Gjest Gjest_anny_* Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Datter blir 4år snart, går i bhg kun tenke meg ha alle (bare en 18stk) men har ikke plasse, hvem dere pleier å be fra bhg?
Gjest Lizzi Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 De som barnet leker med i bh og hjemme. Barnet ditt leker vel ikke like mye med alle?
Gjest xio Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Vi har invitert alle jentene... 10 stk..
Gjest Piper Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Mest vanlige er vel at jenter inviterer jentene, og gutter inviterer guttene. Men er den hun leker mest med av motsatt kjønn, bør man vel invitere han også.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Pass deg for å ekskludere noen fra barnehagen... det er innmari trist og leit for dem som faller utenfor Alle eller ingen, evt. alle jentene eller alle guttene.
Lavendula Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Synes du skal passe deg veldig for å velge ut, det kan være veldig trist for den som faller utenfor! Men skal du dele opp gruppa må det være etter helt klare linjer, for eksempel alle jentene eller alle på samme årstrinn. Ellers vil jeg minne om at du ikke trenger så stor plass til dem heller, det blir bråkete, ja, men de klumper seg sammen og kniser og trenger slett ikke en avmerket stol til hver. I vårt område har det også vært noen som har feiret bursdager i barnehagen på kveldstid, på SFO og i andre lånte lokaler av folk man kjenner, på kino eller museer. Men personlig synes jeg hjemmebursdag er koseligst, men ofte blir det vel flere runder, barnehagen en dag, familien en dag.. Ikke helt enkelt å bestemme seg, men det blir nok suksess uansett, tenker jeg! Lykke til!
Vimsevips Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Som Bjørnsdatter sier alle eller ingen prinsippet. Så alle 18, alle jentene eller alle jentene/barna som er like gamle som henne. Med klare og forståelige grenser på hvem som er ekskludert vil det ikke bli noe problem å forstå hvorfor man evt ikke får komme. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #8 Skrevet 28. februar 2006 vi er også der om dagen. dersom alle inviterte kommer så blir det 13 barn. litt for mange syntes jeg for en 5 årings bursdag, men samtidig er det vanskelig å utelate 2 (som hun leker lite med, men er alikevel "gjengen"). nesten så jeg håper ikke alle kan kommer alle skal jeg da få klemt de små rumpene deres ned ved bordet et sted vår 5 åring gleder så veldig at jeg blir helt i bursdagsstemning selv jeg det er vanskelig men morro med barnebursdager!
Gjest Fruktfat Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 kommer alle skal jeg da få klemt de små rumpene deres ned ved bordet et sted ← vi satt alltid i sofaen da vi hadde barnebursdag, da er det bare å klemme seg sammen, og sette noen stoler inntil
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 det med sofaen var lurt men blir ikke det veldig veldig grisete?!?
villemo69 Skrevet 1. mars 2006 #11 Skrevet 1. mars 2006 Jeg er uenig i alle eller ingen-prinsippet. Ungene må få lov til å invitere de de selv vil ha i bursdagen sin. Har selv en sønn som ikke liker å ha så mange i bursdagsselskaper.....han vil faktisk ikke gå i andres selskap heller dersom hele klassen er invitert. Men jeg har aldri tvunget han til å invitere alle selv om resten av klassen gjør det. Han har pleid å invitere 5-6 av de som han leker mest med og har mest kontakt med, og det syns jeg er helt greit! Det er klart at det blir annerledes dersom man inviterer hele klassen/bhg bortsett fra en eller to stykker. Da må man invitere hele gjengen.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Jeg hadde nok valgt de barna som mitt barn lekte mest med. Begge mine barn har gått på avdeling der det har vært barn fra 2-6 år, og jeg syntes ikke det var naturlig å be de eldste barna i en 2 års dag osv. Dessuten har de feiret bursdag på barnehagen også. Jeg hadde tatt en prat med de som jobbet på avdelinge, og spurt hva som er mest vanlig.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #13 Skrevet 1. mars 2006 Kan dere ikke få låne barnehagen da? Og ha selskapet der?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #14 Skrevet 1. mars 2006 Ha utebursdag! Aking, bygge snøborger, snøengler, snømenn, snølykter, stå på ski. Finn fram grillen og grill pølser!! Litt annerledes bursdag! Eller som Evelina sier, lån barnehagen!
Gjest Liten Tapir Skrevet 1. mars 2006 #15 Skrevet 1. mars 2006 Dytt unna alle møbler som dyttes kan, legg noen pledd på gulvet og ha piknik inne! Bruk engangstallerkner, kjøp kun sånne småkartonger med saft/juice-greier og sugerør til drikke og server kun fingermat (pølse i lompe, fruktbiter, boller, risboller, små muffins osv). Barna synes det er gøy, du slipper å bekymre deg for manglende sitteplasser ved bordet og det blir minimalt med søl. Pleddene trenger nok en runde i vaskemaskinen og gulvet en runde med støvsugeren, men ellers kan alt kastes.
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. mars 2006 #16 Skrevet 1. mars 2006 Sjekk på en skole i nærheten om dere kan låne gymsal eller andre lokaler man kan låne for lite penger eller gratis. Utebursdag som noen andre foreslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå