Gå til innhold

Hva for noe godt og enkelt kan jeg kose med til alenemiddag i kveld?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen skal på julebord og jeg skal herske over sofaen og fjernkontrollen, fyse i peisen og kose meg med noe godt alene.

Men jeg orker ikke bruke masse tid på matlaging. Noen som har noen ideer til noe skikkelig godt jeg kan lage i en fei?

Anonymkode: 2c95f...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller indisk feks et slik glass med saus som du blander med kylling, ris og en digg salat?

Anonymkode: 273ab...5dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eller indisk feks et slik glass med saus som du blander med kylling, ris og en digg salat?

Indisk med salat??

Anonymkode: 59217...6d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært alene på hundre år (ja, jeg savner det!!), men min "go-to" alenemiddag var ofte nachos.... med kjøttdeig osv altså.

Eller bare steke kjøttdeig og krydre med tacokrydder, steke tacoskjell og knuse, og bare spise med ost, mais, rømme og salsa/guacamole som en crunchy salat.

Anonymkode: 19a1d...353

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene, og i kveld skal jeg spise kyllingvinger med stekte poteter ved siden av.

Alternativet var nachos, men jeg var tom for tortillachips og jeg gadd ikke gå på butikken bare for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar! Tror det blir først indisk take-away, deretter sjokolade 😊

To gode ideer (de andre var også gode, men man må jo ta noen valg her i livet)

ts

Anonymkode: 2c95f...fb4

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (11 timer siden):

Tror jeg hadde hoppet over middagen, og spist noe sjokolade

Det var det jeg endte opp med, samboeren min er også på julebord 😄

Anonymkode: 9bcec...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Indisk med salat??

Anonymkode: 59217...6d6

Elsker salat, så har det til det meste! Synes kjøtt, saus og ris blir en litt kjedelig masse å tygge.😊

Om så bare noen friske grønnsaker for å få litt crunch. Digg!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostesmørbrød med tykke skiver picnicskinke og mye ost, stekt på stekepanne med smør, eller karbonade på skive druknet i stekt løk, det er ofte mine valgt når jeg er alene. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (23 minutter siden):

Ostesmørbrød med tykke skiver picnicskinke og mye ost, stekt på stekepanne med smør, eller karbonade på skive druknet i stekt løk, det er ofte mine valgt når jeg er alene. 

Åhh fikk lyst på Karbonadesmørbrød med masse stekt løk 😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å velge noe som bare jeg liker når jeg er alene,noe vi sjelden har. Feks fiskeboller,som samboer hater! 😁

Anonymkode: 016bd...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter om du har det tilgjengelig eller kan reise ut å handle.

Veldig enkelt er jo type Foodora/Wolt/Dandero - og bestille hjem noe digg.

Om du ønsker å lage selv, veldig enkelt er jo å bruke hvitløksbrød, legge til litt fyll og ost på toppen, inn i ovnene og så kose seg 😄

Hva annet er digg. Jeg elsker hjemmelaga potetmos, og kan lage en skikkelig god og kremet mos med masse smør og fløte, og hive nedpå 😋

Nachos er jo veldig enkelt. 15min kanskje å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kok en hummer på formidagen. Del den opp. Spis den som den er med loff og majones. Eventuelt - kok en hummer på formiddagen. Ta ut kjøttet. Kok kraft på skallet. Lage en pastarett der du lager saus av nedkokt kraft og blander hummeren i pastaen. Drikk en flaske Champagne til dette.

Anonymkode: 2faf5...d2a

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kok en hummer på formidagen. Del den opp. Spis den som den er med loff og majones. Eventuelt - kok en hummer på formiddagen. Ta ut kjøttet. Kok kraft på skallet. Lage en pastarett der du lager saus av nedkokt kraft og blander hummeren i pastaen. Drikk en flaske Champagne til dette.

Støtter denne! :tommelopp:

Anonymkode: f26dc...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg pleier å velge noe som bare jeg liker når jeg er alene,noe vi sjelden har. Feks fiskeboller,som samboer hater! 😁

Anonymkode: 016bd...b41

Knallbra valg. Jeg elsker fiskeboller selv, med god, hjemmelaget saus til :) 

Anonymkode: 9aef8...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åhh..ja det er nam. Jeg spiste hummer for en uke siden, Faktisk to ganger den siste måneden har jeg vært så heldig og fått hummer helt gratis. Da har jeg fråtset og nytt dem naturell. Jeg har kokt kraft og frosset ned, så den må frem og bli til saus eller suppe senere.

IMG_2719.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...