Gå til innhold

Hva er homsenes hemmelighet når det gjelder samboer/ekteskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Homofile menn har mer kvinnelig list, de lesbiske har mer mannlig list.

Anonymkode: 5523c...57c

Hvor tar du det fra?

Sitat

Det sier seg selv at de mest feminine er de som er lengst utholdende og prøver i det siste til å få ting til å fungere. Og så har du de midt i mellom, de heterofile parene

Selv når dataene vi har tyder på at forhold som involverer en kvinne er de minst stabile så klarer du å tolke inn i det at kvinner er de som prøver hardest??

Anonymkode: 18ed9...0e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det der var en veldig gledelig statistikk. Bare 37% av de som gifter seg vil bli skilt. Det vil si at hele 63% forblir gifte 👏🏻👏🏻👏🏻

Tidligere har det blitt sagt at over 50% skiller seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om at kvinner trenger mye mer at alt er "riktig" for å tenne. De blir mye mer sårbare for opp og nedturer i forholdet - mens menn har testosteron og tenner uansett. Så de har nok mer nærhet og sex. Er min teori. 

Og så tror jeg homofile menn er mer åpne seksuelt også, både for å involvere flere, leve mer fritt og utforske mer. Igjen - fordi testosteron gjør dem kåtere. Jeg tror forholdene ikke blir like rutinepreget. Jeg tror mange menn mer kan skille sex fra kjærlighet enn hva kvinner kan, derfor er det lettere for dem å eksperimentere mer tror jeg. 

Og - menn slipper å bekymre seg for hore stempel om de har seksuelle ønsker på kanten. Mange kvinner holder nok mye tilbake, for vi er fortsatt preget av hore-madonna holdninger mot oss. 

Det er bare enklere for menn. Punktum 

Anonymkode: 1c87d...059

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare enklere for menn. Punktum 

Anonymkode: 1c87d...059

»Enklere» antyder at det er eksterne omstendigheter som leder til forskjellen? Jeg tror mer på at det er interne omstendigheter.

Fra (som oftest) mannen tar mot til seg og kontakter en kvinne og fram til til kvinnen (som oftest) tar initiativ til samlivsbrudd så er det en asymmetri hvor den andre part må gjøre seg fortjent til kvinnens gunst. Vi ser det i en nylig tråd her inne: veldig mange middelaldrende kvinner foretrekker egentlig å bo alene.

Jeg tror at det skyldes dels biologi (uforanderlige kjønnsforskjeller) og dels kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 12.57):

Hvorfor er homofile menn flinkere enn heteroseksuelle par når det gjelder å få forhold til virke. 

For dere som ikke vet. Da har homofile par lavest statistikk på skilsmisse, etter kommer heteroseksuelle par og på toppen lesbiske par. 

Hva kan vi heteroseksuelle og lesbiske par lære av homofile?

Anonymkode: b596e...86d

Hva vet vi. I den norske artikkelen som inkluderte alle registrerte partnerskap og likekjønnede ekteskap, i 15 år.... Så var antalet svært lavt. 

Vil være ekstremt vanskelig å vite mer en hva statistikken sier, som er at menn som gifter seg med menn skiller seg i mindre grad enn menn som gifter seg med kvinner.

Er det fordi det er andre grunner at dem gifter seg, at dem er i andre livsfaser, ulik aksept for seksuell utroskap, mer felles interesser i homofile par, selvvalgt gjensidig barnløshet som beskyttende faktor, eller hva er det... 

Ingen som jeg vet som vet. Så kan være så enkelt at det faktisk kun er seleksjonsbias. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Homofile menn har mer kvinnelig list, de lesbiske har mer mannlig list. Det sier seg selv at de mest feminine er de som er lengst utholdende og prøver i det siste til å få ting til å fungere. Og så har du de midt i mellom, de heterofile parene

Anonymkode: 5523c...57c

Wow, dette er final boss nivå av mental gymnastikk 😅 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 16.43):

Men da kan man ikke si "20 years post marriage", når vi enda ikke i 2029. Samboerskap er og forblir samboerskap - noe mer flyktig og uforpliktende enn ekteskap.

Anonymkode: 97f56...019

Partnerskapsloven ble innført i 1993. Vi har altså 31 års erfaring med likekjønnet ekteskap i Norge. Endringen i 2009 dreide seg om liturgi, trossamfunn og mater est-loven. 

Anonymkode: 54949...4d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 16.18):

Så igjen, rigget "statistikk", skapt av misogynister. Selvfølgelig burde det være andel, ikke antall. Antall alene sier ingenting. 

https://www.faktisk.no/artikler/x0qrz/homofile-ektepar-skiller-seg-oftere-enn-heterofile

"Forskerne konkluderte med at par bestående av to menn hadde 38 prosent større risiko for å bli skilt enn par av forskjellig kjønn. Kvinneparene hadde mer enn dobbelt så stor risiko for skilsmisse sammenlignet med heterofile par."

Det stemmer ikke at homofile menn sjeldent blir skilt.

Anonymkode: 39ba8...891

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 12.57):

Hvorfor er homofile menn flinkere enn heteroseksuelle par når det gjelder å få forhold til virke. 

For dere som ikke vet. Da har homofile par lavest statistikk på skilsmisse, etter kommer heteroseksuelle par og på toppen lesbiske par. 

Hva kan vi heteroseksuelle og lesbiske par lære av homofile?

Fordi menn henger seg ikke opp i uvesentligheter, og er ikke interessert i å styre partneren sin, slik som kvinner flest.

Anonymkode: 9b251...21b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant statistikk. Slenger på noe helt vill synsing fra min side, som har ingenting med statistikk å gjøre. Jeg kjenner to homofile par som har vært gift i evigheter, og begge de har åpent forhold. Sånn vidåpent, ikke sånn som heterofile har hvor det skal være sinnsykt omstendelig prosess for at alle parter skal trygges, men som i at de bare kan gå på grindr og finne en fremmed for et one night stand, havner i orgier her og der. 

Det kan være det ligger noe her, ikke nødvendigvis at alle har åpent ekteskap, men sånn veldig generelt så har jo menn et noe annet forhold til sex, det er en viss kjønnsforskjell her som jeg sikkert vil tro er statistisk gyldig å påstå (uten at jeg har statistikken). Så sexen er da i forlengelse av mitt synse-argument ikke like ofte kilde til problem for homofile par. 

En annen generaliserende greie jeg kom på som jeg tror er sant, er at det er kvinnen som oftest går. Da gir det jo seg selv at to kvinner vil oftere bryte enn to menn. Den som pusher på for skilsmissen er jo borte, så da kan jo de to gutta sitte i sofaen og prompe og krangle resten av livet uten at noen gjør noe.

Neida.. jeg vet ikke hvorofr kvinner oftere går.. de har vel kanskje høyere forventninger? For min del så er jeg litt sånn at jeg ikke nødvendigvis tror man er forelsket og "skal" være sammen med samme person resten av livet, jeg vet det er litt uromantisk men jeg tenker jo ikke det er verdens undergang å ha flere kjærligheter i løpet av voksenlivet. 

Anonymkode: 0034a...65e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har rett og slett åpne forhold.

Kjenner 3 par og det ene paret har holdt sammen i 7 år og det lengste paret 22 år. 

De spiser ute men kommer alltid hjem og tar godt vare på seg selv og hverandre.

Anonymkode: 1dcba...c5d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere er inne på noe ift åpne forhold. Alle homofile jeg kjenner er i åpne forhold. Jeg kjenner ingen lesbiske i åpne forhold. 

Anonymkode: d10fc...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror dere er inne på noe ift åpne forhold. Alle homofile jeg kjenner er i åpne forhold. Jeg kjenner ingen lesbiske i åpne forhold. 

Anonymkode: d10fc...8ec

Ergo et tegn på at åpent forhond er en bra ting.

Anonymkode: d5d46...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur at de blir mer likestilte når det kommer til husarbeid, 3. skiftet ol.og at det fører til mindre diskusjoner og krangling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (5 timer siden):

Eg trur at de blir mer likestilte når det kommer til husarbeid, 3. skiftet ol.og at det fører til mindre diskusjoner og krangling.

Hvorfor er ikke lesbiske forhold himmelen da? Da er man jo to til å dele det tredje skiftet, alle har boevne og ingen er mannebabyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan være det ligger noe her, ikke nødvendigvis at alle har åpent ekteskap, men sånn veldig generelt så har jo menn et noe annet forhold til sex, det er en viss kjønnsforskjell her som jeg sikkert vil tro er statistisk gyldig å påstå (uten at jeg har statistikken). Så sexen er da i forlengelse av mitt synse-argument ikke like ofte kilde til problem for homofile par. 

Jeg tror at det er en vesentlig faktor. Hvis hjernen og hormonene og hva-det-nå heter er noenlunde likt hos en homofil mann som hos denne heterofile mannen så er det å ha en partner som tenner på deg (og som du tenner på) en vesentlig faktor i å dempe frustrasjon og irritasjon som kommer i alle langvarige forhold.

Når dama ikke vil ha meg lengre så går det ikke så lang tid før forholdet er over. At så mange damer tenker at sex er «ekstrautstyr» i en romantisk relasjon er bare veldig vanskelig for meg å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi menn henger seg ikke opp i uvesentligheter, og er ikke interessert i å styre partneren sin, slik som kvinner flest.

Utroskap er da ikke uvesentlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ergo et tegn på at åpent forhond er en bra ting.

Anonymkode: d5d46...e07

Ikke hvis den ene parten ikke ønsker det. Menn flest ønsker å ligge rundt. De forstår også at andre menn, inkludert ektemannen, også ønsker å ligge rundt. Kvinner flest ønsker ikke å ligge rundt. Menn flest aksepterer ikke at kona ligger rundt, særlig fordi det fortsatt er tabu at en kvinne har mange partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tror at det er en vesentlig faktor. Hvis hjernen og hormonene og hva-det-nå heter er noenlunde likt hos en homofil mann som hos denne heterofile mannen så er det å ha en partner som tenner på deg (og som du tenner på) en vesentlig faktor i å dempe frustrasjon og irritasjon som kommer i alle langvarige forhold.

Når dama ikke vil ha meg lengre så går det ikke så lang tid før forholdet er over. At så mange damer tenker at sex er «ekstrautstyr» i en romantisk relasjon er bare veldig vanskelig for meg å forstå.

Det gjør også mange heterofile menn. Her er det mine mannlige ekser som kuttet ut sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utroskap er da ikke uvesentlighet. 

Utroskap er stort sett et symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...