jaeols Skrevet 21. desember 2024 #101 Del Skrevet 21. desember 2024 Amantha skrev (På 25.11.2024 den 3.03): Nærmest i hva? Jeg anser ikke Ukraina som et direkte naboland av Norge, selv om det ligger i Europa. De er ikke så langt unna!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 21. desember 2024 #102 Del Skrevet 21. desember 2024 Her er det er helvette pga ukrainske flyktninger. Kommunen har ansvar for bosettingen i kommunen å i en gate der det bor barn og er en barnehage bor det en svært aggresiv narkoman i kommunal bolig. Gata er steng av politiet ukentlig, vi tørr ikke gå ut i gata, det er beslaglagt økser, kniver og macheter.. Jeg er selv ufør og enslig med barn. Kommunen har gitt meg beskjed om at vi må tolerere aggresive narkomane i gata fordi de prioriteter at ukrainer skal ha et bosted, derfor kan ikke de narkomane flyttes. Jeg som enslig ufør måtte selge leiligheten min å flytte hvis jeg ikke ville ha en aggresiv narkoman til nabo. Jeg må si kommuene driver en ufyselig politikk. Når barna mine ikke kan gå trygt i gata i ei lita bygd i norge så kan folk fra andre land reise hjem. Det bør være trygt for meg og ungene først. Pga dette har jeg blitt svært fiendlig å ønsker ingen velkommen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet 21. desember 2024 #103 Del Skrevet 21. desember 2024 Bare å sende dem hjem alle sammen, store deler av landet er trygt og der kan de bo. Det er slik at landet er okkupert, og de må flykte fra egen regjering eller lands styre. De er i tillegg noen snyltere av rang, så disse er det bare å sende hjem. Spesielt mennene i krigsdyktig alder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 28. desember 2024 Forfatter #104 Del Skrevet 28. desember 2024 VXL100 skrev (På 21.12.2024 den 18.05): Bare å sende dem hjem alle sammen, store deler av landet er trygt og der kan de bo. Det er slik at landet er okkupert, og de må flykte fra egen regjering eller lands styre. De er i tillegg noen snyltere av rang, så disse er det bare å sende hjem. Spesielt mennene i krigsdyktig alder. På dagsrevyen i går, var det en reportasje om at halvparten av ukrainerne hadde bestemt seg for å bli her. De sa også at det var en stor økning av unge gutter på 16-17 som kom for å slippe militærtjenesten. Dette har vel ikke vært hensikten med den kollektive beskyttelsen? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 29. desember 2024 #105 Del Skrevet 29. desember 2024 Amossa skrev (På 22.11.2024 den 13.41): Det hører til sjeldenhetene at jeg er enig med FrP, men er enig i dette. Store deler av Ukraina har aldri vært berørt av krig. Hus og leiligheter står uberørte, eller de er leid ut. Folk trenger selvfølgelig rimelig tid til å avslutte jobb og skole her i Norge, men de bør reise tilbake straks det er mulig. Etter min mening var vi altfor raske og "lettvinte" da vi tok i mot de ukrainske flyktningene. De fikk fordeler som ingen andre flyktninger fikk (f.eks. frivillig asylmottak, kollektiv beskyttelse), og det syntes jeg var dypt urettferdig. I mitt hode skal folk behandles likt- uansett hvor de kommer fra. Helt enig med deg og jeg er heller ingen typisk frp’er, selv om de har vokst på meg det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen4ya Skrevet 31. desember 2024 #106 Del Skrevet 31. desember 2024 Ukrainere er generelt veldig smarte. De har lært hele nav systemet ut og inn og utnytter til det fulle, men fortsatt sitter de på tiktok og klager at de blir tvunget til å gå på skole for å lære språket. Det er tusenvis av innlegg hvor de tipser hverandre hvordan de skal ha mer av NAV-systemet og røde kors. Man skal være ganske naiv hvis man tror dem skal reise hjem etter krigen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 31. desember 2024 #107 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Queen4ya skrev (7 timer siden): Ukrainere er generelt veldig smarte. De har lært hele nav systemet ut og inn og utnytter til det fulle, men fortsatt sitter de på tiktok og klager at de blir tvunget til å gå på skole for å lære språket. Det er tusenvis av innlegg hvor de tipser hverandre hvordan de skal ha mer av NAV-systemet og røde kors. Man skal være ganske naiv hvis man tror dem skal reise hjem etter krigen Ukraina har et førsteklasses skolesystem. Bedre enn Norge. Og de har en utdannet befolkning med titusenvis av dyktige ingeniører. Endret 31. desember 2024 av 000VF000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 31. desember 2024 #108 Del Skrevet 31. desember 2024 Andrine& skrev (På 21.12.2024 den 17.50): Her er det er helvette pga ukrainske flyktninger. Jeg er selv ufør og enslig med barn. Å skylde på flyktninger for sine problemer er ikke stort bedre enn folk som skylder på uføre, for deres problemer. Tenk deg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. desember 2024 Forfatter #109 Del Skrevet 31. desember 2024 000VF000 skrev (1 time siden): Å skylde på flyktninger for sine problemer er ikke stort bedre enn folk som skylder på uføre, for deres problemer. Tenk deg om. Det skyldes ikke på flyktninger, men på kommunenes håndtering. kommunen skaffer boliger til flyktninger for enhver pris, også når flyktningen er voldelig og bruker rusmidler. Norske (med helseutfordringer) som ikke har noe sted å bo, får bare avslag fordi kommunen ikke har nok boliger. Så her er det stor forskjellsbehandling. Det vil heller ikke bli bedre hvis denne midlertidige ordningen blir permanent. Og leiemarkedet blir ikke enklere for ressurssvake nordmenn fremover. Det er slik offentlig likegyldighet som fører til kriminalitet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 31. desember 2024 #110 Del Skrevet 31. desember 2024 000VF000 skrev (2 timer siden): Å skylde på flyktninger for sine problemer er ikke stort bedre enn folk som skylder på uføre, for deres problemer. Tenk deg om. Jeg vet. Men dette kommer av styringen og holdningen til de som bestemmer. De skaper en situasjon som gjør det farlig for mine barn. En direkte konsekvens av at det er tatt inn flyktninger. Hvorfor skal jeg akseptere å bli jagd fra mitt hjem? Jeg må selge leilighten å sånn markedet er nå må jeg ut på leilemarkedet. Hvorfor skal jeg som enslig ufør bli behanldet på den måten? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrivatiserAlt Skrevet i går, 14:39 #111 Del Skrevet i går, 14:39 Dette kommer ikke til å skje. Det er for kostnadskrevende og logistisk utfordende. Frp bruker dette som ren valgflesk. Dette fordi Frp appellerer til menn i arbeiderklassen, som liker tøff retorikk og no-bullshit holdninger. Men det kommer fortsatt ikke til å skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 18 timer siden #112 Del Skrevet 18 timer siden Andrine& skrev (På 31.12.2024 den 23.23): Jeg vet. Men dette kommer av styringen og holdningen til de som bestemmer. De skaper en situasjon som gjør det farlig for mine barn. En direkte konsekvens av at det er tatt inn flyktninger. Hvorfor skal jeg akseptere å bli jagd fra mitt hjem? Jeg må selge leilighten å sånn markedet er nå må jeg ut på leilemarkedet. Hvorfor skal jeg som enslig ufør bli behanldet på den måten? Tror du at de gjør deg bevisst, mot deg personlig? Og hvor skal vanskeligstilte bo, egne landsbyer? Du kan takke Stortinget for at de har lagt ned psykiatri og tilbud for rusavhengige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kapt.Chat Skrevet 17 timer siden #113 Del Skrevet 17 timer siden cppdude skrev (På 17.12.2024 den 18.20): Jeg tenker det er veldig korttenkt, når vi ikke vet hva fremtiden vil bringe for Ukraina etter Trump inntar det hvite hus. Worst case er at Ukraina blir gitt på sølvfat til Russland, som på sin side nok vil sørge for å kvitte seg med en stor haug Ukrainere. Det har jo kommet frem i senere tid at da de invaderte i februar 2022, så hadde de med seg omfattende lister over nøkkelfolk som skulle elimineres. Da snakker jeg om politi, militær, lærere, journalister, administrasjon, prester, osv. Men, jeg forventer i grunn ikke noe mer av Frp. Dette er jo et parti som sjeldent klarer å tenke lenger frem enn 6 mnd. Strengt tatt så kan vi vel ikke si noe sikkert om fremtiden i noen land, spådommer kalles det. Og når det gjelder nøkkelfolkene som du nevner, så kan jo de få en legitim rett på asyl, visst det viser seg at de er spesifikt truet eller forfulgt i hjemlandet, men det siste vil først intreffe etter en beleiring av landet. Det er mange som ikke klarer å tenke lenger enn 6 mnd frem i tid som du sier, blant annet når kollektiv asyl til Ukrainere ble innvilget. Det er klart med de sosiale støtteordningene som ble invilget for Ukrainske flyktninger, som er langt mer rause enn i noen andre land, så er det en gulrot for å stikke fra hjemlandet. Denne ordningen hadde jo vært gullkantet selv i fredstid, så da kan man bare tenke på hvordan den fremstår i krigstid. At det ikke blir gjort en siling av ukrainere som får invilget støtte er merkelig, at vi skal gi støtte til Ukrainere i stridsdyktig alder er umoralsk ovenfor hjemlandet deres og de som risikerer livet for å forsvare hjemlandet. Og de i stridsdyktig alder som forlater hjemlandet, hva kan vi si om moralen deres. Hva du ser frem i tid er jo bare vage hypoteser, og visst vi ønsker at politikken skal basere seg på vage hypoteser frem i tid, så blir ihvertfall ingenting gjort. Nei vi kan ikke gjøre sånn og sånn, fordi vi tror at fremtiden kanskje blir slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 11 timer siden #114 Del Skrevet 11 timer siden 000VF000 skrev (6 timer siden): Tror du at de gjør deg bevisst, mot deg personlig? Og hvor skal vanskeligstilte bo, egne landsbyer? Du kan takke Stortinget for at de har lagt ned psykiatri og tilbud for rusavhengige. Personlig nei, men som en gruppe enslig uføre med behov for et sted å bo. Det er ikke mulig å flytte aggresive narkomane vekk fra gater der det bor barn og er en barnehage fordi flyktningene kommer først å blir prioritert i kommunen. Ikke bland stortinget opp i det. Det er snakk om en mann som går rundt å skriker til random folk ute at jeg skal skjære opp den jævla fi**a de. Det er dagligdags. En gang var det å skaffe bolig for uføre viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 8 timer siden #115 Del Skrevet 8 timer siden Andrine& skrev (2 timer siden): Personlig nei, men som en gruppe enslig uføre med behov for et sted å bo. Det er ikke mulig å flytte aggresive narkomane vekk fra gater der det bor barn og er en barnehage fordi flyktningene kommer først å blir prioritert i kommunen. Ikke bland stortinget opp i det. Selvfølgelig skal man blande Stortinget inn i det. Det er de som har lagt ned psykiatri og rusbehandling. Det virker som om du sliter med å forstå at hvor enn narkomane bosettes så vil de ha naboer. Sitat Det er snakk om en mann som går rundt å skriker til random folk ute at jeg skal skjære opp den jævla fi**a de. Det er dagligdags. En gang var det å skaffe bolig for uføre viktig. Og du skrev at det er et helvete på grunn av ukrainske flyktninger. Du bruker ukrainere som syndebukk for at stat og kommune ikke har et skikkelig tilbud for rus og psykiatri. Skam deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 7 timer siden #116 Del Skrevet 7 timer siden 000VF000 skrev (54 minutter siden): Selvfølgelig skal man blande Stortinget inn i det. Det er de som har lagt ned psykiatri og rusbehandling. Det virker som om du sliter med å forstå at hvor enn narkomane bosettes så vil de ha naboer. Og du skrev at det er et helvete på grunn av ukrainske flyktninger. Du bruker ukrainere som syndebukk for at stat og kommune ikke har et skikkelig tilbud for rus og psykiatri. Skam deg. Hvorfor fremsnakker du at de ukrainske flyktningene står i veien for et trygt liv for andre sårbare grupper? Om dagen kommer der du selv må gi slipp på boligen din, barna må flytte og bytte skole og du må gå fra å eie til å leie fordi det skal gjøres plass til flyktinger så kan du melde meg om hvordan du tar det. Regner med du tar det med et smil, tåler utgiften til flytting å synes det er helt ok at ungene dine må reise fra vennene sine å starte på nytt. Om man er ufør eller ikke vil jeg nok anta at de fleste ville fått en reaksjon når komunen selv sier at, hvis du ikke aksepterer at det er farlig der du bor så må du flytte, vi tar kun hensyn til en gruppe, å det er ukrainkse flyktninger. Det er sikkert lett å være raus og skrive store ord om politik så lenge det ikke rammer deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 5 timer siden #117 Del Skrevet 5 timer siden Andrine& skrev (2 timer siden): Hvorfor fremsnakker du at de ukrainske flyktningene står i veien for et trygt liv for andre sårbare grupper? For et menneskesyn. Jeg har ikke ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå