Gå til innhold

Gardiner i adventstiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har første jul i ny stue og har store vinduer med gardiner fra tak til gulv. Hvilken stil går andre for på gardiner i adventstiden?

Anonymkode: 27077...d06

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kremfargede gardiner som henger rett ned til vanlig, og til advent/jul drar jeg de sammen og fester de på hver side med røde gardinbånd. Syns det gir et koseligere uttrykk når de henger sånn, og de røde båndene gir fin julefølelse. Men jeg har ikke store vinduer da...

Anonymkode: 8ef9c...704

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I advent er det såklart lilla gardiner. Der jeg ikke har det, kommer julegardiner opp . 

Anonymkode: 5bd1c...238

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med å bytte gardiner både i starten av advent, til jul og så etter jul igjen så her er det røde julegardiner hele advents- og juletiden. 

Anonymkode: 36438...b53

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har persienner, men tidligere pleide jeg å henge opp røde gardiner til jul. Eneste grunnen til at jeg ikke gjør det nå er at jeg har absolutt null innsyn her, så jeg har ikke giddet å henge opp gardinstang.

Kanskje det bør gjøre det så jeg kan få det litt lunt til jul. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør.... Jeg har mine hvite helårsgardiner. Gidder ikke bytte, og jeg misliker både lilla og rødt, så nei, sånne kommer ikke inn i mitt hjem. 

Anonymkode: db74e...a4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I advent er det såklart lilla gardiner. Der jeg ikke har det, kommer julegardiner opp . 

Såklart? Det er vel ikke så «såklart», det? 

Anonymkode: 37091...b74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter ikke gardiner lenger. Gjorde det før. For det gjorde min mor liksom. Men nei det der gidder jeg ikke. Har ikke så mange gardiner heller lenger. Kun på stua. 

Anonymkode: e3157...592

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst-/vintergardinene mine er plommefargede (lilla) , og de henger oppe fra siste helga i oktober til omtrent midten av desember. Da kommer de røde julegardinene opp. Jeg bytter tilbake til de plommefargede gardinene i midten av januar, og da henger de oppe til siste uken av mars.

(Bytter til lysere gardiner i vår-/sommerhalvåret)

Anonymkode: b22c8...f50

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører røde gardiner fra midten av november til midten av januar 🧑‍🎄

Anonymkode: 8bf88...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 15.16):

Ser ikke poenget med å bytte gardiner både i starten av advent, til jul og så etter jul igjen så her er det røde julegardiner hele advents- og juletiden. 

Anonymkode: 36438...b53

Jeg ser ikke poenget med å bytte gardiner i det hele tatt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 18.21):

Såklart? Det er vel ikke så «såklart», det? 

Anonymkode: 37091...b74

Det er såklart, lilla er adventfargen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bytter folk fremdeles gardiner? 😆

Anonymkode: 8a399...2f5

Ja, de som ikke er late og som heller bryr seg litt om hvordan hjemmet fremstår , gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 9.22):

Jeg har første jul i ny stue og har store vinduer med gardiner fra tak til gulv. Hvilken stil går andre for på gardiner i adventstiden?

Anonymkode: 27077...d06

Bytter ikke gardiner, men har vintergardiner fra husvasken (vegger og alle gjenstander, bilder m.m. Vaskes) i stue er tatt på høsten og frem til påsketider. Da kommer sommergardinene opp.

Anonymkode: bdf62...f01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, de som ikke er late og som heller bryr seg litt om hvordan hjemmet fremstår , gjør det. 

Det er ingenting feil med helårs gardiner. Eller med å droppe gardiner helt, for den del. Er fullt mulig å ha det pent hjemme likevel.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller så velger man gardiner som passer hele året. Ingenting galt med hvite, grønne eller blå gardiner i julen. Litt mer galt med fordommer som dine, og de har du sikkert med deg hele året i tillegg.

Anonymkode: adbc2...f29

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...