Gå til innhold

Kid og bruk av sentergavekort.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg har opprettet innlegget på feil sted så er det sikkert mulig å flytte det.

Greia er at jeg handlet på kid I forrige uke, på lørdag, noe jeg forsovet aldri gjør. Jeg betalte da med et senter-gavekort ( jeg tenkte at det var greit å bruke det før det ble ugyldig) . Jeg fant ut med en gang da jeg kom hjem med varene det at de ikke passet inn der hvor jeg hadde tenkt at jeg skulle bruke dem. Jeg pakket dem ikke engang opp, de ble liggende pent i posen med kvitteringen.

Så, på tirsdag returnerte jeg varene. Men jeg fikk ikke penger tilbake, kun tilgodelapp. Dette til tross for at kvitteringen sier at det er åpent kjøp i 30 dager. Jeg sa at dette syntes jeg at ikke var riktig da jeg brukte gavekort som er regnet på bruk hos amfi sentre. Det korrekte ville være å tilbakebetale meg der jeg da har mulighet til å også handle andre steder på senteret.

Dermed er den verdien jeg brukte bundet i kids kjede.  Altså, hadde jeg betalt med et kid-gavekort så ville det vært logisk at de ikke betalte meg ut. Men her betalte jeg med senter-gavekort, noe som da tilsvarer kontanter og bankkort. 

Jeg ringte kundeservice, spurte om dette var tilfelle. Påpekte det at det ikke står på kvitteringen, men at det er åpent kjøp innen 30 dager.  Ikke kjøpte jeg møbler der, som det da står på kvitteringen at det er egne bytte og returregler for. Den jeg pratet med kunne ikke svare på det, hun spurte også kollegaer uten å kunne forsvare det. Jeg fikk da beskjed om å ta det med den aktuelle butikken. 

Jeg mener at som forbruker så burde jeg da få de rettigheter som står oppført på kvitteringen. Jeg mener også at dette burde de rett og slett skilte med i kasse områdene i butikkene sine hvis det er lovlig praksis, og ikke minst på kvitteringene og nettsiden sin. Altså kunden burde bli advart om dette før gavekortet blir benyttet.

Jeg ser for meg at nå når vi nærmer oss  jul  så vil nok ganske mange få gavekort, og benytte seg av disse bla i kid sine butikker. 

Jeg mener at dette kan ikke være riktig. Det blir jo som å tvinge til seg kunder. Ja, tyveri rett og slett.

Jeg tenkte at jeg skulle gjøre det beste ut av det og heller bestille noe i nettbutikken, jeg fant noe der som de ikke har i den fysiske butikken her på senteret. Men da er jo ikke engang tilgodelappen et gyldig betalingsmiddel der.. 

Ikke har jeg noen gang opplevd dette andre steder. Jeg har selv arbeidet i butikk, jeg vet det er surt som ansatt å ha nødt til å betale ut verdien av varen. Spesielt i julestria da mange butikker har interne salgskonkuranser og lignende. 

Jeg som kunde føler meg jo faktisk lurt i denne sammenhengen, og det er sånn at jeg kjenner at jeg har behov for å informere og advare andre om dette. 

Anonymkode: d2ed5...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der bruker å stå på gavekort at det ikke kan byttes i penger , og da er det låst med tilgode lapp 

Anonymkode: 163fa...2b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Der bruker å stå på gavekort at det ikke kan byttes i penger , og da er det låst med tilgode lapp 

Anonymkode: 163fa...2b0

Ja, hun kunne ikke fått det tilbakebetalt i kontanter. Ville vært en ypperlig måte å hvitvaske penger 

Men det kunne kanskje gått an å fått det returnert på gavekortet. 

Ts, har du lest betingelsene for gavekortet? Mulig det står der

Anonymkode: 2faa0...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står kun at kort kan ikke innløses i kontanter. 

Det står ikke at varer kjøpt med gavekort låses i butikk. Jeg ville ikke nødvendigvis ha kontanter eller pengene på konto, jeg ville ha retten til å bruke pengene på senteret.

Hvis du går da å kjøper julegave til noen på kid, og bruker gavekort som betalingsmiddel så skal det da ikke være mulig for mottaker å få pengene til å handle andre steder..  dette burde da tydelig komme frem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selger Kid butikken sentergavekort? Har de programvaren for å returnere penger til ett gavekort? 
Det er veldig få butikker jeg kjenner til som har mulighet til å returnere penger til ett gavekort som ikke er solgt i deres butikk.... 

Anonymkode: a196d...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette til tross for at kvitteringen sier at det er åpent kjøp i 30 dager.

Men er det ikke vanlig at fysiske butikker som har åpent kjøp gir tilgodelapp og ikke kontanter tilbake? De har i hvert fall ingen plikt til å gi kontanter tilbake uansett hvilket kort som ble benyttet til å betale med i utgangspunktet.

Ser at for eksempel gavekortet Amfi bruker presiserer at det ikke er mulig å få refusjon tilbake på gavekortet:

"Dersom man ønsker å returnere varer kjøpt med gavekort fra dittgavekort.no, må man følge butikkens returpolicy. Vennligst merk at refusjon ikke vil bli tilbakeført til gavekortet fra dittgavekort.no."

Anonymkode: 7a8ee...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok ganske vanlig og som forventet. Jeg ville ikke trodd KID kunne returnere dette til noe sentergavekort. 

Anonymkode: a94ba...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo vanlig å få tilgodelapp og ikke kontanter når man levere tilbake varer. Veldig sjeldent jeg får penger hvert fall. Uansett betalingsmåten min. Kjøpt deg sengesett da. Så har du brukt opp gavekortet. 

Anonymkode: 1f9a3...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...