AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Aldri tatt mr eller røntgen eller lignende før. Pleier man å få beskjed dersom det er funn? Tok en undersøkelse for 3 uker siden, og det er flere anmerkninger på både mr og røntgen. Men jeg skjønner jo ikke detaljene pga "legespråket". Bør jeg ta kontakt for å få funnene forklart eller bare vente / glemme det og tenke at legen sier fra om det er viktig? Anonymkode: 9b6ab...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Ja, det gjør de. Legen ringte meg i alle fall, da funnene fra min ryggundersøkelse var klar. Fikk også kopi av brevet fra de som avleste mr-bildene. Anonymkode: 11f66...1bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Hva avtalte dere når du ble henvist? Du kan jo bestille deg en legetime, så får dere gått gjennom svarene skikkelig. Anonymkode: 85785...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Aldri tatt mr eller røntgen eller lignende før. Pleier man å få beskjed dersom det er funn? Tok en undersøkelse for 3 uker siden, og det er flere anmerkninger på både mr og røntgen. Men jeg skjønner jo ikke detaljene pga "legespråket". Bør jeg ta kontakt for å få funnene forklart eller bare vente / glemme det og tenke at legen sier fra om det er viktig? Anonymkode: 9b6ab...dd5 Fikk du ikke beskjed om å bestille kontrollrom hos legen en drøy uke etter timen på MR? Vil du ha svar så er det måten å gjøre dette på, med mindre det er noe veldig kritisk de finner på bildene. Det er en grunn til at pasienter som ikke forstår å tolke prøveresultatene ikke skal ha prøveresultatene sine før etter at de har fått svarene forklart av lege. De forstår ikke å tolke resultatene og maler ofte fanden selv på veggen. Anonymkode: 85fcb...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du kan jo lime inn svaret her, årsak til undersøkelsen, så kan jeg eller andre forklare forklare hva som menes Anonymkode: 30d04...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Har du ikke fått noe beskjed om oppfølging i etterkant? Jeg tok mr i sommer, da fikk jeg beskjed om å ta kontakt for å bestille time til ny konsultasjon når jeg fikk vite dato for mr. Ingen som ringte for å si at det var påvist svakt brudd da, måtte vente 4-5 uker på svaret. Når jeg tok ny mr i høst, så sa henviser at hun skulle ringe uansett. Hun ringte under en uke etter jeg tok mr fordi det var såpass forverring i bruddet. Anonymkode: 1c67e...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Min lege har ringt meg hver gang de har funnet noe rart på røntgen/Mr, men tror det varierer. Anonymkode: e1c92...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo lime inn svaret her, årsak til undersøkelsen, så kan jeg eller andre forklare forklare hva som menes Anonymkode: 30d04...8d8 Det er en grunn til at det er helsepersonell som skal tolke prøvesvar og bildesvar, ikke random anonyme personer på nett.... Anonymkode: 1c67e...dfb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fikk melding på helsenorge. Men da var det bare snakk om nakkeprolaps da, ikke noe alvorlig. Anonymkode: 45edb...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Når jeg tok røntgen fikk jeg beskjed av radiografen om at jeg burde ringe legekontoret for å få vite resultatene, fordi det lett kunne gå i glemmeboken ellers. Anonymkode: 71dcf...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Takk for alle svar! Da skal jeg ringe på mandag og høre om jeg må bestille time eller hva som skjer. Husker ikke hva som var avtalen da jeg ble henvist, men jeg ser nå at jeg fikk en melding fra legen på helsenorge for noen uker der han avslutter med at han vil kontakte meg igjen, senest etter resultatet av mr/røntgen. Så han har nok glemt det oppi alt annet ts Anonymkode: 9b6ab...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Min erfaring er at legene litt for ofte glemmer å følge opp, men også at det er store forskjeller fra lege til lege. Noen er virkelig gode til å følge opp, andre dårlige til å gjøre det. Så min erfaring er at man bør ta ansvar selv for oppfølging. Anonymkode: c4182...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min erfaring er at legene litt for ofte glemmer å følge opp, men også at det er store forskjeller fra lege til lege. Noen er virkelig gode til å følge opp, andre dårlige til å gjøre det. Så min erfaring er at man bør ta ansvar selv for oppfølging. Anonymkode: c4182...ba7 Helt enig! Anonymkode: 4cbee...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Min erfaring er at legene litt for ofte glemmer å følge opp, men også at det er store forskjeller fra lege til lege. Noen er virkelig gode til å følge opp, andre dårlige til å gjøre det. Så min erfaring er at man bør ta ansvar selv for oppfølging. Anonymkode: c4182...ba7 Min erfaring er litt annerledes men samtidig ikke: ved ingen eller kun ufarlige funn kan ting ta tid eller gå i glemmeboka, men hvis de finner noe alvorlig galt på en undersøkelse er de virkelig raske på labben. Kan til og med bli oppringt på kveldstid. Anonymkode: d62c4...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå