Gå til innhold

De som kommer med stygge svar og skal ta ts for enhver pris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 8.26):

Men skal ikke folk behandles med respekt? 

Anonymkode: 49862...8fe

Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mye mental sykdom på KG, folk med personlighetsforstyrrelser, ensomme mennesker, bitre mennesker osv. Disse finner glede i å trekke ned andre til sitt eget miserable livskvalitetsnivå. 

Mods bør være langt mer aktive på å slette unødvendige personangrep, og vi som knapt bruker AB-funksjonen selv bør bli flinkere til å ignorere disse sørgelige skapningene som åpenbart ikke har det bra med seg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (8 minutter siden):

Det er nok mye mental sykdom på KG, folk med personlighetsforstyrrelser, ensomme mennesker, bitre mennesker osv. Disse finner glede i å trekke ned andre til sitt eget miserable livskvalitetsnivå. 

Mods bør være langt mer aktive på å slette unødvendige personangrep, og vi som knapt bruker AB-funksjonen selv bør bli flinkere til å ignorere disse sørgelige skapningene som åpenbart ikke har det bra med seg selv.

Jeg har vært på VGD, FriDiskusjon, Diskutopia, Diskusjon, Reddit og andre forum jeg ikke kommer på i farten opp gjennom årene.

Alt du beskriver, skjer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (18 minutter siden):

Synes det er for enkelt å skylde på alt dette. Vi er på internett. Filteret for å oppføre seg forsvinner rett og slett. Det har ingenting med psykisk sykdom å gjøre. Og noen fora har en verre ukultur enn andre. KG er en versting. 

Anonymkode: 07dfb...37f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (34 minutter siden):

Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til.

Nei. Det er normalt å vise folk respekt fra starten av, inntil de har bevist at de ikke fortjener den. F.eks at de er respektløse eller ufine mot deg uten grunn.

Det er normal høflighet og skikk og bruk å vise andre mennesker normal respekt.

Anonymkode: 2e86b...5d3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER å forsvare TS når folk oppfører seg skikkelig slemt. Du ba om det selv, bølle. 

Anonymkode: 5095c...8e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (22 minutter siden):

Jeg har vært på VGD, FriDiskusjon, Diskutopia, Diskusjon, Reddit og andre forum jeg ikke kommer på i farten opp gjennom årene.

Alt du beskriver, skjer der også.

Så klart, men i større grad på KG, det handler nok om hva slags temaer som diskuteres. "Gaming communities" er egentlig verst, der er det nok en del som trenger hjelp/behandling.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes det er for enkelt å skylde på alt dette. Vi er på internett. Filteret for å oppføre seg forsvinner rett og slett. Det har ingenting med psykisk sykdom å gjøre. Og noen fora har en verre ukultur enn andre. KG er en versting. 

Jeg er helt overbevist om at en høy andel av disse sliter med noe og ville fått påvist mentale skavanker om det ble sjekket ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at de samme som kommer med stygge svar er de samme som har umulige unger. Mulig de er unger også, for alt jeg vet. Foreldrene må vøre stolte. 

Endret av Meowmere
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 minutter siden):

Så klart, men i større grad på KG, det handler nok om hva slags temaer som diskuteres. "Gaming communities" er egentlig verst, der er det nok en del som trenger hjelp/behandling.

Jeg er helt overbevist om at en høy andel av disse sliter med noe og ville fått påvist mentale skavanker om det ble sjekket ut.

Jeg synes det er en hersketeknikk evt uvitenhet å skylde på psykisk sykdom jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er en hersketeknikk evt uvitenhet å skylde på psykisk sykdom jeg da.

Da er jeg usikker på om du forstod innholdet. Det er jo ikke først og fremst friske, vellykkede mennesker som holder på slik. Mange av dem skjønner nok ikke at her er det lett å anta mental sykdom når de poster slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 minutter siden):

Da er jeg usikker på om du forstod innholdet. Det er jo ikke først og fremst friske, vellykkede mennesker som holder på slik. Mange av dem skjønner nok ikke at her er det lett å anta mental sykdom når de poster slike kommentarer.

Friske og vellykkede mennesker er overhodet ikke fritatt for det å være en regelrett drittsekk, som du virker å tro? Det "må" liksom være en person med en eller annen psykisk lidelse som skriver slik, liksom, "for vellykkede mennesker er da aldri drittsekker, ufine eller uhøflige kverulanter, særlig ikke på nett"...? 

Det er jo naivt å tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Friske og vellykkede mennesker er overhodet ikke fritatt for det å være en regelrett drittsekk, som du virker å tro? Det "må" liksom være en person med en eller annen psykisk lidelse som skriver slik, liksom, "for vellykkede mennesker er da aldri drittsekker, ufine eller uhøflige kverulanter, særlig ikke på nett"...? 

Det er jo naivt å tro.

De kan fremstå som vellykkede mennesker på mange måter, har en bra jobb, kjæreste osv, men de har jo mye aggresjon i seg og en lite optimal mental helse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (Akkurat nå):

De kan fremstå som vellykkede mennesker på mange måter, har en bra jobb, kjæreste osv, men de har jo mye aggresjon i seg og en lite optimal mental helse. 

Nei, rett og slett nei. Jeg kan nesten ikke tro du er så naiv at du går rundt og tror at folk som er drittsekker på nett må ha en eller annen psykisk lidelse for å gjøre sånt. Dette er det jo forsket vidt og bredt på, hvor ille vil man oppføre seg overfor et annet, fremmed menneske om man ikke blir straffet eller tatt for det? Forbløffende ille, viser det seg, når man tror man ikke blir straffet, konfrontert eller tatt for det.

Fullstendig normale folk sitter og lirer av seg all mulig dritt på nettet, kanskje har de en dårlig dag på jobb bak seg, eller en utro partner, en sutrete unge, et eller annet som gjør en i dårlig humør, og så øser man det ut av seg og går løs på andre på det anonyme internettforumet. Ikke sant? Helt normale mennesker kan være drittsekker, sånn er det. Veldig få er 100% hjertegode mot alt og alle, særlig hvis det er anonymt og snakk om internett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, rett og slett nei. Jeg kan nesten ikke tro du er så naiv at du går rundt og tror at folk som er drittsekker på nett må ha en eller annen psykisk lidelse for å gjøre sånt. Dette er det jo forsket vidt og bredt på, hvor ille vil man oppføre seg overfor et annet, fremmed menneske om man ikke blir straffet eller tatt for det? Forbløffende ille, viser det seg, når man tror man ikke blir straffet, konfrontert eller tatt for det.

Fullstendig normale folk sitter og lirer av seg all mulig dritt på nettet, kanskje har de en dårlig dag på jobb bak seg, eller en utro partner, en sutrete unge, et eller annet som gjør en i dårlig humør, og så øser man det ut av seg og går løs på andre på det anonyme internettforumet. Ikke sant? Helt normale mennesker kan være drittsekker, sånn er det. Veldig få er 100% hjertegode mot alt og alle, særlig hvis det er anonymt og snakk om internett!

Dette virker rimelig opplagt. Mennesker som har det godt med seg selv vil ikke poste aggressive kommentarer på et forum uten at det er en foranledning i tråden. De har ikke bare en dårlig dag, det stikker dypere enn det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (22 minutter siden):

Dette virker rimelig opplagt. Mennesker som har det godt med seg selv vil ikke poste aggressive kommentarer på et forum uten at det er en foranledning i tråden. De har ikke bare en dårlig dag, det stikker dypere enn det.

Tror dere snakker litt rundt hverandre. Jeg forstår hva dere begge mener. AB tenker nok på andre ting når du nevner psykisk lidelse, og tenker kanskje ikke på mennesker som "bare" ikke har det godt med seg selv. 

Jeg er enig i at disse som føler en trang til å snakke ned til andre ikke har det godt med seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ELSKER å forsvare TS når folk oppfører seg skikkelig slemt. Du ba om det selv, bølle. 

Anonymkode: 5095c...8e8

Haha, jeg også! Jeg blir skikkelig provosert når noen helt åpenbart kun er ute etter å tråkke på andre. Samtidig er det nesten litt fascinerende å se hvor stygg enkelte kan være. 

Anonymkode: faaea...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har alltid vært sånn her inne, for 10 år siden var dette helt normal sjargong på internett. Generelt sett har internettsjargongen blitt bedre etter at det ble mer fokus på nettvett. Men KG henger etter her syns jeg, moderatorene kan med fordel være mye strengere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 2.58):

Tror du det er stort sett de samme som holder på sånn og svarer i flere tråder? Liker de å få slenge dritt og tråkke på ts?

Jeg pleier å ikke svare sånne, og prøver å ikke bry meg. Men har man en dårlig dag fra før blir det hvertfall ikke bedre av å lese her inne og få stygge svar på en tråd man lager.

Anonymkode: 8fc0c...a72

Jeg tror det er en del folk med psykopatiske tendenser som må skjerpe seg ute blant folk. Det er kun med alkohol i kroppen eller på er anonymt forum de slipper masken og kan være seg selv.

Andre er uspiselig bitre og har vel kanskje hatt det så vanskelit at de ikke unner andre å ha det enklere. Disse er det vel mest synd på.

Anonymkode: a287b...6d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Folk som har det bra med seg selv har ikke behov for å angripe ukjente mennesker som ber om råd på et nettforum. 

Anonymkode: 04782...2b6

Da er det uhyggelig mange av oss vanlige mennesker som ikke "har det bra med seg selv". Fryktelig mange. Det ser man jo overalt på internett, facebook, kommentarfelter (under eget navn!) og forumer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det fortjent, men det føler jeg samtidig er i ganske typisk trolletråder der ts nettopp legger opp til dette. Ellers er det jo generelt ganske mange troll som bare er her for å skape kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...