Gå til innhold

Mindre pene menn som har sorg over å ikke få barn - har dere tenkt på at dere kan få døtre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sympatiserer med at det ikke er så lett som kvinne å være svært uheldig med utseendet. Man får mer oppmerksomhet fra menn hvis man ihvertfall er middels pen, det er uten tvil sant. 

Men - livet handler om så mye mer. Du kan fylle livet ditt med glede, vennskap, fine opplevelser. Som kvinne er du i vår moderne tid ikke en gang avhengig av en mann for å lage familie og barn, hvis du virkelig ønsker deg barn kan du fikse det på egenhånd. Ellers kjenner jeg mange damer som lever givende og interessante liv som single, de reiser mye, tilbringer mye tid med venner og har et fint liv.

Kvinner er mindre avhengige av menn for å være lykkelige enn omvendt, selv om jeg skjønner at det er kjipt å ikke få oppleve den store kjærligheten. Men der er det mange som er i samme båt. Og om det er noen trøst, forskjellene blir mindre etterhvert. Når man er 60 spiller det liten rolle om man var pen, middels pen eller stygg da man var ung. Utseende er uansett noe forgjengelig, man bør basere livet sitt på andre ting. 

Anonymkode: c6965...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er datter av en mindre pen mann. Han er likbleik året rundt, har rødblonde trekk (ikke på den pene måten), null hake, ikke spesielt pene øyne osv. Da han ble født skal visst min farmor ha sagt at han var en svært lite pen baby. 

På et eller annet vis ble han gift med en pen dame med olivenbrun hud, mørkt og tykt hår, nydelige brune øyne. Og da skulle man jo tro at hennes dominante gener, altså brune øyne+++, ville gå videre til neste generasjon. Det gjorde det dessverre ikke. Tre av tre barn, deriblant jeg, fikk den likbleike huden, kommuneblondt hår, blå øyne (ikke sånne slående pene blå, bare kjedelige blå). Ansiktstrekkene våre ble svært like vår far, og dessverre få trekk fra pene mamma.

Litt flaks for meg kanskje, men endte opp med en svært kjekk mann. Nydelige trekk som absolutt burde gå i arv. Isblå, nydelige øyne, og en hud som blir gyllenbrun i det sekundet han går ut i sola. Høy og mandig bygd, ikke sånn pinglekropp som min far.

Da vi fikk første barn, var barnet "som snytt ut av nesa" på min far. Altså mer lik min far enn noen andre. Ingen har noen sinne sagt at sønnen min er søt, pen eller kjekk - helt frem til da han var omtrent 15. På et eller annet vis har utseendet forandret seg ganske mye, og han får godt med oppmerksomhet fra det andre kjønn. Til forskjell fra min lave far er sønnen min bemerkelsesverdig høy. Tror nok det hjelper litt. Mitt andre barn har flere trekk fra min manns genbank, heldigvis. 

Og når det gjelder meg selv: har brukt litt penger på plastiske operasjoner. Blant annet fjernet tunge øyelokk og satt inn hakeimplantat. Likner ikke SÅ mye på faren min nå lenger. Og self tan er en fast følgesvenn. Nå og da får jeg et kompliment for utseendet, men regnes nok ikke som spesielt pen. 

Når det gjelder mine brødre, er begge barnløse. Jeg vet ikke om de regnes for å være særlig attraktive, men har et inntrykk av at de helst vil ha damer som er langt penere enn de selv er. Jeg klarte jo å få et catch, mens de forblir single. Her frister det å hoppe til konklusjonen om at stygge damer kan få kjekke menn, mens stygge menn ikke kan få pene damer. Jeg tror ikke det er så enkelt, for jeg tror mine brødre hadde vært langt mer attraktive dersom de hadde hatt statusjobber, fine leiligheter og strøken bil. Min mann hadde ingenting av det, men han hadde jo utseende. Når man ikke har utseende, bør man ha noe annet som tiltrekker damene. Vi damer må stole mer på utseendet vårt, og legge mer i det. Selv når det koster. Dessverre.

Anonymkode: 7e2e6...d3d

Kommenterer det jeg har uthevet: Det fungerte åpenbart for faren din, da.

Anonymkode: 77896...944

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd, brukerdebatt, latterliggjøring, brukerangrep, spam (innlegg kun bestående av lenke/vedlegg) og tilhørende svar. Den ble i tillegg flyttet fra underforumet Singelliv og dating.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøv å være en stygg dame, så snakkes vi.

Anonymkode: aeb40...f2c

Jeg har ikke akkurat utseende med meg, men har hørt jeg er morsom, sjarmerende og i det hele tatt en god personlighet, og menn har det ikke vært problemer med å få. 

Anonymkode: dfd1c...3c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen burde vedta en lov, å gjøre det straffbart for stygge mennesker å få barn. 

*ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er pent og ikke er veldig subjektivt, og det er det indre som teller. Når man tenker godt om seg selv, og er glad i seg selv så stråler og glitrer det av øynene. Det er grunnen til at jeg synes øynene er verdens vakreste speil. Det gjenspeiler det som befinner seg på innsiden på godt og vondt. Tone Damli synger det så vakkert i Tore Endresen sin sang "Ingen er så nydelig som du". 

"Alt ditt vakre strålar gjennom deg". 

Det merkes og syns veldig godt om et menneske er glad i seg selv eller ikke. Lær deg å bli glad i deg selv for akkurat den du er. Du er unik. Så har jeg noen spørsmål som jeg ønsker du kan stille deg selv med fokus på dette.

1. Hva er det som gjør deg til deg?

2. Hva er dine beste kvaliteter? (vi alle har det stort sett. )

3. Hva gjør deg glad?

4. Hva kan du gjøre for å være den beste versjonen av deg selv som du kan klare å være?

Når man fokuserer på seg selv, og reflekterer innover isteden for utover, så kan man bli positivt overrasket. Det har jeg opplevd i forhold til meg selv mange ganger. 

Nå vet jeg at dette ikke var svar på det du direkte spurte om. Likevel så trengte jeg å skrive dette til deg. 

Mange varme tanker til deg 💕

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og at disse døtrene vil ligne på dere? Vet dere hvor vanskelig det er for svært lite pene damer å få en god mann? Min mor giftet seg med en mindre pen mann og fikk meg. Jeg er kopi av faren min, og hele livet har jeg slitt med det stygge utseendet. For det som er lite pent på en mann, er kjempestygt på ei dame. Konsekvensene gjelder ikke bare det å finne en god mann, men også at man blir dårligere behandlet av folk generelt, klatrer saktere på karrierestigen osv.

Jeg kjenner ett par stykker som ikke kan kalles attraktive. Barna er helt nydelige og har vært det hele livet. Nå er disse barna voksne og absolutt svært attraktive.

Du har vel bare vært uheldig med utseende, men det kan finnes folk som anser deg som attraktiv også.

Anonymkode: abefc...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pussig vinkling å rette denne kritikken mot stygge menn som IKKE får barn.

Og stygge damer er fritatt.

Anonymkode: 2cbe0...87f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man får mer oppmerksomhet fra menn hvis man ihvertfall er middels pen, det er uten tvil sant. 

Ja, sannsynligvis, men er det en fordel da? 

Ja, på mange måter. Men på mange måter ikke. Jeg vil ha en mann som behandler meg godt, er god og snill, ser meg for den personen jeg er. Jeg vil ikke ha den mannen som tar meg fordi jeg er pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en trist verden det hadde vært om man skulle basere et valg om barn på om man er pen eller ei. 

Anonymkode: 96fc9...810

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare fokus på stygge døtre? Hva med stygge sønner?

Anonymkode: d522a...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de styggeste mennene som lager de fineste døtrene.

Vet ikke hvorfor det er slik, kanskje en biolog kan svare på det.

Anonymkode: 18cc4...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje det som er stygt på menn er pent på damer who knows...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett stygge foreldre få søte barn, og pene foreldre få mindre pene barn. Tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 14.16):

Hvorfor bare fokus på stygge døtre? Hva med stygge sønner?

Anonymkode: d522a...072

Nettopp. Stygge jenter vil iallefall kunne få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 7.37):

Og at disse døtrene vil ligne på dere? Vet dere hvor vanskelig det er for svært lite pene damer å få en god mann? Min mor giftet seg med en mindre pen mann og fikk meg. Jeg er kopi av faren min, og hele livet har jeg slitt med det stygge utseendet. For det som er lite pent på en mann, er kjempestygt på ei dame. Konsekvensene gjelder ikke bare det å finne en god mann, men også at man blir dårligere behandlet av folk generelt, klatrer saktere på karrierestigen osv.

Ut ifra dette så bør ikke "mindre pene mennesker" få barn. Basert på denne logikken bør TS altså ikke få barn.

Seriøst. Du har verdi og må jobbe med ditt selvbilde.

Anonymkode: 3ebd8...998

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 7.37):

Ærlig talt.  Denne innstillingen må du jobbe med. 

Anonymkode: 20e04...5b2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2024 den 10.50):

Fordi han ikke er den egentlige faren.

Anonymkode: 6de97...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 8.09):

Helt sykt at folk ikke tenker på gener generelt før de formerer seg. Alt burde ikke avles på. 

Anonymkode: 29712...5b5

Hva konkret mener du ikke burde avles på? Skjev nese? Maskulin fremtredende kjeve på kvinner? 

Anonymkode: 4c844...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til et par der begge er mindre pene, sånn virkelig. Ville nok helt ærlig tenkt de var stygge hvis det ikke var for at de er så herlige elskverdige mennesker. Folk trekkes mot dem pga. deres personligheter. De har hele tre barn som er slående vakre. De er de vakreste barna jeg vet om. Det er så det er vanskelig å ta øynene fra dem. Ser at de objektivt sett er mye vakrere enn mitt barn selv om jeg ofte får høre at jeg er pen.  

Anonymkode: c500d...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...