Gå til innhold

Når er det greit å slutte å studere og ta sertifiseringer, men si man har lært det på egenhånd?

Majer

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede studert mye på prestisjetunge skoler og fått gode karakterer så kan jo vise til at jeg evner å lære. Men det vil alltid komme nye ting en bør kunne. Skal man ta grader i alt dette så blir det veldig mye. 

Jeg har en del sertifiseringer, men synes egentlig de er litt tullete. Foretrekker å lese det jeg føler jeg trenger. Ta bærekraft som eksempel. Jeg har ikke studert det, men ser jobber hvor de ønsker at jeg skal ha studert det. Hvorfor holder det ikke å si at jeg har lest 2000 sider om bærekraft og derfor innehar kompetanse i det aktuelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har det jo blitt sånn at alt må dokumenteres for å ha noen verdi. Men det er da ikke noe problem å bare ta et kurs i det man kan for å ha det svart på hvitt, så jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen. Et enkeltemne på universitetet f.eks. er fort gjort.

Anonymkode: af918...6e2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå har det jo blitt sånn at alt må dokumenteres for å ha noen verdi. Men det er da ikke noe problem å bare ta et kurs i det man kan for å ha det svart på hvitt, så jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen. Et enkeltemne på universitetet f.eks. er fort gjort.

Anonymkode: af918...6e2

Dessverre færre og færre emner som kan tas på universiteter og høgskoler uten å møte opp. Jeg gjorde det på den måten du beskriver tidligere 

Endret av Majer
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge arbeidsgiver, kunder eller lovverk ikke krever sertifiseringer, er det jo ikke nødvendig å drive med det hvis du holder deg oppdatert på faget på andre måter og leverer det arbeidsgiver forventer.

Hvis du skulle finne på å søke en annen jobb, kan imidlertid en samling sertifiseringer være gull verd.

Anonymkode: 454e5...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 timer siden):

Ta bærekraft som eksempel. Jeg har ikke studert det, men ser jobber hvor de ønsker at jeg skal ha studert det. Hvorfor holder det ikke å si at jeg har lest 2000 sider om bærekraft og derfor innehar kompetanse i det aktuelle?

hvordan kan du da dokumentere at du har fått inn forståelsen av de 2000 sidene på en måte som gir relevant kompetanse? 

Anonymkode: 4a17e...601

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...