Gå til innhold

Over to år, fortsatt rampete. Normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fortsatt ryddet stua for ting fordi vi har en som liker å ta tingene våre og tygge på dem. Håper ikke det skal bli sånn de neste ti årene😂

Anonymkode: 384a7...c79

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gode er dere til å lese hunden, om dere ikke har klart å omdirigere eller trene vekk denne uønskede adferden etter to år? 

Hva er deres aktivitetsnivå i løpet av en dag? Trener dere på lydighet, konsentrasjon og distraksjoner? Hjemme og på tur. Hva er deres rutiner når dere gir mat, går tur, leker, trener osv? Er det utfordrende nok, med tanke på rase? 

Når det er gått så lang tid er slike "rampestreker" blitt satt som en (u-)vane hos hunden og er desto vanskeligere å trene bort.

Anonymkode: 1a419...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hund har dere valgt dere? Min terrier ble voksen da hun var rundt 7 😄

Anonymkode: 1ff84...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase? Hva slags stimuli får den? Essensiell info

Anonymkode: 692d5...e48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har fortsatt ryddet stua for ting fordi vi har en som liker å ta tingene våre og tygge på dem. Håper ikke det skal bli sånn de neste ti årene😂

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da har dere ikke trent godt nok. Vi har en staffordshire bull terrier med mye energi. Vi var knallharde på trening, fordi han hadde så mye egne drifter. Det var slutt på å ta sokker, tøfler osv. før han bikket 3.

Anonymkode: 91902...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe som skjer hver dag med en 2-åring, så vil jeg si det er uvanlig/lite oppdragelse. Hundene jeg har hatt sluttet med slikt da de var valper. 

Hadde en hund som kunne finne på å stjele en sjelden gang. Det var en puddel, og han stjal på julaften (vi andre fikk jo ting!), når jeg var syk (sokkene mine) og når vi holdt på med oppussing (skrujern). Var hans måte å be om oppmerksomhet på, og han ødela ikke noe. 

Anonymkode: 27ab8...035

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det er noe som skjer hver dag med en 2-åring, så vil jeg si det er uvanlig/lite oppdragelse. Hundene jeg har hatt sluttet med slikt da de var valper. 

Hadde en hund som kunne finne på å stjele en sjelden gang. Det var en puddel, og han stjal på julaften (vi andre fikk jo ting!), når jeg var syk (sokkene mine) og når vi holdt på med oppussing (skrujern). Var hans måte å be om oppmerksomhet på, og han ødela ikke noe. 

Anonymkode: 27ab8...035

Det skjer ikke hver dag. Da han var liten viste han litt tegn til å forsvare det han hadde funnet og vi trente masse på å slippe og få godbit. Så han har lært at hvis han vil ha godbit så kan han bare finne noe som er vårt. Han har jo fått belønning for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Manchester terrier. 7 år! Gikk rett fra valp til senior😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...