AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #1 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg føler at vi ikke blir ferdig med en ting før noe annet kommer. På 8 uker har vi vært gjennom 2 eller 3 vanlige forkjølelser med høy feber, covid og streptokokker. Inatt begynte eldste å kaste opp masse og yngste fikk helt tett nese så han slet med å sove (eldste er 4 år og yngste 7 mnd). Så har de gjerne hostet konstant mellom slagene. Jeg er alene frem til desember og føler at sykdommene kommer oftest de periodene mannen er borte 🥲 Jeg er heldigvis i permisjon enda, så trenger ikke å bekymre meg for jobben. Men likevel surt. Jeg blir jo like dårlig jeg også, og blir aldri frisk fordi jeg sover ikke mer enn 2-4 timer sammenhengende. Inatt har jeg vært våken siden 01 🥲 Følte bare for å klage litt. Er så matt og lei. Må forberede meg på oppkast selv og på minste det neste døgnet. Hvis noen har noe tips som korter ned perioden med oppkast eller mildner symptomer - fyr løs 🤣🫶 Anonymkode: ed0ce...f77 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #2 Del Skrevet 22. november 2024 Er i samme situasjon selv. Er alene med barnet ut helgen og nå er jeg også blitt syk. Er gravid i tillegg. Holder på å bli gæren. Selv om han faktisk sov natten igjen, klarte ikke jeg selv å sove. Våknet flere ganger og til slutt kl 3. Er i full jobb og har heldigvis forståelse fra jobben da stillingen er ganske selvstendig og egentlig hoper det seg bare opp så jeg må ta det senere. Men jobb er på en måte min minste bekymring, for jeg er så ufattelig sliten og alt er bedre enn dette… Anonymkode: 107a3...488 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #3 Del Skrevet 22. november 2024 Det er mulig at vi bare var heldige, men vi var fire søsken som vokste opp på 90-tallet, og vi var ikke så ofte syke. Kan ikke huske at det var vanlig med så mye sykdom som det er i dag? Anonymkode: b3208...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #4 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mulig at vi bare var heldige, men vi var fire søsken som vokste opp på 90-tallet, og vi var ikke så ofte syke. Kan ikke huske at det var vanlig med så mye sykdom som det er i dag? Anonymkode: b3208...933 Du kan jo spørre moren din. Barnet mitt er 2 år, så dette er vel neppe noe han vil huske. Jeg var heller ikke mye syk i barneskolealder. Anonymkode: 107a3...488 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #5 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er i samme situasjon selv. Er alene med barnet ut helgen og nå er jeg også blitt syk. Er gravid i tillegg. Holder på å bli gæren. Selv om han faktisk sov natten igjen, klarte ikke jeg selv å sove. Våknet flere ganger og til slutt kl 3. Er i full jobb og har heldigvis forståelse fra jobben da stillingen er ganske selvstendig og egentlig hoper det seg bare opp så jeg må ta det senere. Men jobb er på en måte min minste bekymring, for jeg er så ufattelig sliten og alt er bedre enn dette… Anonymkode: 107a3...488 Uff, det er fælt å være syk og gravid. Jeg hadde omgangssyke i mars og fikk barnet i april 🫠 Det er heftig. Og i tillegg ta vare på ett barn som trenger hele deg.. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er mulig at vi bare var heldige, men vi var fire søsken som vokste opp på 90-tallet, og vi var ikke så ofte syke. Kan ikke huske at det var vanlig med så mye sykdom som det er i dag? Anonymkode: b3208...933 Jeg er selv oppvokst på 90 tallet men kan ikke huske hvor mye syk jeg var. Men jeg begynte ikke i barnehage før jeg var over 3 år og muligens barnehagene ikke var like store som de er idag. Nå blir jo 20 unger klemt sammen på en avdeling og slikker på de samme lekene 🥲 Anonymkode: ed0ce...f77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #6 Del Skrevet 22. november 2024 ja, vært mye i høst. Mannen og jeg har hatt mycoplacma lungebetennelse og har hanglet i flere uker før vi fikk antibiotika. 1 runde omgangssyke på alle 5 1 runde fot-, munn- og håndsyke på 2 av 3 barn. Feber og forkjølelse på alle 5. Anonymkode: 893ee...e0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 22. november 2024 #7 Del Skrevet 22. november 2024 Synes det er sånn hver høst og vinter, jeg, med barnehagebarn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 22. november 2024 #8 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er mulig at vi bare var heldige, men vi var fire søsken som vokste opp på 90-tallet, og vi var ikke så ofte syke. Kan ikke huske at det var vanlig med så mye sykdom som det er i dag? Anonymkode: b3208...933 Det var ikke sånn på 90-tallet. Jeg gikk i park, vi var alltid ute. Parken var åpen fra 10 til 14 og tok ikke inn barn under 2 år. Sier seg selv at en slik ordning gir mye mindre rom for smitte. Min samboer gikk i tilsvarende park og var også lite syk. Han begynte faktisk i bhg som 1-åring og var konstant syk frem til foreldrene flyttet han over i park som 2-åring. Da ble det bråstopp på all sykdommen. Skulle veldig gjerne hatt mulighet til å ha sønnen min i en slik park. Jobber uansett ekstremt fleksibelt og på timer så nå i småbarnsårene hadde 4 timer sosialisering for han vært mer enn nok. Men, slike parker finnes ikke lenger. Nå skal alle små barn trykkes inn i trange barnehager og tett inneklima. De skal slikke på den samme leken og dele på matpakkene. Helt sinnsykt hele systemet. Ingen grunn til å lure på hvor all smitten kommer fra. Pga vår fleksibilitet har sønnen forøvrig vært minimalt i bhg i høst, for jeg synes ikke det er verdt det. Og, vi har vært friske hele høsten! (Bank i bordet) Vi har venner og andre med barn vi kjenner privat som han sosialiserer med i stedet - helst ute i frisk luft 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #9 Del Skrevet 22. november 2024 Egentlig ikke.. Har bare ett barn vi da, i barnehagealder. Hun har vært litt snørrete og hostet litt og hatt 1 dag borte fra barnehagen fra juli til nå fordi hun hadde litt feber. Jeg har hatt 2 dager jeg var skikkelig dårlig med kraftig forkjølelse eller halsbetennelse. Mannen har vært syk 1 gang men han lå rett ut i noen dager med høy feber, vond hals og hoste. Dette var nok samme sykdom han ble bare mye sykere enn meg. Barnehagen vår er vanligvis flinke til å være mye ute, det er også en ganske liten barnehage, rundt 50-60 barn totalt. Tror det hjelper litt på Anonymkode: 48d27...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #10 Del Skrevet 22. november 2024 Har en 2-åring i barnehage og en baby. Begge har vært forkjølt, men ikke feber eller noe særlig redusert allmenntilstand. Ingen sykedager fra barnehagen. Kan jo være helt tilfeldig at vi har hatt lite, men var likt første året i barnehage også. Hygienetiltak vi gjør er at 2-åringen vasker hendene nøye med en gang vi kommer hjem fra barnehagen. Matboks, drikkeflaske, og klær skiftes hver dag. Skifter håndduker ofte. Anonymkode: 2ad41...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 22. november 2024 #11 Del Skrevet 22. november 2024 Eldste på 4 år har fra begynnelsen av september hatt: 2 runder med forkjølelse + vannkopper. Yngste har hatt det samme, gjerne blitt smitta av storebror. Og vi voksne har også vært syke med luftveisinfeksjoner 2 ganger på 3 mnd. Har egentlig gått i ett her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #12 Del Skrevet 22. november 2024 Alene med 2-åring..Vi har begge hatt 5 forkjølelser siden september. Er på 6. runden nå.. Jeg blir aldri helt frisk. Heldigvis sover barnet godt om nettene, til tross for hoste og tetthet. Før jeg fikk barn var jeg syk kanskje hvert 5. år. God bedring til deg, TS! Anonymkode: 0ee48...dec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitry Skrevet 22. november 2024 #13 Del Skrevet 22. november 2024 Det har vært mye i høst, på en måned har vi hatt influensa, lungebetennelse og omgangssyke i hus. Håper på ei sykdomsfri førjulstid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #14 Del Skrevet 22. november 2024 Vi har vært syke i ukesvis, både samtidig og hver for oss. Var sånn i vår også... Var til legen tidligere i uken, som sa at det var veldig mye som går i høst, mer enn normalt, og at mange blir syke av et nytt virus like før de ble friske fra det forrige, så det var ikke uvanlig å være syk i 4-6 uker... Anonymkode: 18b22...cb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #15 Del Skrevet 22. november 2024 Vi har også vært mye syke. Tre av oss var gjennom en hel måned hver med sykdom (luftveisinfeksjoner) - begge foreldre pluss eldste på 16. Han fikk påvist mykoplasma, mulig vi andre også hadde det. Vi var riktignok ikke syke samtidig, så hvem vet. Utrolig seige infeksjoner det har tatt lang tid å bli friske av. Anonymkode: e665c...38a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #16 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Alene med 2-åring..Vi har begge hatt 5 forkjølelser siden september. Er på 6. runden nå.. Jeg blir aldri helt frisk. Heldigvis sover barnet godt om nettene, til tross for hoste og tetthet. Før jeg fikk barn var jeg syk kanskje hvert 5. år. God bedring til deg, TS! Anonymkode: 0ee48...dec Ja, før jeg fikk barn levde jeg i den villfarelsen at jeg hadde godt immunforsvar! Jeg skjønner jo nå at det bare var fordi jeg knapt ble utsatt for smitte. 🤣 Anonymkode: e665c...38a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #17 Del Skrevet 22. november 2024 Det har vært eksepsjonelt mye i høst ja, nå mangler vi bare omgangsyke så er vi nok igjennom det meste Anonymkode: d9e06...5a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #18 Del Skrevet 23. november 2024 Har ikke vært syk. Men har ikke barn så kan være derfor. Anonymkode: eeb05...f55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #19 Del Skrevet 23. november 2024 Noen blir bare mye mer syke enn andre. Min yngste som går på ungdomsskolen har hatt 4 fraværsdager til sammen pga sykdom på 3 år, eldste vg2, ca 1,5 uke i snitt per år. Jeg røk på skikkelig forkjølelse som jeg enda ikke er kvitt og er på uke 3, eldste fikk hoste 1 uke, yngste ingenting. Yngste har hatt 0 fraværsdager i år og har flere i klassen som har sin 4 runde minst med fravær pga sykdom siden skolestart. Yngste tar bussen 2x30 minutter til skolenhver dag så møter på mye folk. Anonymkode: 1e313...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #20 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg har ligget med flere runder denne høsten. Ingen barn her, jeg er sosial og på utsatte steder. Ser nesten ikke munnbind på folk selv om de hoster intenst eller har selvlysende snørr. Men å besøke barnefamilier har jeg bevist unngått. Anonymkode: b864b...57b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå