden kjenne på å være skikkelig mett. Kroppen ville ha mer mat hele tida og matsuget ble så altoppslukende at det å stå i mot var helt umulig for meg. Det likner på det heroinmisbrukere forteller om, at de må ha en ny dose for å fungere. Selv om jeg visste at jeg burde stå i mot matsuget, så tok matstøyen så mye plass i hodet, at jeg ofte var nødt til å spise for å roe matstøyen slik at jeg fikk gjort jobben min. Et av rådene jeg fikk av "forståsegpåerne" var å stoppe å spise når jeg var mett. Det er jo et godt råd for å unngå overspising, men jeg ble jo for pokker aldri mett!! I hvert fall ikke før jeg hadde spist 3-4-5 ganger så mye som jeg burde. Så fikk jeg slankemedisin og plutselig forstod jeg hvordan normalvektige klarte å være normalvektige, for nå ble jeg plutselig mett med en normal mengde mat, metthetsfølelsen holdt seg i mange timer og matstøyen i hjernen forsvant. Det var en skikkelig aha-opplevelse. Hvis det er så enkelt for folk å kontrollere matinntaket som det jeg opplever med medisin, da er det jo ikke rart de er slanke. Jeg tror derfor at alle dere som aldri har slitt med alvorlig overvekt og fedme bør være ytterst forsiktige med å stemple oss fete som viljesvake og nærmest dumme som ikke klarer å slanke oss, fordi dere er ute av stand til å sette dere inn i hvordan vi opplever forholdet til mat og hvor vanskelig det er for oss. Jeg har lest meg til at metthet og belønningssenteret i hjernen for mat, styres av et hormon som produseres i mage og tarm. Hos mange mennesker fungerer dette bra og det produseres en passe mengde hormon slik at matinntaket tilpasses behovet. Men så er det mange mennesker med varierende grad av underproduksjon av dette hormonet. De som bare har litt mangel, klarer som regel å kompensere med kosthold, trening og viljestyrke for å unngå vektøkning. De som har alvorlig mangel av dette hormonet, derimot, de mister kontrollen på matinntaket og ender ofte opp med ulike grader av ukontrollert overvekt og fedme. Slankemedisinen inneholder et stoff som etterlikner dette manglende hormonet slik at matinntaket igjen kan kontrolleres. Anonymkode: d0305...e4f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #46 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har fulgt med på en del mennesker i familie/omgangskrets som har benyttet seg av "sprøyta" (det mest harry jeg hører for tiden er folk som "går på sprøyta" 🤪), og samtlige av de som har sluttet har gått opp i vekt tilbake til det gamle, fått enorm ulvehunger og synes det er begrederlig med alle pengene som har gått tapt. Anonymkode: 7e571...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #47 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men er det ikke strengt å få sprøyten? Bmi på over 30 eller noe? Anonymkode: 10f80...5bd Nei. Det var vel sånn først. Anonymkode: 677cb...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Del Skrevet 7 timer siden Ser folk her i tråden har inntrykk av at leger "presser på" folk slankesprøyte. Dette stemmer ikke i det hele tatt. 90% av pasientene ber om dette selv. Anonymkode: 806f0...dde 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #49 Del Skrevet 7 timer siden 70 % av Norges voksne befolkning er overvektig, og stadig flere barn. Anonymkode: 3f1c7...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #50 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Det var vel sånn først. Anonymkode: 677cb...c78 Er det ikke sånn nå? Jeg prøvde for moro skyld på Aleris , men fikk tydelig nei. Har bmi på 28. De gjentok at grensa var 30. Anonymkode: 10f80...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #51 Del Skrevet 7 timer siden mommyaka skrev (16 minutter siden): Nei..det er er hjelpemiddel for mange .og der flott Og at du skriver dette ... skjønner jeg at du ikke vet hvordan ting funker. Nei det er ikke bare kalori inn og ut...hadde det vært så lett hadde vi alle vært tynne. Men der ligger mer bak...eks jeg har pcos og her hjelper ikke kalorier inn og ut... Noen kan spise hvor mye de vil uten å legge på seg..andre bare ser på kakestykke og legger på seg.. uansett om de trener flere ganger i uka. Og et der ikke bedre at vi mennesker betaler dette selv....en at Staten og helsevesenet må bruke masse penger på mennesker som er overvektige? Og er det rart folk sliter med selvtilliten og dytter i seg mat...men slike kommentarer og mennesker som deg og mange her inne Jo. Kaloritelling virker. Folk må slutte å skylde på medisiner fordi de er overvektige. Anonymkode: 0c149...333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #52 Del Skrevet 7 timer siden mommyaka skrev (15 minutter siden): Den e jo ikke magisk..men den kan hjelpe mange på vei. Og omvendt. jo, den er litt magisk, folk får plutselig ulvehunger og søtsug når de slutter. Nå sier jo flere leger også at man må regne med og gå på de livet ut. Anonymkode: 677cb...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #53 Del Skrevet 7 timer siden “Sprøyta” har i alle fall hjulpet meg. Jeg har ikke hatt noe særlig metthetsfølelse så den har fungert slik at jeg kan spise normalt. Det er ikke en enkel måte å gå ned i vekt på, men et hjelpemiddel til å leve mer normalt. Jeg kunne spise utrolig store mengder uten å være mett. Være kontinuerlig sulten, selv da jeg var barn, var ødeleggende. Det er ikke en easy fix og det er både kostbart og bærer med seg bivirkninger. Anonymkode: c8567...5b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #54 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har aldri hatt metthetsfølelse, og har fra jeg var liten hatt en enorm trang til å spise når noe er godt. Jeg har slanket meg flere ganger, og gått opp alt etter en tid, fordi jeg i tunge perioder ikke klarer å spise restriktivt. Nå med sprøytene opplever jeg at foodnoise er borte. Jeg kan se typisl fristende mat og ikke kjenne på et behov for å spise. Jeg har for første gang siden jeg kan huske kjent metthetsfølese i magen. Det er magisk! Nå logger jeg hva jeg får i meg, og når jeg slutter med sprøyter skaø jeg spise det samme ca. Jeg får aldri et avslappet og normalt forhold til mat, må være på diett resten av livet, fordi kroppen og psyken higer etter mat og «tryggheten» den gir etter å ha vært utsatt for omsorgssvikt og opplevd mye tungt i barneårene. Nå på sprøyte har jeg et avslappet forhold til mat og tenker ikke på mat 24/7. Takk til dem som fant dem opp! Jeg betaler gladelig 1700kr i mnd for dette. Andre bruker penger på bryn, lepper, negler, hytter, biler, snus, vin osv. La nå folk velge selv. Og er du så heldig at du har vokst opp med et sunt forhold til mat, gratulerer! Men ikke tråkk på andre. En dag er det du som kommer til kort på noe. Anonymkode: 09061...43d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #55 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke sånn nå? Jeg prøvde for moro skyld på Aleris , men fikk tydelig nei. Har bmi på 28. De gjentok at grensa var 30. Anonymkode: 10f80...5bd Fint om noen fastleger er strengere enn andre. Nei, det går ikke bare på bmi. Hvis du feks legger på deg 10 kg ved sykdom, graviditet osv blir du regnet som « god kandidat « til og klare og holde vekten etter at du har gått ned i følge noen leger. Problemet er at de ikke klarer og slutte på sprøyta fordi de får ulvehunger og søtsug som bivirkning når de slutter. Nå sier jo flere leger at man må bruke sprøyta hele livet, vært mye om det i media, så får håpe det blir strengere framover. Anonymkode: 677cb...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 7 timer siden #56 Del Skrevet 7 timer siden Sannhetsøkende skrev (28 minutter siden): Syns du mennesker som har slitt med vekten fortjener å legge på seg det dobbelte, bare fordi de mener de velger den lette veien? Hvem er du til å dømme? Kan vi ikke være snille med hverandre og unne hverandre det beste? Jeg har bare en ting å si ! Ikke fortell til andre at du tar slike medisiner, ingen andre trenger å vite det ! Fortell at du har klart det med å spise mindre og trener mye Hva andre mener om dette skal du bare drite i ! Så er det hva du som person faktisk får ut av dette som teller. En ting er sikkert, at man tar tak viser at man bryr seg om egen helse, og før slankemedisin har de fleste prøvd 1000 vis av andre metoder. Virker medisinen flott ! Og verdt hver eneste krone, i motsetning til alt annet man bruker penger på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 7 timer siden #57 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Dere som klager på denne sprøyten.. har dere noen gang vært overvektige og slitt med eks depresjon, pcos, hormon feil, brukt mat som trøst? La meg gjette svar...alle svarene er ka..og jeg bare spiste mindre og trente så gikk jeg ned masse i vekt..og siden dette funker for meg..må dette funker for alle Oh dere som liker å tråkke ned på de som bruker denne sprøyten...dere er også de samme personene som ofte mobbet eller der stykt på tykke mennesker. Så kanskje dere kan begynne p hjelpe...og ikke tro at dere er bedre en andre mennesker for at dere er tynne Endret 7 timer siden av mommyaka 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #58 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har fulgt med på en del mennesker i familie/omgangskrets som har benyttet seg av "sprøyta" (det mest harry jeg hører for tiden er folk som "går på sprøyta" 🤪), og samtlige av de som har sluttet har gått opp i vekt tilbake til det gamle, fått enorm ulvehunger og synes det er begrederlig med alle pengene som har gått tapt. Anonymkode: 7e571...aea Og jeg har folk rundt meg som holder vekta nede. Anonymkode: 9c24a...fe4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 7 timer siden #59 Del Skrevet 7 timer siden Det handler på gruppenivå om at vi har det stadig verre psykisk og blir desperate etter utveier. Og det kommer som en forlengelse av "gårsdagens" slankeoperasjoner, som fikk uhyre gode resultater der og da. Men med ekstremt varierende oppfølging, så hjelper det lite med mindre magesekk når hodet og staminaen ikke samarbeider. Folk trenger andre folk. Da blir vi mindre stillesittende og har det på det jevne bedre. Skippertakene frister mindre og man har større fokus på enkeltindividet. Man merker det jo bare på legekontoret. Hvor store forskjeller det er på fastleger. Man har den empatiske typen som tenker helhetlig. Og motsatsen som kaster medisiner etter en, mens tastaturet får mer omsorg enn pasienten. Når man ser artikler fra grensehandel og hva nordmenn bunkrer opp med i bagasjerommet stadig vekk, så synes jeg til sammenligning ikke at 3k er svimlende sum. Problemet er at man er like langt når man tror at det er sprøyter alene som er løsningen. Snart blir det like vanlig som multivitaminer. Men Candy King vil nok trone aller øverst, all den tid det finnes svake mennesker som meg selv Selv spiste jeg opp 1,8kg med salmiak-krokodiller i løpet av to uker... Så jeg er jo fristelses-retarded. Den dagen grønnkål smaker karamell, da skal jeg gå amok i salatbaren. Frem til det, bør alle som trenger hjelp få det, med visse begrensninger. Og stjeling er ikke greit. Diabetikere må få medisinene først. Dernest er det opp til enhver om man har råd til å leve med en falsk trygghet, som sprøyter for noen faktisk blir... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden mommyaka skrev (29 minutter siden): Nei..det er er hjelpemiddel for mange .og der flott Og at du skriver dette ... skjønner jeg at du ikke vet hvordan ting funker. Nei det er ikke bare kalori inn og ut...hadde det vært så lett hadde vi alle vært tynne. Men der ligger mer bak...eks jeg har pcos og her hjelper ikke kalorier inn og ut... Noen kan spise hvor mye de vil uten å legge på seg..andre bare ser på kakestykke og legger på seg.. uansett om de trener flere ganger i uka. Og et der ikke bedre at vi mennesker betaler dette selv....en at Staten og helsevesenet må bruke masse penger på mennesker som er overvektige? Og er det rart folk sliter med selvtilliten og dytter i seg mat...men slike kommentarer og mennesker som deg og mange her inne Det er bullshit. Kalorier inn og kalorier ut funker på deg også. Du kan ikke skylde på pcos. På lik linje som at jeg må ha lavere kaloriinntak enn de som er "friske" på grunn av lavt stoffskifte. Det er ikke slik at noen kan spise mer enn andre. Det er forskjell på forbrenningen til folk, ja. Men de fleste tynne spiser ikke kake hver dag. Det er nettopp derfor de er tynne. Du kan trene til krampa tar deg, du må ikke trene for å gå ned i vekt. Trening har svært lite å si når det kommer til vektnedgang. Anonymkode: e124e...c74 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå