Gå til innhold

Hva er homsenes hemmelighet når det gjelder samboer/ekteskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er homofile menn flinkere enn heteroseksuelle par når det gjelder å få forhold til virke. 

For dere som ikke vet. Da har homofile par lavest statistikk på skilsmisse, etter kommer heteroseksuelle par og på toppen lesbiske par. 

Hva kan vi heteroseksuelle og lesbiske par lære av homofile?

Anonymkode: b596e...86d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser for meg at de har flere sammenfallende interesser og at begge parter har en interesse av å holde sex livet i gang.

Så er det vel kjent at mannlige homofile har mer forekomst av utroskap, kanskje derfor de tenderer til å passe på utseendet, og kanskje denne risikoen (og muligheten) holder forholdet mer engasjert?

Hvis jeg kunne «velge» legning så tror jeg at mannlig homofil gir mest lykke?

Anonymkode: 18ed9...0e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor er homofile menn flinkere enn heteroseksuelle par når det gjelder å få forhold til virke. 

For dere som ikke vet. Da har homofile par lavest statistikk på skilsmisse, etter kommer heteroseksuelle par og på toppen lesbiske par. 

Det at de ikke bryter, betyr ikke at forholdene virker bedre. For eksempel, er homofile menn oftere utro enn heterofile menn. Da godtar mange homofile menn utroskap, da. Siden de ikke bryter.

Anonymkode: 97f56...019

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så er det vel kjent at mannlige homofile har mer forekomst av utroskap, kanskje derfor de tenderer til å passe på utseendet, og kanskje denne risikoen (og muligheten) holder forholdet mer engasjert?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For eksempel, er homofile menn oftere utro enn heterofile menn.

Ja, men hvorfor har homofile par betre sjans av lykkes, selvom de er oftere utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men hvorfor har homofile par betre sjans av lykkes, selvom de er oftere utro?

Kanskje er de mer tolerante ang. "utroskap" enn heterofile? Det er jo noen heterofile som synes utroskap ikke er grunn nok for å skilles, og kanskje denne andelen er større i det homofile miljøet?

Endret av 911
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For dere som ikke vet. Da har homofile par lavest statistikk på skilsmisse 

Nei; det har de ikke.

Anonymkode: 4776b...b68

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gitt alle klagene jeg hører fra venninner i hetrofile forhold;

Mann som ikke kan vaske klær, som ikke kan lage mat (og forventer at samboer som har jobber overtid skal komme hjem å lage middag), som ikke kan være en forelder for sine egne barn for det blir for mye for dem, som ikke kan … etc…

Jeg kan godt forstå at ting fort er mer likestilt i et forhold med 2 menn.

Spørsmålet er kanskje mer hvorfor det ikke er likt for lesbiske par, for det burde være mer likestilt det også.

Anonymkode: 168cc...dd9

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er varighet for et forhold et mål på å «lykkes», mener du? På hvilket grunnlag mener du det?

Mine besteforeldre, deres foreldre etc hadde alle varige forhold. Jeg vi, anslå at få av dem hadde forhold jeg vil betegne som «vellykket». 
Så før vi godtar premisset ditt - at varig er å lykkes - så må vi ha grunnlaget for den vurderingen. Jeg tror den er feilaktig.

Anonymkode: 5137f...694

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke denne statistikken være litt feil (hvor enn den er) hvis det kun går på skilsmisse? Veldig mange,  både heterofile og homofile, velger å ikke gifte seg, men jeg vil tro andelen gifte er større blant heteroer?

Er selv i et lesbisk forhold der ting ikke er som de burde, og har vært sammen i 10 år, men ikke så dårlig at det bør bli slutt heller. Lesbian Bed Death er jo en greie, at man da glir mer over til å være venner. Er man mer i miljøet er det kanskje mer utroskap der også, hvis man har blitt mer venner, og samtidig har en stor krets av venners venner som er skeive? Men mange homofile menn er jo veldig i miljøet, så da burde det eventuelt være problematisk der og.

Anonymkode: 16d97...d79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke denne statistikken være litt feil (hvor enn den er) hvis det kun går på skilsmisse? Veldig mange,  både heterofile og homofile, velger å ikke gifte seg, men jeg vil tro andelen gifte er større blant heteroer?

Anonymkode: 16d97...d79

Statistikk over ekteskapsinngåelse og skilsmisser er vel den eneste statistikken vi faktisk har tilgjengelig da det går i offentlige lister.
Om du er samboer i 10 år eller ikke vet vel ikke staten noe om? For alt de vet er det der en romkamerat.

Det hadde jo vært interessant å ha en juridisk side ved samboerskap (men som var mindre besværlig å komme ut av enn ekteskap) som ble ført opp i offentlige lister slik at man har bedre.. oversikt? eller noe.

Anonymkode: adc3c...403

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så må TS hoste opp noe statistikk. Ellers blir tråden en bare synsing og meninger. Da er det ingenting å diskutere.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

For det første så må TS hoste opp noe statistikk. Ellers blir tråden en bare synsing og meninger. Da er det ingenting å diskutere.

https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/statistikk/ekteskap-og-skilsmisser/artikler/hva-sier-statistikken-om-skilsmisse-i-norge

Sitat

Homofile kvinner skiller seg oftere

Blant heterofile par er det, naturlig nok, like mange menn som kvinner som skiller seg. Det samme gjelder imidlertid ikke blant de som har inngått et likekjønnet ekteskap. Mens det i 2022 var 63 skilsmisser blant likekjønnete kvinnelige par, var det bare 28 blant mannlige. Tallene her er langt lavere enn for ulikekjønnete ekteskap, men ulikheten har bestått like lenge som vi har ført statistikk om dette.

Anonymkode: adc3c...403

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (30 minutter siden):

Jeg trodde dette var noe som alle viste om😅

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk, Anonymkode: adc3c...403 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg trodde dette var noe som alle viste om😅

Takk, Anonymkode: adc3c...403 😇

Joda,mulig det. Jeg er bare allergisk mot tråder som dette uten noe som helst form for kilder. Tusen takk for kilden forresten. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig statistikk. Men jeg stusser litt på denne:

Mens det i 2022 var 63 skilsmisser blant likekjønnete kvinnelige par, var det bare 28 blant mannlige.

Altså er det flere kvinner enn menn i likekjønnede ekteskap som skiller seg. Men disse tallene forteller oss ikke noe særlig uten at vi vet hvor mange ekteskap det er snakk om? Dette er antall, ikke andel. Om det er dobbelt så mange kvinnelige likekjønnede ekteskap som mannlige, så er jo skilsmisseraten ca lik. 

Etter litt graving ser det ut til at det i 2021 ble inngått 202 ekteskap blant kvinner, og 94 blant menn. 
Da er jo ikke forskjellen i skilsmissetall så rar. 

https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/LHBT/familie-foreldreskap/#section-146 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hemmeligheten er vel ingen kvinner involvert, ganske åpenbart. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (3 minutter siden):

Hemmeligheten er vel ingen kvinner involvert, ganske åpenbart. 

Og dette lurer folk på? Burde være SVÆRT åpenbart, iom at man også ser statistikken på lesbiske par.

Tråden kan avsluttes.

Anonymkode: d5d46...e07

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...