Gå til innhold

Bruke vannkoker til nudler?

SpirituelHealer76

Anbefalte innlegg

SpirituelHealer76 skrev (5 minutter siden):

Jeg er litt uenig.. Man kan da finne flere bruksområder på daglidagse ting vel?

Nei. Ikke om man ikke vil ødelegge vannkokeren din. Garantien forsvinner også om den blir herpet når du ikke har brukt den rett. Hvorfor er det så vanskelig å helle vannet over i noe annet og la nudlene trekke der? Hvorfor må du ha nudlene oppi vannkokeren i det heletatt? 

Anonymkode: 9e154...c76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sparer jo ikke noe oppvask. Du må jo vaske vannkokeren grundig innvendig og bestikket. Det er jo mer kronglete å komme til nedi en vannkoker, enn en liten kjele.

Bare tull du har funnet på, dette innlegget ditt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (På 22.11.2024 den 15.06):

Det enkleste er å legge nudlene i en skål, koke vann, helle over, legge over et lokk eller en tallerken og, vipps, har du nudler og kan fremdeles bruke vann fra vannkokeren til te eller - grøss og gru - pulverkaffe.

En dame jeg kjenner var på noen dagers besøk hos sønnen og svigerdatteren, og lagde seg en kopp pulverkaffe (den eneste kaffen som var tilgjengelig) før vertskapet hadde våknet. Hun skjønte ikke hvorfor kaffen smakte så rart. Ikke før hun så svigerdatteren tilberede nudler med krydder direkte i vannkokeren litt senere på dagen. 🤣 

Så TS er ikke alene om denne ideen. Men jeg vil også anbefale å helle vannet over nudlene i en skål. 😅 

Anonymkode: 83c0d...3c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok trusene dine der i litt omo også. Kjappere enn maskinvask. Så blir den litt vaska også, etter nudlene. Yum Yum for å si det på nudelspråk🤓

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpirituelHealer76 skrev (På 22.11.2024 den 15.00):

Hei kjære forumvenner 🙂

Jeg trenger litt støtte og forståelse fra dere i dag. Jeg har nemlig opplevd noe veldig sårende og krenkende som jeg føler jeg må dele med dere🙃

Saken er den at jeg har funnet min egen spirituelle vei når det kommer til matlaging, spesielt i tilberedningen av nudler. Jeg har nemlig oppdaget at ved å tilberede nudlene direkte i vannkokeren, sparer jeg både tid, energi og oppvaskvann. Dette gir meg mer tid til å fokusere på min personlige reise som klarsynt og tarrotkort-tolker🤗 Men noen såkalte "venner" (jeg begynner virkelig å tvile på om de fortjener den tittelen) har kommet med ekstremt negative kommentarer om min måte å lage nudler på. Det føles som et direkte angrep på min identitet og mine valg🤨

Er det virkelig så galt å være innovativ og miljøbevisst? Nudlene smaker jo helt fortreffelig, og jeg sparer både tid og ressurser. Dessuten har jeg aldri hørt om noen som har blitt syke av å tilberede nudler på denne måten. Jeg føler meg så alene i dette, og det trigger virkelig min anxiety. Finnes det andre her som også tør å tenke utenfor boksen når det gjelder matlaging? Eller har noen andre opplevd å bli dømt for sine matlagingsmetoder

Setter stor pris på støttende kommentarer. Vennligst ingen negative tilbakemeldinger, da jeg er i en sårbar periode.

Kjærlig hilsen, En sensitiv sjel som bare prøver å finne sin vei i matlagingsverdenen 

Du «ser» ikke at du kan sette fyr på både vannkokere og hele husen med denne metoden?

Nudler kan du fint koke opp vann til å vannkokere og så helle over nudlene i en skål eller står kopp, la det stå noen minutter og så spise. 
Der finnes alltid flere veier til Rom,velg den tryggeste. 

Anonymkode: de6d2...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke tro det. Er det mulig, liksom? 

Nei, du kan ikke lage til nudler - eller truser 🤮 - direkte i vannkokeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tilberedt nudlene oppi vannkokeren. Men nudler trenger ofte bare å trekke, så kan fint koke vann i en vannkoker, helle det kokende vannet over nudlene som er i ei skål, ha på et lokk og la det stå litt. Rør inn krydder, og nyt 👌🏻

Anonymkode: 95e10...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på hva jeg har lest og etter profilene å dømme er det flere med få innlegg som hiver seg på akkurat denne debatten.

Men å reagere slik på en diskusjon om en vannkoker, ts om du er seriøs så ødelegger du bare kraftig for deg selv her. Jeg hadde ikke giddet å bruke tid eller energi på dette overhodet. Det er mye slemt man kan gjøre mot hverandre som venner. Dette havner ganske greit helt i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er modig gjort av deg å trosse samfunnets normer. Tross alt, hvem bryr seg om det bygger seg opp litt matrester? Er jo bare ekstra smak etter hvert! Og når det er snakk om brannfare, så må vi tørre å ta sjanser her i livet - lever man i det hele tatt hvis man ikke tar sjanser? 

Uansett er det mer morsomt å vaske en vannkoker enn det er en kjele. Den økte utfordringen holder hjernen i trim og gir deg en super mestringsfølelse når den er ren og pen. Da starter/fortsetter/ender du dagen med en følelse av "dette klarer jeg" og kan kutte ned på anxietyen, helseutfordringer og livsproblemer generelt.

Du har min fulle og hele støtte!

Endret av AnonymBrukerNeida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS trosser samfunnets normer. Supert for henne. STÅ PÅ!!! DU GJØR EN KJEMPEVIKTIG JOBB!
Da kan vi endelig legge debatten om nudler i vannkoker'n bak oss. 

Oppsummert: Det går ann å koke nudler i vannkokern, men det er litt nasty. 

Så kan noen andre ta seg av mindre viktige ting som Ukraina, Gaza, Inflasjon, Trump osv mens vi spiser nudler i fred og ro.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvorfor stoppe med nudler? Jeg lager alt i vannkokeren!

Har gitt bort alle kjelene mine, sparer så mye skapplass!

Anonymkode: 0f9ce...ec7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...