AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #1 Del Skrevet 22. november 2024 Dere som har hest på dugnadsstall, hvordan gjør dere det med fôringer og utslipp/innslipp når det er helligdager? Pleier dere å ha en rekkefølge som dere følger slavisk, eller kjøper dere dere fri på helligdager? Eller tar stalleier arbeidet de dagene, eller pleier folk å melde seg frivillig? Ønsker å høres deres erfaringer Anonymkode: 66d90...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #2 Del Skrevet 22. november 2024 Helligdager og helg var de dagene med mest folk i stallen da jeg hadde hest! Vi byttet tjenester. Om jeg tok inn/ut, møkket og laget til fôr for en, gjorde hun det samme tilbake en annen gang. Anonymkode: fb3d5...746 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #3 Del Skrevet 22. november 2024 Skrev oss opp på liste og fordelte dagene oss i mellom. Det var forventet at folk stilte opp og skrev seg opp. Var aldri noe problem. Helger hadde vi fast gjennom året (samme som ukedager). 20 oppstallører og 23 hester. 2 sammen morgen og kveld. Anonymkode: b950f...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #4 Del Skrevet 23. november 2024 Helligdager hadde alle ansvar for sine egne hester, men vi hjalp hverandre og tok avlastning for hverandre. Anonymkode: f9263...84f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 22. januar #5 Del Skrevet 22. januar Når jeg sto på dugnadstall så satt vi opp en egen liste for helligdager som julaften, 17. mai osv og så skrev folk seg på. Helger gikk på rundgang etter fast liste. Som regel var det aldri noe problem. Nå står jeg på stall med full pensjon, men de som jobber der har fri på røde dager. Hestene får alle måltider uansett, men det er f.eks ikke utslipp og møkking disse dagene. Da går vi en liten gjeng sammen som hjelper hverandre, eller alle tar sin egen hest. Det som passer best for hver enkelt Jeg samarbeider som regel med en eller to andre og det er alltid en av oss som kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Vi hadde egen liste for påska, ellers gikk det på hvilken dag man vanligvis hadde (innslipp, utslipp og foring). Påska ble omgjort til helgevakter, da skulle man gjøre all jobben for alle hestene. Da jeg hadde andre folk sine hester på min gård tok jeg i utgangspunktet alle helger og helligdager, synes det var deilig med mindre trafikk her 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå