AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hjelp - nå må jeg i gang! Har stillesittende arbeid, er stiv og utrent. Ønsker skånsom trening, helst litt gøy, ikke yoga eller styrke for meg selv (kjedelig). Kan gjerne betale for treningen. Lurer på om pilates er egnet for sånne slappfisker som meg, eller bassengtrening, eller noe annet som jeg ikke kjenner til? Friskis og Svettis, kanskje? Takknemlig for tips. Bor i en større by i Vestfold, så mange treningssentre tilgjengelige. Anonymkode: fa61c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Hvis du ikke liker yoga, tviler jeg på du vil like pilates. Og hvis det er rompa du vil trene, er det vanskelig å komme unna styrke. Hva liker du å holde på med? Anonymkode: 74047...78c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Tabata synes jeg er gøy - og kan legges på det nivået du er, både på instensitet og styrke. Mange fine dansevideoer på nett også - kan riste litt løs . Anonymkode: 51ce4...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Tusen takk for svar, begge to. Jeg har ikke grent på mange år. Drev med ridning før, og det kan jeg ikke gjøre lenger. Jeg tror noe sosialt, altså trene sammen med noen, om det så bare er i grupper uten sosial interaksjon. Gjerne noe med musikk. Må være skånsomt i starten, da. Jeg skal sjekke Tabata, aldri hørt om. Takk! Anonymkode: fa61c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Tabata er nok for høyintensivt for en som er utrent å starte med, tror jeg Anonymkode: fa61c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke liker yoga, tviler jeg på du vil like pilates. Anonymkode: 74047...78c Pilates og yoga har mye til felles, så jeg skjønner hva du mener, men jeg er en som liker pilates og misliker yoga. Kommer kanskje litt an på hva det er man ikke liker ved yoga. For meg føles mange øvelser i yoga ganske meningsløse, mens i pilates er øvelsene mer fokuserte, og man kjenner at musklene jobber. Anonymkode: cceea...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjelp - nå må jeg i gang! Har stillesittende arbeid, er stiv og utrent. Ønsker skånsom trening, helst litt gøy, ikke yoga eller styrke for meg selv (kjedelig). Kan gjerne betale for treningen. Lurer på om pilates er egnet for sånne slappfisker som meg, eller bassengtrening, eller noe annet som jeg ikke kjenner til? Friskis og Svettis, kanskje? Takknemlig for tips. Bor i en større by i Vestfold, så mange treningssentre tilgjengelige. Anonymkode: fa61c...791 "Dead butt"? Det heter vel strengt tatt bare flat rumpe. Trenger ikke 'englifisere' absolutt alt. Anonymkode: f2504...99a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Dead butt"? Det heter vel strengt tatt bare flat rumpe. Trenger ikke 'englifisere' absolutt alt. Anonymkode: f2504...99a Dead butt er noe mer enn formen flat rumpe. https://www.healthline.com/health/dead-butt-syndrome https://www.vg.no/forbruker/i/B0wOKv/dead-butt-syndrome-bli-kvitt-smertene-i-korsryggen Anonymkode: fa61c...791 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Jeg ville begynt med å komme meg ut og gå i bakker så du får litt muskler i ben og rompe Anonymkode: d93da...981 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Dead butt? De må nå stadig komme opp med og popularisere nedlatende uttrykk om hvordan vi ser ut så vi skal føle oss jævli nok til å bruke enda mer penger på kroppen vår. Så lei jeg blir. Anonymkode: 3cffe...b88 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dead butt? De må nå stadig komme opp med og popularisere nedlatende uttrykk om hvordan vi ser ut så vi skal føle oss jævli nok til å bruke enda mer penger på kroppen vår. Så lei jeg blir. Anonymkode: 3cffe...b88 Ja den er ikke lenger vanlig, utrent, slapp, DEN ER DØD. Bare å hive Anonymkode: d93da...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pilates og yoga har mye til felles, så jeg skjønner hva du mener, men jeg er en som liker pilates og misliker yoga. Kommer kanskje litt an på hva det er man ikke liker ved yoga. For meg føles mange øvelser i yoga ganske meningsløse, mens i pilates er øvelsene mer fokuserte, og man kjenner at musklene jobber. Anonymkode: cceea...df6 Tror du må prøve poweryoga Anonymkode: 1649a...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Tusen takk for mange gode tips! Tar gjerne imot fler. Hilsen TS Anonymkode: fa61c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dead butt? De må nå stadig komme opp med og popularisere nedlatende uttrykk om hvordan vi ser ut så vi skal føle oss jævli nok til å bruke enda mer penger på kroppen vår. Så lei jeg blir. Anonymkode: 3cffe...b88 Dead butt handler ikke om utseende. Det handler om musklene, at de slutter å fungere ordentlig når man sitter for mye. Du kan kjenne det selv av og til når du sitter for lenge og begynner å få tresmak i ræva. Når man reiser seg etter å ha sittet på kirkebenken i fem timer og skal gå igjen, så må du nesten strekke og tøye litt og ta noen skritt for å "vekke" rumpemusklene til live igjen, for de har glemt hvordan de fungerer 😅 Gluteal amnesia heter det på latin - altså at ræva får hukommelsestap. Har du en veldig stillesittende livsstil så blir dette noe som er mer konstant og ikke bare som skjer en gang iblant. Plutselig går man helt krokrygget og vagger fordi rumpa ikke kan stort annet enn å sitte. TS - når du sier du ikke liker styrke, tenker du da på det å sitte på maskiner og løfte vekter og sånt? For jeg tenker du trenger styrketrening, men det er en del sosiale klassetimer som også er styrke. Lenge siden jeg var medlem i sats, men de hadde jo timer som het bootylicious og sånt som gikk på rumpa. Pilates er jo også en form for styrketrening. Jeg ville meldt meg på litt forskjellig og se hva man liker Det er ikke lett å vite i forkant. Jeg hater yoga og liker tabata, og trodde det kom til å være omvendt før jeg prøvde. Merk at tabata kan være litt heftig, høy intensitet og man pusher seg litt til utmattelse. Men gøy og effektivt og det er korte intervaller så neste pause er alltid rett rundt hjørnet. Anonymkode: e2c02...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): TS - når du sier du ikke liker styrke, tenker du da på det å sitte på maskiner og løfte vekter og sånt? For jeg tenker du trenger styrketrening, men det er en del sosiale klassetimer som også er styrke. Lenge siden jeg var medlem i sats, men de hadde jo timer som het bootylicious og sånt som gikk på rumpa. Pilates er jo også en form for styrketrening. Jeg ville meldt meg på litt forskjellig og se hva man liker Det er ikke lett å vite i forkant. Jeg hater yoga og liker tabata, og trodde det kom til å være omvendt før jeg prøvde. Merk at tabata kan være litt heftig, høy intensitet og man pusher seg litt til utmattelse. Men gøy og effektivt og det er korte intervaller så neste pause er alltid rett rundt hjørnet. Anonymkode: e2c02...d5c Tusen takk for tips! Høres ut som jeg bør prøve litt forskjellig (i tillegg til å gå turer og sitte mindre). TS Anonymkode: fa61c...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå