Pilleville Skrevet 24. november #61 Del Skrevet 24. november jaeols skrev (2 timer siden): De bør reise hjem å hjelpe til i kampen mot russerne..Det er flaut å gjemme seg i Norge. Skal de belaste vårt trygdesystem? Enig med deg, men det er nok ikkje det flesteparten av de ønsker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 24. november #62 Del Skrevet 24. november Pilleville skrev (3 timer siden): Enig med deg, men det er nok ikkje det flesteparten av de ønsker. Nei de vil gå på trygd i Norge, å slippe å jobbe. Tipper at det ikke var intensjonen med å dra de hit. Dette blir dyrt for Norge. I det minste bør de komme seg i jobb. Men jeg synes de er feige. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 24. november #63 Del Skrevet 24. november Anonym1002 skrev (På 22.11.2024 den 15.09): Globalistene vil sikkert bli kvitt alle ukrainere. Men ok - hvorfor skal ikke kvinner også returneres? Er dere plutselig imot likestilling nå? Kvinner skal også returneres! De må hjelpe landet sitt. Alternativet er skremmende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 25. november #64 Del Skrevet 25. november (endret) Klesstativ skrev (13 timer siden): Ja, man hjelper gjerne de som står en nærmest. Det er vel selvforklarende? Du må jo være helt fjern for å tro at vi skal hjelpe et afrikansk land på andre siden av verden på lik linje med naboland. Nærmest i hva? Jeg anser ikke Ukraina som et direkte naboland av Norge, selv om det ligger i Europa. Endret 25. november av Amantha 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 25. november #65 Del Skrevet 25. november Amantha skrev (6 timer siden): Nærmest i hva? Jeg anser ikke Ukraina som et direkte naboland av Norge, selv om det ligger i Europa. Ukraina er et land nært Norge. Ingen tvil om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 25. november #66 Del Skrevet 25. november Nå må de reise hjem fra Norge, Ukraina trenger de. De mangler folk over alt. Her skal de ikke være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 25. november #67 Del Skrevet 25. november Amossa skrev (På 22.11.2024 den 17.45): Vi slipper ikke inn "alt", som du skriver. De som kommer til Norge søker om asyl, og bor på asylmottak mens søknaden deres gjennomgås og kontrolleres. Viser det seg at de ikke er truet/forfulgt i eget land, evt. at det er trygt der, så blir de returnert. Det gjelder f.eks. afghanere. I motsetning til andre fikk alle ukrainere kollektiv godkjenning. De unngikk individuell vurdering. Selv de som kom fra trygge områder fikk bli i Norge. Mens andre må vente i flere år for at søknaden deres skal bli behandlet, kan ukrainere flytte i bolig og motta norske sosiale ytelser straks de kommer. Synes du det er rettferdig? Hvorfor mener du at ukrainere ikke skal behandles på samme måte som andre? Jo vi slipper inn alt, det må bli mye strengere.. og stopp importen fra ikke-vestlige land. De får vi bare problemer med. Og send ut Ukrainske menn som kan være soldater i Ukraina. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. november #68 Del Skrevet 25. november Amossa skrev (På 22.11.2024 den 17.45): Vi slipper ikke inn "alt", som du skriver. De som kommer til Norge søker om asyl, og bor på asylmottak mens søknaden deres gjennomgås og kontrolleres. Viser det seg at de ikke er truet/forfulgt i eget land, evt. at det er trygt der, så blir de returnert. Det gjelder f.eks. afghanere. I motsetning til andre fikk alle ukrainere kollektiv godkjenning. De unngikk individuell vurdering. Selv de som kom fra trygge områder fikk bli i Norge. Mens andre må vente i flere år for at søknaden deres skal bli behandlet, kan ukrainere flytte i bolig og motta norske sosiale ytelser straks de kommer. Synes du det er rettferdig? Hvorfor mener du at ukrainere ikke skal behandles på samme måte som andre? Akkurat når det gjelder kollektiv beskyttelse, så slippes alle inn, og de blir svært raskt bosatt. Denne beskyttelsen er svakere enn vanlig asylstatus, der søknadene vurderes individuelt og svært nøye før flyktningen bosettes. Jeg har aldri forstått hvorfor det ikke skal vurderes hvorvidt de som kommer hit fra Ukraina, faktisk TRENGER denne beskyttelsen. Alle andre flyktninger vurderes med argusøyne. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 25. november #69 Del Skrevet 25. november Rosalilje84 skrev (4 timer siden): Akkurat når det gjelder kollektiv beskyttelse, så slippes alle inn, og de blir svært raskt bosatt. Denne beskyttelsen er svakere enn vanlig asylstatus, der søknadene vurderes individuelt og svært nøye før flyktningen bosettes. Jeg har aldri forstått hvorfor det ikke skal vurderes hvorvidt de som kommer hit fra Ukraina, faktisk TRENGER denne beskyttelsen. Alle andre flyktninger vurderes med argusøyne. De fra Ukraina slipper mye lettere inn, og de må raskt ut igjen. Mange trygge steder i Ukraina, og de må sloss for landet sitt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullen Skrevet 6. desember #70 Del Skrevet 6. desember (endret) Ble oppriktig lei meg da min ukrainske kollega kunne fortelle meg hvordan mange ukrainske flyktninger utnytter systemet vårt. Hun satt på bussen på vei til jobb og overhørte to ukrainske MENN som skrøt utbetalingene sine, samt tipset hverandre hvordan de kunne utnytte mer. Feks at de kunne stille seg i matkøer for gratis mat og dermed slippe matutgiftene i tillegg til alt de får fra før. De fikk hele 2000 kr mer utbetalt i mnd enn hva min ukrainske kollega som jobber og sliter 100% i sykehjem får i månedslønn. I tillegg får de dekket lege, tannlege, strøm++ Og da i tillegg mat siden de kan stille seg i matkø og få med hjem poser med matvarer og diverse. Julehjelpen vi gjerne gir når vi handler i butikken og sponser noen varer ekstra i ‘julehelp handlevogna’ går med andre ord kanskje til disse snylterne😔 Vi har ganske mange fattige nordmenn rundt oss. Mer enn vi liker å tenke på. Da e denne forskjellsbehandlingen av fattige nordmenn og ukrainske flyktninger egentlig skikkelig ille😞 Endret 6. desember av Jullen 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 6. desember #71 Del Skrevet 6. desember Jullen skrev (11 timer siden): Ble oppriktig lei meg da min ukrainske kollega kunne fortelle meg hvordan mange ukrainske flyktninger utnytter systemet vårt. Hun satt på bussen på vei til jobb og overhørte to ukrainske MENN som skrøt utbetalingene sine, samt tipset hverandre hvordan de kunne utnytte mer. Feks at de kunne stille seg i matkøer for gratis mat og dermed slippe matutgiftene i tillegg til alt de får fra før. De fikk hele 2000 kr mer utbetalt i mnd enn hva min ukrainske kollega som jobber og sliter 100% i sykehjem får i månedslønn. I tillegg får de dekket lege, tannlege, strøm++ Og da i tillegg mat siden de kan stille seg i matkø og få med hjem poser med matvarer og diverse. Julehjelpen vi gjerne gir når vi handler i butikken og sponser noen varer ekstra i ‘julehelp handlevogna’ går med andre ord kanskje til disse snylterne😔 Vi har ganske mange fattige nordmenn rundt oss. Mer enn vi liker å tenke på. Da e denne forskjellsbehandlingen av fattige nordmenn og ukrainske flyktninger egentlig skikkelig ille😞 Jeg tenker det ikke handler om å sende ukrainere hjem, men at de sosiale støttene bør være likt i Europa, slik at det ikke er størrelsen på sosialhjelpen som er avgjørende hvilket land du flykter til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 6. desember #72 Del Skrevet 6. desember DelvisPresley skrev (På 24.11.2024 den 12.32): Jeg liker ukrainere, jeg. De kan gjerne bli for min del. Integreres veldig greit. Min erfaring og. Møter mest ukrainere i jobb, som i butikk, sykepleie og hjemmesykepleien . Snakkes mye om navere og trygd i denne tråden, men antar det ikke blir noen skille så man også mister ressurser . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 6. desember Forfatter #73 Del Skrevet 6. desember Jullen skrev (11 timer siden): Ble oppriktig lei meg da min ukrainske kollega kunne fortelle meg hvordan mange ukrainske flyktninger utnytter systemet vårt. Hun satt på bussen på vei til jobb og overhørte to ukrainske MENN som skrøt utbetalingene sine, samt tipset hverandre hvordan de kunne utnytte mer. Feks at de kunne stille seg i matkøer for gratis mat og dermed slippe matutgiftene i tillegg til alt de får fra før. De fikk hele 2000 kr mer utbetalt i mnd enn hva min ukrainske kollega som jobber og sliter 100% i sykehjem får i månedslønn. I tillegg får de dekket lege, tannlege, strøm++ Og da i tillegg mat siden de kan stille seg i matkø og få med hjem poser med matvarer og diverse. Julehjelpen vi gjerne gir når vi handler i butikken og sponser noen varer ekstra i ‘julehelp handlevogna’ går med andre ord kanskje til disse snylterne😔 Vi har ganske mange fattige nordmenn rundt oss. Mer enn vi liker å tenke på. Da e denne forskjellsbehandlingen av fattige nordmenn og ukrainske flyktninger egentlig skikkelig ille😞 Det blir så feil når eget folk har altfor lite å leve av, og må akseptere dette. Jeg vet ikke nok om det heller, men følger litt med på nyheter og hva politikerne diskuterer. Det er akkurat disse tingene som vises på meningsmålingene til Frp. Samtidig har vi jo ingen garanti for at vanlige folk som sliter, vil få det noe bedre om Frp kommer til makten og bremser u-hjelp og innvandring. Politikerspråk og valgflesk er ganske vanskelig å skjønne seg på. Frp er heller ikke stort nok alene, og det er slett ikke sikkert at de blir enige med Høyre om noe annet enn å fjerne formuesskatter og ødelegge velferdsordninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 9. desember #74 Del Skrevet 9. desember Det opppleves helt absurd at Norge skal gi opphold til i underkant av 20000 av det jeg vil kalle ukrainske desertører (menn 18-60) Ukrainske myndigheter har bestemt at alle menn mellom 18 og 60 år har utreiseforbud. Alle, absolutt alle kan bidra på en eller annen måte med forsvaret av fedrelandet sitt. Det er mer enn nok å gjøre for de som ikke er stridsdyktige. Hele vesten støtter opp med materiell og penger til støtte for det ukrainske forsvaret samtidig som ukrainske menn deserterer i hopetall. Som Nansen i sin tid uttalte det, “Et folk som ikke er villig til å forsvare sin frihet, fortjener den ikke.” Dette sitatet reflekterer Nansens sterke tro på at frihet må beskyttes aktivt, og at det krever ansvar og vilje til å kjempe for den. Alle ukrainske menn mellom 18-60 som ikke har en gyldig grunn fra egne myndigheter bør sendes ut av Norge. At myndighetene har bestemt at det kun er menn som er vernepliktige er en annen sak, men det er vel fortsatt kulturelt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 9. desember #75 Del Skrevet 9. desember Perine skrev (På 22.11.2024 den 12.55): Det har vært krevende for vårt land og folk med alle de ukrainske flyktningene som kom hit, og fortsatt kommer. Men å kaste dem ut nå, går det an da? Krigen er ikke over og det smeller jo mer eller mindre over hele landet deres fortsatt. Truslene om atomvåpen er også der. Er det typisk Frp-populistisk kanskje? Antakelig bare snakk. Frp vil returnere 5000 ukrainere: – Kommer fra trygge områder | ABC Nyheter Det er mange i FRP som digger Putin og Russland, så jeg er ikke overrasket at dette søppelet kommer fra FRP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 9. desember Forfatter #76 Del Skrevet 9. desember 000VF000 skrev (47 minutter siden): Det er mange i FRP som digger Putin og Russland, så jeg er ikke overrasket at dette søppelet kommer fra FRP. Ja, men Frp trekker velgere på det. Selv om de vinner valget, så vil de nok ikke klare å få gjennomslag for den politikken sammen med høyre. Mange av oss vanlige arbeiderklassefolk har litt ekstreme meninger, og sluker Frps valgløfter. Vi andre er litt tregere, og blir heller stående på den sosialistiske siden, tross misnøye og frustrasjon over dyrtid og verdensproblemer. (snakker for meg selv altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomH Skrevet 9. desember #77 Del Skrevet 9. desember Vi burde heller returnere 60000 syrere og somaliere. Ukrainerne er i det minste folk som ønsker å jobbe og bli integrert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 10. desember Forfatter #78 Del Skrevet 10. desember Det lot ikke vente lenge på seg før de også ville hive ut syrerne Frp ber syrere reise hjem | ABC Nyheter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 10. desember #79 Del Skrevet 10. desember thomH skrev (På 9.12.2024 den 15.39): Vi burde heller returnere 60000 syrere og somaliere. Ukrainerne er i det minste folk som ønsker å jobbe og bli integrert. https://www.document.no/2024/12/09/somaliske-menn-i-oslo-er-15-ganger-mer-voldelig-enn-etniske-nordmenn/ 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 11. desember #80 Del Skrevet 11. desember thomH skrev (På 9.12.2024 den 15.39): Vi burde heller returnere 60000 syrere og somaliere. Ukrainerne er i det minste folk som ønsker å jobbe og bli integrert. Bullshit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå