Gå til innhold

Digital situasjonsrapport.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer hjem.
Min partner er på mobil. Jeg legger vekk min, men tar den opp igjen da min partner er kun opptatt av det digitale livet. Så legger min partner vekk telefonen. Da er det jeg som er fortapt i det digitale livet. Jeg er ikke noe bedre.

Hvorfor kom menneskeheten dithen.

At livet, det er mobilen det.
Jeg husker min gamle mor, RIP. Hun var så lei seg når hun fikk besøk av barn, barnebarn. Alle satt med sitt. Hun stakkars, ble sittende å se ut vinduet med en liten tåre i øyekroken.

Hvorfor er vi kommet hit?

Kan vi ikke tenke litt av og til?
At vi kanskje skal bry oss litt om det virkelige fysiske livet akkurat her.

Kan noen være så snill slå av internett for en dag eller to?

Anonymkode: e2993...077

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk gjennom alle tider har søkt underholdning og distraksjon. 

For å si det litt teit, ungdom ble mindre interessert i å gjøre hærverk etter at smarttelefonen kom...

Anonymkode: a9b88...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

mindre interessert i å gjøre hærverk etter at smarttelefonen kom...

akkurat det der tror jeg ikke stemmer. Jeg synes det virker som at ungdommen - ja, til og med barn - har blitt mer voldelige, frekkere i kjeften, villige til å begå lovbrudd ..

Anonymkode: 97842...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer hjem.
Min partner er på mobil. Jeg legger vekk min, men tar den opp igjen da min partner er kun opptatt av det digitale livet. Så legger min partner vekk telefonen. Da er det jeg som er fortapt i det digitale livet. Jeg er ikke noe bedre.

Hvorfor kom menneskeheten dithen.

At livet, det er mobilen det.
Jeg husker min gamle mor, RIP. Hun var så lei seg når hun fikk besøk av barn, barnebarn. Alle satt med sitt. Hun stakkars, ble sittende å se ut vinduet med en liten tåre i øyekroken.

Hvorfor er vi kommet hit?

Kan vi ikke tenke litt av og til?
At vi kanskje skal bry oss litt om det virkelige fysiske livet akkurat her.

Kan noen være så snill slå av internett for en dag eller to?

Anonymkode: e2993...077

i gamle dager satt man og leste hver sin halvdel av avisen, eller noen satt og spilte kort sammen mens andre pratet sammen. Dette er ikke noe nytt fenomen, det er bare hva tiden går til som er forskjellig. Mange bestemødre satt og heklet og spøtet og var opptatt med dette, men man pratet jo i perioder under besøket uansett. Bare ikke fortell meg at alle i en sosial sammenheng noen gang i tiden har vært 100% tilstede hele tiden. For slik har det aldri vært. Alt var ikke bedre før, heller ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjennom alle tider har søkt underholdning og distraksjon. 

For å si det litt teit, ungdom ble mindre interessert i å gjøre hærverk etter at smarttelefonen kom...

Anonymkode: a9b88...6a1

he he he, ja før smartelefonen var man mye mer samlet, men kjedet seg også til tider mye mer, og fant på mye rart ! Altså rampestreker er ikke noe nytt ord akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes absolutt man skal lagge vekk mobilen i sosiale sammenhenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette krever en aktiv handling om å ville ha en endring. Har du tatt grep selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke dette først og fremst mennesker med manglende tros- og verdimessig forankring, mens andre har bedre verdier og ting å ta seg til?

Hadde vært interessant å vite om de som er på mobilen/nett/skjerm, hva slags religiøst og politisk syn de har. 

Anonymkode: c4adc...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må noen andre slå av internett for at du skal legge fra deg telefonen og tilbringe tid med kjæresten?

Når du spør om ikke vi skal bry oss om det virkelige fysiske livet, hvorfor velger du selv trykke videre på telefonen? Hvorfor velger du den digitale verden fremfor den virkelige verden?

Anonymkode: 38e05...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...