Gå til innhold

Digital parkeringsbot?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjørte barnet mitt til skolen, og stilte meg på parkeringsplassen der, som nylig har blitt avgiftsparkering. Jeg satt litt i bilen med motoren i gang, og sjekket noe på mobilen. Plutselig ser jeg at en parkeringsvakt scanner bilen min. Jeg kjørte bort til ham, og forklarte at jeg bare hadde satt av barnet, og var på vei til å kjøre igjen. Parkeringsvakten sa at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for, for jeg ville nok ikke få bot ettersom jeg satt i bilen. Han sa det på en måte som gjorde at jeg lurte på om «saken» ble sendt videre til vurdering, og at boten blir utstedt digitalt. Men det fungerer vel ikke sånn? Man skal vel få en gul lapp på stedet? Eller har parkeringsselskaper begynt med noe nytt? Grunnet språkforskjeller var det ikke så lett å forstå.

Anonymkode: a7f92...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjørte barnet mitt til skolen, og stilte meg på parkeringsplassen der, som nylig har blitt avgiftsparkering. Jeg satt litt i bilen med motoren i gang, og sjekket noe på mobilen. Plutselig ser jeg at en parkeringsvakt scanner bilen min. Jeg kjørte bort til ham, og forklarte at jeg bare hadde satt av barnet, og var på vei til å kjøre igjen. Parkeringsvakten sa at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for, for jeg ville nok ikke få bot ettersom jeg satt i bilen. Han sa det på en måte som gjorde at jeg lurte på om «saken» ble sendt videre til vurdering, og at boten blir utstedt digitalt. Men det fungerer vel ikke sånn? Man skal vel få en gul lapp på stedet? Eller har parkeringsselskaper begynt med noe nytt? Grunnet språkforskjeller var det ikke så lett å forstå.

Språkforskjeller? Du skriver utmerket norsk, en parkeringsvakt skal kunne snakke og forklare ting på norsk?

Du skal løse billett uten ugrunnet opphold, når du har parkert, sier reglene. Å sitte i bilen og sjekke mobilen, er vel ikke helt innafor? 
Hvilket selskap bar/er dette? Gå på sidene deres og les deg opp der.

Anonymkode: e250c...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare på det jeg spør om? 

Det er to timer gratis parkering mot registrering i app, så det kunne like godt hende at jeg bare leitet frem appen der jeg satt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er to timer gratis parkering mot registrering i app, så det kunne like godt hende at jeg bare leitet frem appen der jeg satt. 

Jeg har ikke opplevd å få digital bot. Men vil tro at det ikke er usannsynlig at noe slikt kan eksistere. Om ikke er det sikkert bare er tidsspørsmål. Jeg tenker at i f.eks p-hus hvor reg. nr blir registrert i det du kjører inn, og du ikke har abonnement og kjører ut igjen uten å ha betalt, så er dette et tilfelle hvor det virker sannsynlig at man får en bot digitalt.

Jeg tenker det du gjorde var innafor. Fort gjort at det kan bli noe knot med parkerings-app og du blir sittende å fomle med den i noen minutter.

Anonymkode: 336ca...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helst ikke, når du skriver slik du skriver og heller ikke gir relevant info innledningsvis. Les deg opp på vegvesenet.

Anonymkode: e250c...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...