Gå til innhold

Hva er homsenes hemmelighet når det gjelder samboer/ekteskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da kan man ikke si "20 years post marriage", når vi enda ikke i 2029. Samboerskap er og forblir samboerskap - noe mer flyktig og uforpliktende enn ekteskap.

Anonymkode: 97f56...019

«Even if the data includes both same-sex registered partnerships (1993–2008) and same-sex marriages (2009–2018), we chose to use the term marriages consistently since the same-sex registered partnership was intended to give them equal rights as married couples»

Anonymkode: 18ed9...0e2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei svaret er fortsatt at kvinner ikke er i forholdet.

Anonymkode: d5d46...e07

Nei. Tallene lyver. Det er rett og slett en gang sånn at menn flest, også de homofile, ikke er så opptatte av ekteskap. Å gifte seg er ikke like viktig for menn som for kvinner. Derfor har vi mye færre ekteskap mellom to menn enn mellom to kvinner. Så tallet er derfor villedende om man sammenligner mannlige homoseksuelle skilsmisser med lesbiske skilmisser!

Det er statistikk på brudd mellom ektefeller, men så vidt jeg vet ikke mellom samboere. Der kan tallene være omtrent like for alle tre grupper. Samboerskap oppløses mye oftere og lettere enn ekteskap. Men vi har ingen statistikk på det, i alle fall ikke noen som går på legning og kjønn hos parene som går skilte veier.

Anonymkode: 44626...a35

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minoritet, de "må" få forholdet til å fungere eller leve som single..

Anonymkode: 7c043...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo antall (rene tall), ikke prosentandel, så det sier jo ikke så veldig mye. Det inngås jo helt sikkert veldig mange flere heterofile ekteskap enn homofile, så selvsagt er det flere heterofile skilsmisser.

Vil også tro andelen ekteskap er høyere i prosentandel blant heterofile enn homofile?

Dvs. at tallene er vanskelig å sammenligne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i helvete kverulerer dere klovner på utgangspunktet til TS?? At homsene er lykkeligere sammen, enn heterofile og lesbiske er allmennkunnskap. Dere klovner skal vel ha kilde på at jorden er rund også??

Anonymkode: 89d8d...cc7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i helvete kverulerer dere klovner på utgangspunktet til TS?? At homsene er lykkeligere sammen, enn heterofile og lesbiske er allmennkunnskap. Dere klovner skal vel ha kilde på at jorden er rund også??

Nei, det er ikke allmennkunnskap. Det er mennesker det også, akkurat som heterofile par. Det er ingenting som forandrer seg bare fordi man ikke er hetero. Man kan være like mye utro, like sløsete med penger og like elendig til å gjøre husarbeid hjemme, som heterofile par opplever og som gnager i stykker ekteskap og forhold.

Kom ikke her og si at homoseksuelle og lesbiske plutselig blir noen engler av noen mennesker uten lyter og feil, bare fordi de ikke er hetero! For noe tullprat.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så hvorfor har du valgt en kvinne og ikke en mann å bli sammen med? Ønsker du ikke å være lykkelig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er homofile menn flinkere enn heteroseksuelle par når det gjelder å få forhold til virke. 

For dere som ikke vet. Da har homofile par lavest statistikk på skilsmisse, etter kommer heteroseksuelle par og på toppen lesbiske par. 

Hva kan vi heteroseksuelle og lesbiske par lære av homofile?

Anonymkode: b596e...86d

Vi er mer direkte, vi nyter og vi elsker. Vi er åpne om sex og direkte. Vi snakker ikke rundt, vi er åpne når vi skal lede hverandre til himmelske orgasmer, uten å legge noe i mellom. 

Anonymkode: dc046...de2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du hadde tatt deg bryet med å klikke på linken min så kunne du lese at:

»A 2022 study of Norway, using data up to 2018, found that divorce rates 20 years post-marriage were 5% lower for male-male marriages compared to male-female marriages and were 29% higher for female-female marriages vs female-male marriages.[15]

Altså _rater_ som er uavhengig av populasjons-størrelse.

Takk. Det er jo den prosentvise statistikken som er interessant, ikke absolutte tall.

Det ser ut til ekteskap mellom menn og heterofile par ligger omtrent på samme nivå når en tar høyden for at de ikke gifter seg så ofte. Så den signifikante forskjellen er først og fremst andre forhold vs kvinner-kvinner.

Anonymkode: 4776b...b68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile ektepar har sjeldnere barn sammen. "Among female couple households, 25% of married and 16% of unmarried couples had children in the household in 2023. Among male couples, 9% of married and 3% of unmarried couples had children in the household". Kilde: https://www.census.gov/library/stories/2024/11/same-sex-tables-2023.html

Uten barn får man pleie forholdet på en helt annen måte, så dette er nok en av grunnene.

En annen er at mange homofile par lever i åpne forhold, og selv om de også er oftere utro går de ikke nødvendigvis fra hverandre. Kjenner selv et homofilt par hvor det har vært faen så mye drama (ikke bare utroskap), men de holder likevel sammen.

I tillegg kan det hende at homofile sliter mer på datingmarkedet. De homofile parene jeg kjenner hadde alle problemer med å finne partner i utgangspunktet, og er vel redd for å sitte alene om de går fra hverandre. De lesbiske parene jeg kjenner har ikke hatt samme problemet med å skaffe dates, så det kan jo også ha en del å si. De lesbiske trenger ikke "holde ut" i et dårlig forhold for de vet at finnes flere fisk i havet.

Eller.. dette er vel kanskje ikke hva TS vil høre, såååå.. la oss bare si at det sikkert er fordi atte damer og sånn! Jah! Må jo være det, dumme damene vettu 🤪😅

Endret av HanneH1980
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er de som oftest initierer samlivsbrudd/skillsmisse. Hvis vi antar at lesbiske par har to «kvinne-personligheter» heller enn en av dem er mer «mannlig» og den andre mer «kvinnelig» (prøver å ikke tråkke på noen tær her) så gir det mening at lesbiske par skal ha større sjanse for skillsmisse.

Jeg lurer på om kvinner bare har mindre toleranse for å leve med en annen voksen. Litt inspirert av tråden om single har lyst på en samboer (det overveldende flertallet av kvinnelige responser var «nei, jeg vil leve alene»).

Man kan tenke seg at dette er kombinert med at kvinner tenderer til å lage sterkere nettverk utenfor heimen, slik at de får sine sosiale behov tilfredsstilt der?

Jeg tror også at de å planlegge å få barn, å ha barn, og det å ikke være i stand til å få barn lengre er en faktor her. Kanskje kvinner på 30 er mer åpne for å finne en mann og dele hus med ham for å (evt ubevisst) lage barn og dele på byrdene med det, mens en kvinne på 50 som har voksne barn eller er barnløs ikke ser poenget?

Som mann selv og samboende store deler av livet så synes jeg at det å dele livet med et annet menneske er givende - og krevende. Jeg ønsker å ha ei som jeg kan lage ekstra god mat til, som jeg kan dele en flaske vin med eller ei som kryper inntil meg i sofaen eller i senga når det er kaldt. Det gir meg glede og gjør at jeg føler meg som en mann.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da får du finne din kjære mann og leve lykkelig med ham i alle dine dager. Hvorfor er du på kvinneguiden, da? Join mannsforum i stedet - der kan du kanskje finne din kjære. Det hadde vært så fint hvis alle menn som misliker kvinner, hadde sex og forhold med hverandre i stedet. Vinn-vinn.

Jeg har ikke tenkt å finne noen som helst, verken mann eller kvinne. Til det er livet altfor kort og båndlegger meg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei. Tallene lyver. Det er rett og slett en gang sånn at menn flest, også de homofile, ikke er så opptatte av ekteskap. Å gifte seg er ikke like viktig for menn som for kvinner. Derfor har vi mye færre ekteskap mellom to menn enn mellom to kvinner. Så tallet er derfor villedende om man sammenligner mannlige homoseksuelle skilsmisser med lesbiske skilmisser!

Det er statistikk på brudd mellom ektefeller, men så vidt jeg vet ikke mellom samboere. Der kan tallene være omtrent like for alle tre grupper. Samboerskap oppløses mye oftere og lettere enn ekteskap. Men vi har ingen statistikk på det, i alle fall ikke noen som går på legning og kjønn hos parene som går skilte veier.

Tallene lyver ikke. Det er bevist 100-vis av ganger at forhold der kvinner ikke er involvert er mye mer stabile.

Fatter ikke hva dette er å gneldre videre på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å finne noen som helst, verken mann eller kvinne. Til det er livet altfor kort og båndlegger meg for mye.

Men da har du funnet din måte å være lykkelig på. Kjempebra!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da har du funnet din måte å være lykkelig på. Kjempebra!

Jada, her er alt i skjønneste orden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn går gjerne ikke før de har en ny å gå til. Kvinner er mer selvstendige.

Det har også mye å gjøre med at menn ikke har de samme kravene til et forhold som kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden kvinner er de som oftest går i et forhold, er det ganske naturlig at fravær av kvinne medfører færre brudd.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor er homofile menn flinkere enn heteroseksuelle par når det gjelder å få forhold til virke. 

For dere som ikke vet. Da har homofile par lavest statistikk på skilsmisse, etter kommer heteroseksuelle par og på toppen lesbiske par. 

Hva kan vi heteroseksuelle og lesbiske par lære av homofile?

Anonymkode: b596e...86d

Homofile menn har mer kvinnelig list, de lesbiske har mer mannlig list. Det sier seg selv at de mest feminine er de som er lengst utholdende og prøver i det siste til å få ting til å fungere. Og så har du de midt i mellom, de heterofile parene

Anonymkode: 5523c...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mindre andel homofile par enn lesbiske og heterofile par som gifter seg. 

Kanskje man da kan anta at de homofile som gifter seg er en selektert gruppe som er sikrere på forholdet.

For øvrig er det ganske kjent blant lesbiske at forholdene ofte kan bli seriøse litt for fort. Hos kvinner er det en tendens til at romantiske og mer seriøse følelser oppstår når man har sex, det har med tilknytningshormoner å gjøre. Med to kvinner, blir effekten dobbelt så sterk. En stående vits i lesbemiljøet er "the U-haul joke" (Hva har lesbene med seg på andre date? Flyttebil.) Stereotypien er at man raskt knytter seg til hverandre, skaffer seg katt og potteplanter og evt gifter seg og får barn. Så kan det jo i ettertid vise seg at man gikk litt for fort fram fordi man var forelsket. 

Anonymkode: 29d47...14e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannlige homofile par har omtrent samme skilsmisserate som heterofile par. Lesbiske har høyere.

Anonymkode: d1ca5...b3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...