Mr X Skrevet 20. desember #101 Del Skrevet 20. desember 000VF000 skrev (9 timer siden): Nei. I likhet med Russland så sparer de yngre generasjoner. Det er lett å være trener foran skjermen. Ja, de "sparer" de unge, overlater alt ansvaret til bestefedrene og med det kan det vel ikke være så farlig for Ukraina da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 21. desember #102 Del Skrevet 21. desember Amantha skrev (På 25.11.2024 den 3.03): Nærmest i hva? Jeg anser ikke Ukraina som et direkte naboland av Norge, selv om det ligger i Europa. De er ikke så langt unna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 21. desember #103 Del Skrevet 21. desember Her er det er helvette pga ukrainske flyktninger. Kommunen har ansvar for bosettingen i kommunen å i en gate der det bor barn og er en barnehage bor det en svært aggresiv narkoman i kommunal bolig. Gata er steng av politiet ukentlig, vi tørr ikke gå ut i gata, det er beslaglagt økser, kniver og macheter.. Jeg er selv ufør og enslig med barn. Kommunen har gitt meg beskjed om at vi må tolerere aggresive narkomane i gata fordi de prioriteter at ukrainer skal ha et bosted, derfor kan ikke de narkomane flyttes. Jeg som enslig ufør måtte selge leiligheten min å flytte hvis jeg ikke ville ha en aggresiv narkoman til nabo. Jeg må si kommuene driver en ufyselig politikk. Når barna mine ikke kan gå trygt i gata i ei lita bygd i norge så kan folk fra andre land reise hjem. Det bør være trygt for meg og ungene først. Pga dette har jeg blitt svært fiendlig å ønsker ingen velkommen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet 21. desember #104 Del Skrevet 21. desember Bare å sende dem hjem alle sammen, store deler av landet er trygt og der kan de bo. Det er slik at landet er okkupert, og de må flykte fra egen regjering eller lands styre. De er i tillegg noen snyltere av rang, så disse er det bare å sende hjem. Spesielt mennene i krigsdyktig alder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet lørdag kl 14:17 Forfatter #105 Del Skrevet lørdag kl 14:17 VXL100 skrev (På 21.12.2024 den 18.05): Bare å sende dem hjem alle sammen, store deler av landet er trygt og der kan de bo. Det er slik at landet er okkupert, og de må flykte fra egen regjering eller lands styre. De er i tillegg noen snyltere av rang, så disse er det bare å sende hjem. Spesielt mennene i krigsdyktig alder. På dagsrevyen i går, var det en reportasje om at halvparten av ukrainerne hadde bestemt seg for å bli her. De sa også at det var en stor økning av unge gutter på 16-17 som kom for å slippe militærtjenesten. Dette har vel ikke vært hensikten med den kollektive beskyttelsen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet i går, 03:25 #106 Del Skrevet i går, 03:25 Amossa skrev (På 22.11.2024 den 13.41): Det hører til sjeldenhetene at jeg er enig med FrP, men er enig i dette. Store deler av Ukraina har aldri vært berørt av krig. Hus og leiligheter står uberørte, eller de er leid ut. Folk trenger selvfølgelig rimelig tid til å avslutte jobb og skole her i Norge, men de bør reise tilbake straks det er mulig. Etter min mening var vi altfor raske og "lettvinte" da vi tok i mot de ukrainske flyktningene. De fikk fordeler som ingen andre flyktninger fikk (f.eks. frivillig asylmottak, kollektiv beskyttelse), og det syntes jeg var dypt urettferdig. I mitt hode skal folk behandles likt- uansett hvor de kommer fra. Helt enig med deg og jeg er heller ingen typisk frp’er, selv om de har vokst på meg det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå