Gå til innhold

Fryser på rumpe og lår ved løping ute i kulde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker denne https://www.xxl.no/puma-active-woven-pants-treningsbukse-herre-svart/p/1178723_1_Style er egentlig mannen sin, men bruker den og har supertøybukse under 🙂 og jeg løper hele vinteren når det er kaldt 🙂 

Anonymkode: cdfdd...c94

*superundertøy 

Anonymkode: cdfdd...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den så skikkelig digg ut :) Hvordan er det å løpe i den, mtp mye stoff mellom beina, gnissing, ol? 

Anonymkode: 3409e...071

Du får også slike som er litt tynnere men likevel gir god isolasjon ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg fryser alltid så forferdelig på rumpen og lårene når jeg løper ute i kulde. Jeg kan være kjempevarm på resten av meg, men rumpe og lår er alltid kald (sikkert noe med underhudsfett). 

Er det noen som har funnet en løsning på dette problemet? 

Jeg må ha tights med mobil-lomme når jeg løper, jeg klarer ikke ha mobilen daskende i en jakke-lomme. 

Jeg sliter litt med å få en ull-stilongs under tightsene mine. 

Er det kanskje en varm shorts som går an å ha utenpå? Elns? Noen med noen konkrete produkter jeg kan se etter? 

Anonymkode: 3409e...071

Kjøp en større tights?

Anonymkode: e2a74...529

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp en større tights?

Anonymkode: e2a74...529

Problemet med dette "rådet" er at ofte vil en større str føre til at tightsen blir for stor i livet og derfor skli ned…. Så da hjelper det ikke. En tights som er for stor er for stor. 

Anonymkode: 96168...ba6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du høy fettprosent og dårlig blodsirkulasjon til de områdene hvor du fryser. 
Det kan hjelpe å trene mer intervaller/endre kosthold. 

Anonymkode: 71e15...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da har du høy fettprosent og dårlig blodsirkulasjon til de områdene hvor du fryser. 

Igjen, bare tull og vas. 

Anonymkode: 663c6...8da

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette er jo bare tull. Men hvis du er mann, forstår du kanskje ikke kvinners anatomi. Jeg har en BMI på 20, dvs er slank. Men har som mange kvinner ekstra underhudsfett på rumpe og lår, og blir helt rød der etter en kald løpetur hvis jeg har brukt kun tynn tights. Kan være svett på overkroppen og fryser ikke noe sted. Men lår og rumpe er et utsatt sted for mange kvinner.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper med vintertights og kompresjonsstrømper, da blir jeg aldri kald på beina.

Anonymkode: 18819...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå løper ikke jeg,men hva med dunskjørt som selges i mange tur- og sportsbutikker? Blir ikke for mye mellom beina iallefall,og de er vel såpass stive/tykke at de ikke sklir opp når man løper?

Jeg fryser selv på lår/rumpe og synes sånn skjørt fungerer veldig bra når jeg får tur.

Endret av forkjølajente
La til litt mer.
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 18.11):

Kvinner HAR mye fettvev på rompa og da er det dårligere blodsirkulasjon. Ikke lett å gjøre noe med hvordan vi er skapt. 

Anonymkode: 98a4d...66a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobilproblem: kjøpte Flipbelt og fekk endelig løyst dette problemet!

Merinobokser hjelper mot kulden. Kjøpte ein lang ein på spar kjøp av alle ting, rekk til litt over kneet: https://www.sparkjop.no/flora-shorts-i-merinoull-med-blondekant_819024?level_1=61713&_gl=1*129qfmh*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAiA3ZC6BhBaEiwAeqfvyiIujpDJCq2-rioDwlAl2bz0IFK9bseTqg92X0LYV2KsJfGgPhsSjxoC7j8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&gbraid=0AAAAADnKDQe-nIzl6bi7L8PTeDLz4n5PY

Endret av Stormur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uavhengige hvor mye jeg har på meg, blir jeg alltid kald på lår og rumpe når jeg løper (kvinne) selv med ullboxer, ull-stilongs osv osv. Bare innfunnet meg med at jeg det er sånn det er, og er ikke så plaget av det underveis. 

Men hjelper litt med lang ull-bokser under syns jeg. 

Anonymkode: 7fb83...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir iskald på rumpe og lår uansett i den kalde årstiden. MErker det spesielt godt når jeg dusjer etterpå, for vannet blir kaldt når det renner nedover baksiden.. Men jeg har ikke funnet noe som kan begrense dette helt. Ull er uansett et godt alternativ. 

Anonymkode: 82204...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...