Gå til innhold

Hvilket forhold har du til black friday?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en litt stressende dag. 
jeg har ønskeliste på nettbutikker for ting jeg trenger/ ønsker meg og følger med prisene. Følger også med på tilbud i fysiske butikker. Jobber på kjøpesenter , med nettbutikk. Blir og jobbe fra tidlig morgen med pakker, og så med kunder i butikk og å prøve og handle litt selv innimellom. Vi skal ikke ha et like godt tilbud som i fjor for fare for og gå tomme før jul, men blir nok et travelt døgn. 

Anonymkode: cf353...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er mye lureri her. De setter opp prisene i forkant så det skal se ut som om du gjør et bra kupp 

Anonymkode: 001af...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper opp hudpleieprodukter jeg har brukt i årevis. Jeg vet da at tilbudet er reelt og ikke lureri.

Anonymkode: 7a2f9...a21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forhold til black friday. 

Har selvsagt hørt om det, og kan ikke unngå å få det med meg...men jeg er ikke-deltagende. Ser på det som hysteri, massematerialisme og en negativ kultur, så holder meg langt unna. 

Anonymkode: ce7e5...540

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicktrip skrev (5 minutter siden):

Selv har jeg ikke noe forhold til det. Tradisjon tro, er det hvert år samme skiveri i media om hvordan man blir lurt.

Ser noen skriver de har spart tusenvis av kroner, og sikkert bra det.

Man har jo egentlig ikke spart hvis det ikke er noe man ville kjøpt ellers, tror det er veldig mange impulskjøp fordi folk ser det er avslag. Husker en tidligere arbeidsgiver sa på ett informasjonsmøte for de ansatte at vi skulle øke prisene være så vi kunne gi større rabatter, for det var rabatten som var viktig blant folk, ikke sluttprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en liste over ting vi ønsker, og uansett skal kjøpe. I år er det et sett airpods, ny robotstøvsyger/vasker, maskin for tepperens, kaffemaskin, og lydplanke TV. Faller noe under prisen det har hatt det siste knappe året, så kjøper vi. 

Det meste av klær kjøper jeg fra Zalando. Jeg har ganske god oversikt over prisnivå/merke. De har også en veldig fin funksjon der de merker laveste historiske pris. Så klikker meg gjerne hjem noen ting. 

Tilsvarende med sportsutstyr. Treningsklær og sko. Det er forbruksvare. 

Anonymkode: f71b6...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (44 minutter siden):

Jeg kan ikke huske at jeg noengang har benyttet meg av de falske Black Friday "tilbudene". Det er jo bare lureri. Bedre å vente til enten romjulssalget eller januarsalget.

Elektronikk scorer av en eller annen grunn veldig godt på black month/friday, sett mot romj/januar.

Når det gjelder klær er jeg enig, januar er ofte mye bedre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forhold til Black Friday på den måten at jeg gjør en del julegaveinnkjøp den dagen/uka. Jeg pleier å sjekke og sammenlikne priser før jeg handler, og handler også ting til meg selv hvis det dukker opp noe jeg trenger og har ønsket meg lenge til en god pris. 

Ellers kan jeg anbefale å tenke gjennom denne: 

image.png.db5136a0aecc2090192b245aaedba420.png

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt, ser på det som en dag hvor det klikker for simple mennesker som stort sett blir svindlet.

Anonymkode: cf739...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegavene jeg kjøper er gjerne allerede i boks til da, men i år har jeg to ting på lista som jeg planlegger å se om kommer på tilbud ☺️ Men har aldri shoppet bare for å shoppe.

Anonymkode: f9e81...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Friday er den dagen i året jeg bruker minst penger. Altså 0 kr. Oppskrytt dag.

Handelstanden øker prisene i oktober for å ha tilbud på Black Week. 

Da er faktisk romjulssalget og januarsalget mye bedre! For da ønsker handelstanden å bli kvitt på ekte varene sine som de har liggende i rest fra juletiden.

Anonymkode: 43eba...622

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på prisene på det jeg uansett har planlagt å kjøpe. Kommer det godt tilbud handler jeg... For ett par år siden ble det telefon, sparte 1500. I år kikker jeg på støvsuger&mopp i ett,  og en spesiell hårføner,,men har fortsatt ikke funnet noe som gjør at jeg har lyst til å slå til. 

Ser ut som bilen har tatt kvelden, noen som har fått med seg noen gode tilbud på bil eller leasing? ;)

Anonymkode: af019...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvor fant du de bladene?

Anonymkode: 1ceac...416

I fjor var de på halv pris på thansen. I år har jeg ikke sjekket enda, men jeg håper de kommer på halv pris om en uke, på black friday.

Anonymkode: b440f...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke noe spesielt, ser på det som en dag hvor det klikker for simple mennesker som stort sett blir svindlet.

Litt som de som unngår kredittkort. Fordi enkelte bruker de uvettig. Og med det taper tusener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Black Friday er den dagen i året jeg bruker minst penger. Altså 0 kr. Oppskrytt dag.

Handelstanden øker prisene i oktober for å ha tilbud på Black Week. 

Da er faktisk romjulssalget og januarsalget mye bedre! For da ønsker handelstanden å bli kvitt på ekte varene sine som de har liggende i rest fra juletiden.

Anonymkode: 43eba...622

Om det er hva "butikkene" har fortalt deg, så stemmer det nok 😂

Men, kan i stedet anbefale å ha en oversikt over hva du trenger jevnt over har kostet de siste månedene, så klarer du å kjøpe det til lavest mulig pris. Uansett om måneden er november, eller januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke et forhold til det i det hele tatt, jeg tror faktisk jeg aldri har kjøpt noe. 

Anonymkode: 6ecf8...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper kun ting jeg uansett hadde kjøpt. å ha bestemt på forhånd, men jeg kjøper ingenting uten at jeg med sikkerhet vet at det faktisk er tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når du skriver simple mennesker, mener du da foraktelige, dumme, tarvelige m.m.?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I fjor var de på halv pris på thansen. I år har jeg ikke sjekket enda, men jeg håper de kommer på halv pris om en uke, på black friday.

Anonymkode: b440f...719

Takk for tips, jeg trenger nye viskere og liker bosch

Anonymkode: 1ceac...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...