AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Fikk verdens skjønneste lille gutt i midten av oktober og er da helt på tampen på barselperioden nå. Jeg koser meg masse med babyen og føler masse kjærlighet for han. Gråting og lite søvn er selvfølgelig tøft, men enn så lenge takler både samboer og jeg det ok. Det som jeg imidlertid så langt synes er blytungt er at jeg føler meg fullstendig hudløs for tiden her jeg går rundt hjemme uten mye kontakt med omverden. Jeg føler på at jeg ikke inkluderes i sosiale ting med venninner i denne perioden, tenker på om jeg allerede burde vært mer sosial med venninner (når jeg skriver det ser jeg hvor vilt det ser ut), og en redsel for å bli satt tilbake på jobb. Jeg hadde akkurat et sosialt teamsmøte med noen nære kolleger hvor praten var uformell og tullete. De spøkene vi vanligvis har hatt kjente jeg at gjorde vondt nå og da særlig at en sa at jeg antakelig ikke fikk tilbake en rolle i et forum for det synes han selv var så gøy. En rolle hvor han vikarierer for meg. Jeg klarer ikke la noe av dette prelle av og bare nyte nå. Føler bare at alt der ute er brutalt og at jeg mister fotfestet sosialt og i jobb. Det er vondt. Anonymkode: 51870...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Man mister gjerne litt fotfeste når man får barn, særlig den første. Det er en brutal overgang. Hvordan ting blir er vanskelig å si noe om, både jobbmessig og sosialt. Personlig har jeg valgt å la jobben seile litt sin egen sjø mens jeg har vært i permisjon, og så heller tatt tak i den igjen etterpå. Det at du har, og finner glede i, sosiale treff med kolleger er jo et bra tegn, det hadde aldri skjedd her. Sosialt, inviter folk hjem til dere. Lag noen planer framover. Livet er ikke over selv om du har fått baby. Jeg vet det kan være veldig skummelt å ha med babyen på ting, men det er faktisk bare en vanesak 😊 Og litt avhengig av hvor du bor kan der jo tenkes det fins noen gøye tilbud rettet mot foreldre og barn i permisjon, som babysang eller åpen barnehage eller babysvømming. Det blir mer gøy etterhvert! Det er antageligvis veldig lurt av deg å sette ord på disse følelsene. Barseltiden kan lett bli litt egen boble, og særlig på denne årstiden hvor det er tyngre å komme seg ut. Men ved å anerkjenne problemet har du jo kommet et stykke på vei, nå gjenstår bare å finne en god løsning for veien videre 😊 Anonymkode: 761e2...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Hvorfor er det vilt å ville gjøre noe med venner? Jeg trengte sosial stimuli som aldri før i barseltiden Jobbet også deltid fra baby var tre mnd (hjemmekontor), og det var helt nydelig. Følte virkelig jeg fikk brukt mer av meg selv, og fant meg selv igjen. En intens baby-mamma-barsel med bare rom for det og ikke annen stimuli er ikke for alle. Vi er sosiale vesener, og det å gå alene hjemme med en baby er helt unaturlig fremmed for oss. Vi er flokkdyr som trenger (i større eller mindre grad) en landsby og folk rundt oss. Og det sier jeg som introvert som trives veldig godt i eget selskap og trenger mye alenetid! Barseltiden min før jeg kom meg ut og før jeg fikk annen stimuli igjen er faktisk noe av den mørkeste tiden i mitt liv. Så husk på å finne tid til deg og dine behov også Anonymkode: 2b9dd...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Det er en stor overgang å få barn ja! Plutselig kan man aldri gå ut av døra etter leggetid mer, uten mye planlegging. Men man blir vant til det og finner løsninger. Og når barnet blir eldre så er ting lettere. Anonymkode: 18480...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå