AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #1 Skrevet 22. november 2024 Hvordan hadde du tatt det hvis din svigerfar eller svigermor kommer innom ofte, flere ganger om dagen, hver dag? Bor nærme nok til at man kan gå. Anonymkode: 42994...d96
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #3 Skrevet 22. november 2024 Det hadde jeg syntes hadde vært alt for mye. Her på svigerforeldre (skilt) ca 5 og 15 min unna. Mine foreldre ca 5 min. Bare svigerfar som kan komme spontant innom uten avtale. Da gjerne etter barnehage/jobb for å si hei og bli en times tid. Dette skjer kanskje hver annen uke, ellers er alt avtalt. Anonymkode: 36750...2b5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #4 Skrevet 22. november 2024 Her hadde det vært uaktuelt med folk som "Kom innom" hver dag uansett hvem det nå var. Anonymkode: c0935...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #5 Skrevet 22. november 2024 Jeg er svigermor som bor nærme nok til at jeg kan gå, men jeg kommer aldri uanmeldt på besøk. Jeg kan stikke innom en gang i løpet av en uke, så kan det fort gå et par uker uten at de ser meg. Det samme gjelder andre veien. Vi må ha respekt for hverandres privatliv selv om det ikke er altfor langt mellom oss og jeg tenker at jeg spesielt må ha respekt for at de er unge og har sine rutiner, planer og ønsker. Vi inviterer hverandre på middag eller kaffe av og til, kanskje en gang i måneden, og hvis den ene eller andre trenger hjelp stiller de opp for meg og jeg for dem. Anonymkode: eab1b...44c 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #6 Skrevet 22. november 2024 Jeg hadde syntes det var anstrengende å måtte forholde seg til hvem som helst som kom innom uanmeldt flere ganger daglig, det ville vært helt irrelevant for meg om det var svigerforeldre, egne foreldre eller noen andre. Anonymkode: 3ae1f...2bb 1
Blådiamant Skrevet 22. november 2024 #7 Skrevet 22. november 2024 Altfor mye uansett hvem det gjelder. Foreldrene mine bor 5 min kjøretur unna, 15 min gåtur. De er innom kanskje en gang i uka.
solsolsol Skrevet 22. november 2024 #8 Skrevet 22. november 2024 Vi bodde over gata for mamma i et par år, hun var grusomt fæl til å stikke innom hele tiden. Men da vi sa det til henne (det er hyggelig at du kommer, men spør først, og si hva du tenker, ikke kom innom og si at du skal låne sukker og bli sittende i tre timer, da kan du heller spørre om du kan komme på kaffebesøk) tok hun poenget og sluttet. Var uansett verdt det for å ha bestemor så nært for ungene.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #9 Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan hadde du tatt det hvis din svigerfar eller svigermor kommer innom ofte, flere ganger om dagen, hver dag? Bor nærme nok til at man kan gå. Anonymkode: 42994...d96 Vi har fire besteforeldre (begges foreldre er skilt) som bor henholdsvis 3 min, 17 min, 30 min og 40 min unna å kjøre. Ingen av de kommer innom uten å si fra. Anonymkode: 41c85...362
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #10 Skrevet 22. november 2024 Jeg hadde blitt gal, også om det var mine foreldre eller andre. Anonymkode: a0c61...2fb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #11 Skrevet 22. november 2024 Men hvordan eller hvorfor klarer noen å ha så ofte besøk? TS Anonymkode: 42994...d96
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #12 Skrevet 22. november 2024 Har svigerforeldrene mine i 5 min gåavstand, de kommer som regel bare innom om vi inviterer, eller de skal hente/levere noe. De er så redde for å være invaderende svigermonstre selv om jeg sier at det er bare å komme innom om de ønsker. Vi er besøker de oftere enn de er hos oss, mye også fordi barna synes det er stas å få dra til farmor og farfar, ikke bare fordi svigerforeldrene mine er redde for å være for pågående. Tipper vi ses alt fra 1-3 ganger i uken 😊 Men nå er svigerforeldrene mine veldig fine, varme mennesker som er jeg er veldig glad i og trives i selskap med 😊 Anonymkode: 8f543...562
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #13 Skrevet 22. november 2024 Da skal det være noe helt spesielt. Mine foreldre bor i nabohuset og er pensjonister. De er innom en gang eller to i uka hos oss og omvendt. Vi har et nært og godt forhold. Ungene stikker ofte innom etter skolen. Anonymkode: 187c5...4bc
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #14 Skrevet 22. november 2024 Vi har svigers som nærmeste nabo. Verken de eller vi går uanmeldt på besøk til hverandre. Om sommeren så sees vi nesten hver dag fordi de er i hagen og vi er ute med barnet, og da stikker vi gjerne bort og setter oss ned litt og prater. Vi treffes 1-3 ganger i uka nå på vinteren, men det er til avtalte ting (barnepass, felles middag osv). Anonymkode: 4b042...801
Gjest jegerrinne Skrevet 22. november 2024 #15 Skrevet 22. november 2024 Da vi bodde på gården var svigerfar nesten innom hver dag for å hjelpe meg med ting når gubben var borte på jobb. Svigermor innom et par dager i uka. Nå når vi bor 40min unna, så er det her 1 gang i mnd siden de ikke kjører noe særlig mer. Men vi er der fra 1 til 4 ganger i uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå