Gå til innhold

Noen her som har flyttet fra Norge til USA?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, sønn bor i stor enebolig, ja det koster fort 30M NOK for et hus, men techfolk har jo lønn der etter. Ikke en uteligger i mils omkrets. Du har sett en dokumentar fra Tenderloin i SF og hørt om priser eller hva? 
Mange selvgode nordmenn her inne, men mye saklig god info også. Det er som @Peanut sier, et bra sted og bo om man har penger.

Anonymkode: e72c7...c4e

Men nå har ikke TS penger eller noe særlig utdanning.

Anonymkode: eefd0...2b2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 13.06):

Mulig du hadde nølt om du hadde en bachelor, på lasset hadde du en mann uten utdanning og lite EK. TS er jo storfornøyd med livet på bygda her i Norge, men har et romantisk forhold til bygda i Texas. Hun er en drømmer.

Anonymkode: d11f0...69b

Jeg forstår det.

Forandrer ikke faktum at de fleste jeg ser som er negative til alt som har med USA å gjøre, aldri har vært der.

Anonymkode: 92000...1a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 15.19):

Hei! Vil gjerne ha erfaringer angående å flytte fra Norge til USA. 

Vi er et samboerpar i 30-årene som er mektig lei av det norske været 😅 Både sommer og vinter... Vi spøker ofte om at vi burde flytte en plass til USA der været er stabilt. Og nå har vi faktisk begynt å smått vurdere det. 

Vi driver småbruk her i Norge, og ønsker å gjøre det samme i USA. Vi ønsker oss en liten ranch, gjerne i utkanten av en mindre by, der sommertemperaturer er 30-35 grader og vinteren er på det kaldeste rundt 10, eller i hvert fall ikke så kaldt av det fryser og snør. Vet ikke om det engang finnes noe sånt sted i USA? Hva med Texas? 

Sånn finansielt, hvor mye koster en ranch i USA? Jeg har bachelorgrad og kan jobbe innen det meste av både finans, rådgivning, salg og markedsføring. Han har ikke noe særlig utdanning, men er handy og ville vært åpen for det meste, har langt ansiennitet som leder innen logistikkarbeid. Burde han kanskje vurdere noen kurs eller utdanning her først, så det ville vært enklere å få jobb der? Her i Norge har vi en samlet inntekt på ca 1,5 mill, eier hus og gård som vi ville fått ca 2,5 mill for ved salg. Ved salg av hus, bil og alle eiendeler ville vi hatt ca 500-700 000,- litt utifra hvordan salget på huset går. Det er utenom oppsparte midler. Vi kunne nok klart å spare opp 200 000 ekstra på et år feks. 

Er det realistisk mtp å kjøpe noe i USA til helt ok standard? 

Takk for alle innspill!

Anonymkode: c7482...0cd

Det første dere bør gjøre er å reise dit. Jeg bodde ett år i USA, og de som ble igjen av au pairene giftet seg med amerikanere. Texas er veldig varmt.  Det dere må gjøre for å få opphold er å få faste jobber. Det er store forskjeller fra stat til stat på prisnivå, så ser ikke noen grunn til at dere ikke skulle finne noe for 2.5 millioner.

Anonymkode: ff43a...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 22.40):

Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag... Ante faktisk ikke at det var noe problem for nordmenn å få permanent oppholdstillatelse i USA 😅 For det er jo på mange måter et dårligere land enn Norge... Jeg vet det er svært vanskelig for mange å få bo permanent i USA, men jeg trodde ikke nordmenn var på den listen 😅

Takk for at dere rakker så voldsomt ned på oss forresten med både inntekter, utdanning og formue, veldig hyggelig 👍🏼 Vi lever svært romslig og behagelig i Norge, og er heldigvis svært fornøyd med levestandard her til tross for at vi har "ingenting" ifølge en bruker. Må ikke være milliardær for å være rik i livet heldigvis! Antar jo at man får lån i USA også... Og med nesten en million i egenandel pluss grei samlet inntekt så får man hvert fall mye hus for pengene på bygda i Norge... Kanskje ikke en trang leilighet i det mest populære strøket i Oslo, men jeg synes synd på folk som bor der så det er helt greit for meg 👍🏼

Anonymkode: c7482...0cd

Jøss, hvorfor måtte du egentlig dra inn litt nedrakking av Oslo her? 

Anonymkode: a1861...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...