Gå til innhold

Bruke vannkoker til nudler?

SpirituelHealer76

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumvenner 🙂

Jeg trenger litt støtte og forståelse fra dere i dag. Jeg har nemlig opplevd noe veldig sårende og krenkende som jeg føler jeg må dele med dere🙃

Saken er den at jeg har funnet min egen spirituelle vei når det kommer til matlaging, spesielt i tilberedningen av nudler. Jeg har nemlig oppdaget at ved å tilberede nudlene direkte i vannkokeren, sparer jeg både tid, energi og oppvaskvann. Dette gir meg mer tid til å fokusere på min personlige reise som klarsynt og tarrotkort-tolker🤗 Men noen såkalte "venner" (jeg begynner virkelig å tvile på om de fortjener den tittelen) har kommet med ekstremt negative kommentarer om min måte å lage nudler på. Det føles som et direkte angrep på min identitet og mine valg🤨

Er det virkelig så galt å være innovativ og miljøbevisst? Nudlene smaker jo helt fortreffelig, og jeg sparer både tid og ressurser. Dessuten har jeg aldri hørt om noen som har blitt syke av å tilberede nudler på denne måten. Jeg føler meg så alene i dette, og det trigger virkelig min anxiety. Finnes det andre her som også tør å tenke utenfor boksen når det gjelder matlaging? Eller har noen andre opplevd å bli dømt for sine matlagingsmetoder

Setter stor pris på støttende kommentarer. Vennligst ingen negative tilbakemeldinger, da jeg er i en sårbar periode.

Kjærlig hilsen, En sensitiv sjel som bare prøver å finne sin vei i matlagingsverdenen 

Endret av SpirituelHealer76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannkokere er designet for å varme vann, ikke tilberede mat. Matrester fra nudlene kan sette seg fast på varmeelementet eller innsiden av vannkokeren, noe som kan føre til lukt, dårligere ytelse eller til og med skade på apparatet. Om du virkelig gjør dette, så har du ikke noe på et kjøkken og gjøre..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper ingenkopierer eller trykker på disse linkene du legger inn, hva de nå er til.. 

Anonymkode: c9957...2b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å legge nudlene i en skål, koke vann, helle over, legge over et lokk eller en tallerken og, vipps, har du nudler og kan fremdeles bruke vann fra vannkokeren til te eller - grøss og gru - pulverkaffe.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

håper ingenkopierer eller trykker på disse linkene du legger inn, hva de nå er til.. 

Anonymkode: c9957...2b3

Du, det ville ikke jeg gjort heller.. Dem er blitt fjernet, usikker på hva det var for noe selv 😁

Endret av SpirituelHealer76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (7 minutter siden):

Det enkleste er å legge nudlene i en skål, koke vann, helle over, legge over et lokk eller en tallerken og, vipps, har du nudler og kan fremdeles bruke vann fra vannkokeren til te eller - grøss og gru - pulverkaffe.

For slik jeg gjør det, er nemlig slik;
1. Ha vann på vannkoker
2. Putt opp 1 til 2 nudel pakker

3. Krydder og lignende går i eventuell bolle/tallerk
4. Ha nudlene og litt av vannet i bolle/tallerk

Føler dette fungerer forteffelig, og følte meg innovativ for å bruke denne ideen 😎 Men, som jeg konstanterte i posten. Så virker det til at dette er helt uhørt hos mine medmennesker..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VargStyle skrev (19 minutter siden):

Vannkokere er designet for å varme vann, ikke tilberede mat. Matrester fra nudlene kan sette seg fast på varmeelementet eller innsiden av vannkokeren, noe som kan føre til lukt, dårligere ytelse eller til og med skade på apparatet. Om du virkelig gjør dette, så har du ikke noe på et kjøkken og gjøre..

Jeg så nå du ba om støtte. Beklager dette... Jeg prøver igjen:

Først og fremst, tusen takk for at du deler det som ligger deg på hjertet. Det krever mot å åpne opp, spesielt når det gjelder noe som føles nært og personlig. 💖

Jeg vil bare si at jeg syns det er fantastisk at du har funnet en metode som fungerer for deg og som harmonerer med dine verdier. Å være miljøbevisst og finne kreative løsninger, som det å bruke vannkokeren, er jo egentlig ganske genialt! 👏 Det viser at du tør å tenke utenfor boksen og leve på en måte som resonerer med deg og din spirituelle vei.

Det er trist at noen har valgt å kritisere deg for dette. Husk at deres kommentarer sier mer om deres behov for å dømme enn det gjør om deg eller valgene dine. Kanskje forstår de rett og slett ikke hvor mye denne innovasjonen betyr for deg – både praktisk og følelsesmessig. ❤️

Du er ikke alene! Mange av oss her har sikkert opplevd å bli dømt for utradisjonelle valg, enten det handler om matlaging, livsstil eller tro. Det viktige er at DU kjenner glede og mening i det du gjør. Ikke la andres skepsis kvele din nysgjerrighet eller ditt unike perspektiv.

Vi heier på deg, og jeg håper du fortsetter å lage nudler på din egen måte. Og hvem vet, kanskje inspirerer du andre til å prøve noe nytt og annerledes også. Verden trenger flere som deg – kreative, reflekterte og modige sjeler som våger å gå sin egen vei. 🌟

Masse kjærlighet og gode vibber til deg! 💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (17 minutter siden):

Kan bare koke vannet i vannkokeren og la det trekke i den skåla du skal spise fra. 

Dette er den korrekte måten, gjelder også f.eks wienerpølser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter du nudlene i vannkokeren? Legg de heller i bollen og hell over vann. Sett på et eller annet lokk, vent litt, spis. Så slipper du nuddelrester i teen din. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre hva du vil med din egen vannkoker. Men som sagt så kan nudlene legge igjen smak/lukt/rester som kan sette nudelsmak på vannet om du koker det til noe annet. Og i verste fall gjøre kokeren skitten og uhygienisk hvis det har havnet nudelrester som blir liggende.

Anonymkode: bc61e...800

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er idiotisk og direkte farlig. Man skal KUN ha vann i en vannkoker

Anonymkode: 55bfb...0d2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennene dine har rett og du tar feil. En vannkoker er ikke for å lage mat oppi, den er for å varme opp vann og kun det. 

Anonymkode: 9e154...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, nå ber hun om støtte.. Jeg tipper hun er gammel nok til og vite konsekvenser av sitt eget valg.. Noen mennesker har bare merkelige vaner og sånn er det. Noen strikker, noen koker nudler direkte i vannkokeren.

Kan vi ikke støtte henne mer, istedenfor og fortsette og rakke ned på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et lurt råd å ta vannet fra vannkokeren i en skål og putte nudlene og krydderet oppi der, så slipper du å få fettrester i vannkokeren som du ikke får vasket bort. Jeg tror ikke det er meningen å vaske en vannkoker med oppvaskbørste, zalo og vann slik man ville gjort med en kjele man har kokt nudler i. Holdbarheten til vannkokeren er nok også best hvis du bare bruker den til koking av vann som den jo er ment for, så det sparer miljøet hvis du kan ha vannkokeren lengre. Jeg måtte nylig kaste vannkoker jeg fikk i gave for 12 år siden (den var kjøpt på Europris, så ikke dyrt merke heller) da den gikk gaiken, og den har nok holdt koken (hehe) så lenge nettopp fordi den har blitt behandlet som den skal.

Anonymkode: ff837...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
VargStyle skrev (3 minutter siden):

Folkens, nå ber hun om støtte.. Jeg tipper hun er gammel nok til og vite konsekvenser av sitt eget valg.. Noen mennesker har bare merkelige vaner og sånn er det. Noen strikker, noen koker nudler direkte i vannkokeren.

Kan vi ikke støtte henne mer, istedenfor og fortsette og rakke ned på henne?

Hvorfor skal vi støtte en idiotisk måte å lage nudler på?

ts, du kommer til å ødelegge vannkokeren din på denne måten! Og hva med den dagen du får besøk og skal lage tevann? Da kan du jo ikke bruke vannkokeren til det, for den kommer jo til å være full av nuddelrester og vannet smaker nok alt annet enn det det skal gjøre…

Anonymkode: 00001...3ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter deg 100%!

Har også hørt om en innovativ måte å vaske trusene sine på: Koke dem direkte i vannkokeren! Litt usikker på om du muligens burde anskaffe en separat vannkoker til det formålet. Men uansett så er det jo bare dine egne bakterier/virus, så det går sikkert fint!

Anonymkode: f0912...b49

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vennene dine har rett og du tar feil. En vannkoker er ikke for å lage mat oppi, den er for å varme opp vann og kun det. 

Anonymkode: 9e154...c76

Jeg er litt uenig.. Man kan da finne flere bruksområder på daglidagse ting vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg støtter deg 100%!

Har også hørt om en innovativ måte å vaske trusene sine på: Koke dem direkte i vannkokeren! Litt usikker på om du muligens burde anskaffe en separat vannkoker til det formålet. Men uansett så er det jo bare dine egne bakterier/virus, så det går sikkert fint!

Anonymkode: f0912...b49

Det er helt uakseptabelt å komme med en så sarkastisk og nedlatende kommentar, spesielt når noen har delt noe som betyr mye for dem på en sårbar og ærlig måte. 😡

Slike kommentarer bidrar kun til å trykke andre ned, og det er virkelig ikke greit. Hvis man ikke har noe støttende eller konstruktivt å si, burde man kanskje bare la være. Å bruke humor for å latterliggjøre andres valg og følelser er rett og slett respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...